Sonys store PS3 overaskelse til GDC er ute av posen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og vet du hvorfor? Fordi det hadde vært et koselig tillegg til en billig konsoll. Akkurat på samme måte som jeg digger Geometry Wars til Xbox 360 men ikke akkurat slenger gamla i veggen over flOw til PS3.

SITAT(Yetipants @ 08.03.07, 21.56) 55741
Og vet du hvorfor? Fordi det hadde vært et koselig tillegg til en billig konsoll. Akkurat på samme måte som jeg digger Geometry Wars til Xbox 360 men ikke akkurat slenger gamla i veggen over flOw til PS3.
[/b]
Hva med LittleBigPlanet?

SITAT(Yetipants @ 08.03.07, 21.56) 55741
[/b]

Nei, men han har likevel et poeng. Man klager over PS3 fanboys, men det er utrolig mange her inne som rett og slett ikke kan fordra sony og som rett og slett elsker nintendo litt for mye. Hadde little big planet kommet på Wii så hadde de fleste wii foll nærmest vært i ekstase. Det er litt trist at man skal droppe alt som sony lager bare på grunn av tåpelige prinsipper. Ja, sony har gjort mange feil, men det blir bare rart for meg å hate et selskap på grunn av det.

EDIT: Det var ikke meningen å henge deg ut som en sonyhater. Jeg ville bare si at jeg er lei folk på div. fora som ikke vil gi et selskap med tilknytning til sony en sjangse.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(StarEye @ 08.03.07, 22.33) 55749
Hva med LittleBigPlanet?[/b]
Det virker veldig stilig, men igjen: Prisen. Jeg er ikke så mye irritert på Sony som jeg er dypt skuffa over at de har regna med at Blu-ray er såpass viktig at prisen ikke har noe å si. For meg vitner det klart om at Sony synes det er mye viktigere å få innpass i stua hos hvermannsen med sitt "digitale underholdningssenter", enn at de er i bransjen fordi de føler de har noe å bidra med til spillkulturen. Si hva du vil, men det er ikke til å komme fra at både Wii og Xbox 360 gir flere størrelsesordener bedre valuta for pengene på spillfronten enn hva PS3 kommer til å gjøre på en god stund. "Javisst er den dyr, men fy faen så fete filmer du får sett på den a gitt!" er tidenes dårligste argument for å kjøpe spillmaskin noensinne. Jeg er skuffa over at Sony kjører samme taktikk som sist, og håper egentlig at de får svi litt sånn at de lærer.

Sulky: Det er veldig lett å like Nintendo om dagen. Iallfall mye lettere enn å like Sony. PS2-en er langt unna grava enda, men likevel skal de pushe på med en ny maskin uten helt å ha noe håndfast å tilby annet enn fagre løfter og alt dette krimskramset som - selvfølgelig - appellerer, men ikke så mye at jeg glemmer at kassa koster en månedslønn (ja, jeg tjener lite :(). For meg blir det bare snikete å pushe ut ekstradill utelukkende for å gjøre dealen litt lettere å svelge.

Håper det blir at når du skjekker en fyr sin profil står det antall trofeer vedkomende har fått. Samme som med 360.
Blir litt teit vist man må innpå det greinene der kver gang man skal se hvor man ligger ann i forhold til vennene sine.

Yeti: ja, skjønner hva du mener. Men for min del er jeg bare glad for å få en high def videospiller med på kjøpet, akkurat som da PS2 kom var jeg glad for å få en DVD spiller med på kjøpet. Jeg har ingenting imot at den er inkludert. Jeg vil mye heller ha en alt-i-et maskin fremfor å ha en add-on liggende ved siden av og se teit ut.

Dessuten trenger jeg WiFi også, så det kostet meg også noen ekstra kroner. Samtidig ville jeg helst ha muligheten til å lade opp kontrolleren, fremfor å kjøpe batterier hele tiden. Dette koster også ekstra penger, i motsetning til på PS3.

I tillegg har jeg lyst til å spille online en gang i blant, uten å være nødt for å kjøpe abbo. Samt, det er unødvendig teit å måtte kjøpe FLERE abbo bare fordi flere enn en person i husstanden skal spille online, uten å bruke samme profil.

Der er noen av grunnene til at jeg synes PS3 kan være verdt pengene sine.

Det hjelper også at, etter en titt på ToTheGame, så ser jeg flere spill jeg gleder meg til utover året. Riktignok kommer mange av dem på Xbox 360, men PS3 versjonene kommer nok til å bli prioritert, hvis ikke det viser seg å være store mangler på disse.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sier ikke at PS3 ikke har fordeler, jeg sier at den ikke har fordeler nok per i dag (eller per 23. mars da) til at jeg engang vurderer å kjøpe en. Tror forøvrig at min godt pimpa 360 fortsatt har vært billigere enn en PS3. :p

SITAT(Yetipants @ 08.03.07, 23.38) 55763
Sier ikke at PS3 ikke har fordeler, jeg sier at den ikke har fordeler nok per i dag (eller per 23. mars da) til at jeg engang vurderer å kjøpe en. Tror forøvrig at min godt pimpa 360 fortsatt har vært billigere enn en PS3. :p
[/b]
Glemte jo selvsagt å nevne at PS3 er regionfri, så jeg kan uten å tenke meg om kjøpe spill fra VG+ for eksempel, til en langt lavere pris enn jeg må betale for et eksemplar av X360 versjonen.

Og hvis vi er veldig heldige, så vil den annonserte lavere-enn-normalt prisen på PS3 spill bli oversatt til 499 her i Norge - selv om det heller er tvilsomt.

SITAT(StarEye @ 08.03.07, 23.41) 55764
Og hvis vi er veldig heldige, så vil den annonserte lavere-enn-normalt prisen på PS3 spill bli oversatt til 499 her i Norge - selv om det heller er tvilsomt.
[/b]
Min inside-info (dvs. jeg jobber i spillsjappe, og har derfor tilgang til leverandørenes priser) forteller meg at de vil gjevnt over koste det samme som X360-spill.

SITAT(Agahnim @ 09.03.07, 00.15) 55780
Min inside-info (dvs. jeg jobber i spillsjappe, og har derfor tilgang til leverandørenes priser) forteller meg at de vil gjevnt over koste det samme som X360-spill.
[/b]
Det var det jeg fryktet. Men i det minste så betaler vi ikke mer enn vi allerede er vant til på PS2, Xbox og GC.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
angående sonefri. Var det det som var litt capped på den europeiske versjonen av ps3, eller var det bakover kompatibiliteten?

SITAT(agradula @ 09.03.07, 08.21) 55790
angående sonefri. Var det det som var litt capped på den europeiske versjonen av ps3, eller var det bakover kompatibiliteten?
[/b]
Det var sistnevnte, altså bakover kompatibiliteten. Men de sa de skulle gå over til software emulation før eller siden, så at de gjorde det nå har ingenting å si for min del. I tillegg til at de etterhvert kan kjøre spill oppskalert til HD oppløsning, som Xbox 360 gjør med Xbox spill.