[Multi] South Park: Stick of Truth

#41
#42
Begeistringen min har dempet seg litt etterhvert. Jeg hadde nok lett hoppa over dette om det ikke var South Park, for jeg klarer ikke helt å se hvordan noen som ikke er fans av serien skal gidde å spille dette. Kampene er altfor enkle og kampsystemet suger. Jeg styrer unna så mange kamper som jeg kan fordi jeg hater hvordan de er gjennomført. Jeg savner utforsking som kanskje er min favorittdel av rollespill, og de jævla fise-manøverne kan ta seg et tak. Sidequestene suger, bare ulike varianter av fetchquests og hvor er den siste uteliggeren???

Jeg vet ikke helt hvor langt ut jeg er i spillet
skal inn i rævva til Mr. Slave og finne snuken
, men det er på det stadiet i kampene nå at det er altfor, altfor enkelt. Selv bossene. Bare modifiser utstyret riktig (få med bleeding, gross out eller burning) og cruise inn til seier. De eneste gangene jeg har daua har det vært fordi jeg ikke har hatt potions i inventaret. Sånt blir bare kjedelig.

Det er storyen og humoren som gjør det verdt å spille, og der er det noen ekstreme gullkorn, forutsatt at man liker South Park selvfølgelig. For mange til å nevne egentlig. Jeg blir heller lei av kampropene til Butters (den beste partneren?) så det er ihvertfall noe. Tror egentlig ikke vi kunne fått et bedre SP-spill for å være ærlig, og jeg storkoser meg egentlig bortsett fra de få irritasjonsmomentene.
 

Lodin

Der Waaaah
#43
Jeg er ca. der også og digger det sålangt. Kampsystemet er ikke all verden så jeg er glad for at jeg starta på nytt og spiller på casual. Da er det bare å ploge gjennom alt sammen med få unntak. Jeh, casual er for babby, men det driter jeg i for jeg hater JRPGer. Men alt annet med spillet er fantastisk bra.
Favorittingen min er faktisk hvor bra de greier å mekke autentiske South Park-scener med kisen du har mekka. Ikke bare ser det 100% autentisk ut, men du er med. Av naturlige grunner kan ikke andre spill gjøre det så bra, men alikevel.

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#44

Nabbe

Har fin hatt.
#46
hvor er den siste uteliggeren???
.

Et eller annet sted er det en vei bak et tre eller noe. Et eller annet sted.

Angående den linken til oerhört (som jeg skummet gjennom i morges), så ... blæh. Fyren nevner Jazzpunk, som for meg var omtrent like gøy som kreft i tissen. Altså, for all del, om man ikke synes South Park er artig, så kan man like gjerne drite i å spille det, men det er i alle fall et spill i bånn, om enn et noe middelmådig et. Jazzpunk på sin side ... jeg synes i alle fall ikke jeg gjorde stort annet enn å gå hvileløst rundt og klikke på ting for å bli slått over hodet med vitser som ikke traff meg i det hele tatt. Jeg synes ikke det var morsomt. Derfor er det et dårlig spill. Gjør jeg det riktig?

Stick of Truth kunne godt vært litt mer spennende rent spillmessig, men som en 15 timers tur gjennom South Park-universet gjør det alt det burde gjøre og mer til.
 
#49
Runna det nå. Sistebossen var rævva, men legger meg på en solid 7/10 alt i alt. Tviler på jeg gidder å spille det igjen, bortsett fra den siste uteliggern (gidder ikke faqe for å finne den) og noen chinpokomons ser det ikke ut som jeg har noe mer igjen.