Beklager kjedelig trådtittel, men jeg liker å kunne søke dem opp igjen uten altfor mye knot.
Dette var et stort spillår for min del, Backloggery sier det ble lagt inn 48 nye titler! Inkludert episodebaserte spill og DLC men likevel. Her er spilla jeg runda i år, 2014-spill er uthevede:
Picross-e3
Sam & Max: Season Two
Dragon's Crown
Lego Marvel Superheroes
Resident Evil: Revelations
Broken Age: Act 1
Metro: Last Light
Deadpool
Attack of the Friday Monsters
The Last of Us: Left Behind
South Park: The Stick of Truth
Strider
inFamous: Second Son
Outlast
10000000
FEZ
Dynasty Warriors 8 Xtreme Legends: Complete Edition
Braid
Picross-e4
Tales of Monkey Island
Steamworld Dig
Kirby Triple Deluxe
Wolfenstein: The New Order
Lego Batman 2: DC Super Heroes
inFamous: First Light
Warriors Orochi 3 Ultimate
Middle-Earth: Shadow of Mordor
Sam & Max: The Devil's Playhouse
Shadow Warrior
Dungeons & Dragons: Tower of Doom
Dungeons & Dragons: Shadow of Mystara
Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
Dragon Age: Inquisition
Puppeteer
Far Cry 4
Injustice: Gods Among Us
2014-spill innkjøpt men ikke fullført: The Evil Within, Lego Batman 3, Drakengard 3
Så det er 19 fullførte 2014-spill, av disse var syv porter fra PC/PS3-remasters.
Når jeg diskvalifiserer DLC og addons (DW8XLCE f.eks) ser Topp 10 slik ut:
Beste ikke-2014-spill: Puppeteer. Herregud Puppeteer. Liker du spill med originale uttrykk? Liker du spill som gjør ting du aldri har sett før? Liker du sinnssyke boss battles? Har du gode minner om … Treasure? :3 Og rent artistisk er det nok det peneste spillet på PS3. Og det er i 3D!
Største skuff: Dragon Age: Inquisition. Skrivinga og storyen er grei, men det tar lang tid før spillet blir noe gøy. I mellomtiden er det over 9000 ultradølle fetch quests og enda flere tekniske bugs og glitches som lett burde vært oppfanga i QA. Men selv om de hadde utsatt spillet for å fikse bugs hadde fortsatt alle filler-questene vært kjipe.
Dårligste spill: Mercenary Kings. Tenk hvis de bare kunne laget en streit hyllest til Metal Slug med Paul Robertson-art istedenfor denne evige grindinga og gjenspillinga av møkkabrett? Et annet spill jeg ga opp på var Crysis 3, også fra PS+. Det er ultralineært og ikke gøy å spille. Jeg kunne sikkert peisa gjennom det men enda en sånn strikt "gjør disse tinga i denne rekkefølgen, følg etter denne offiseren så han kan åpne dører for deg"-FPS, og det orket jeg bare ikke. Slutt å lag sånne spill! Nei! Fy! Lag mer som Wolfenstein!
Ser mest fram til i 2015: The Witcher 3, Batman: Arkham Knight, Uncharted 4, Persona 5 … vent, er det alt? Okei, WiiU it is.
Dette var et stort spillår for min del, Backloggery sier det ble lagt inn 48 nye titler! Inkludert episodebaserte spill og DLC men likevel. Her er spilla jeg runda i år, 2014-spill er uthevede:
Picross-e3
Sam & Max: Season Two
Dragon's Crown
Lego Marvel Superheroes
Resident Evil: Revelations
Broken Age: Act 1
Metro: Last Light
Deadpool
Attack of the Friday Monsters
The Last of Us: Left Behind
South Park: The Stick of Truth
Strider
inFamous: Second Son
Outlast
10000000
FEZ
Dynasty Warriors 8 Xtreme Legends: Complete Edition
Braid
Picross-e4
Tales of Monkey Island
Steamworld Dig
Kirby Triple Deluxe
Wolfenstein: The New Order
Lego Batman 2: DC Super Heroes
inFamous: First Light
Warriors Orochi 3 Ultimate
Middle-Earth: Shadow of Mordor
Sam & Max: The Devil's Playhouse
Shadow Warrior
Dungeons & Dragons: Tower of Doom
Dungeons & Dragons: Shadow of Mystara
Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
Dragon Age: Inquisition
Puppeteer
Far Cry 4
Injustice: Gods Among Us
2014-spill innkjøpt men ikke fullført: The Evil Within, Lego Batman 3, Drakengard 3
Så det er 19 fullførte 2014-spill, av disse var syv porter fra PC/PS3-remasters.
Når jeg diskvalifiserer DLC og addons (DW8XLCE f.eks) ser Topp 10 slik ut:

- South Park: The Stick of Truth - Den eneste JRPG-en jeg fullførte i år var og det beste spillet. Vel, marginalt. Alle toppspilla er 8/10-spill og det var ingen skikkelige kremopplevelser som 2013s Brothers, Tearaway, Revengeance, Last of Us og Ni no Kuni. Men South Park er morsomt, og den mest perfekte spilladapsjonen av noe noensinne så den tar en knapp førsteplass.
- Wolfenstein: The New Order - Dette virket skikkelig dritt helt fra jeg først hørte om det, det hadde dårlige trailere, og det mest originale var nazi-mechs. Men wow, dette eier. Det følger Half-Life 2 sin designfilosofi, storyen er interessant, figurene er bra skrevne, og actionen er meget bra.
- Middle-Earth: Shadow of Mordor - Orker er kule. Og artige å drepe. Mordor ber deg drepe en fiende, og lar deg finne ut hvordan selv! Du kan finne info om offeret, finne en svakhet, legge en plan og utføre den, og alle disse fasene er morsomme. Dette ække no Assassin's Creed-tull.
- Far Cry 4 - Egentlig mye av samme greia som Mordor, men med mange flere restriksjoner. Det er gøy å spille, men det er litt for dårlig/kjedelig skrevet til å nå topposisjon. Og jeg HATER "Return to mission area!"-meldinger.
- Kirby Triple Deluxe - Det er Kirby! Og det eier! Jeg runda det tilogmed to ganger etter hverandre!
- FEZ - Magisk. Fantastisk soundtrack og en nytelse å spille. Men jeg brukte en del walkatru for jeg har ikke tålmodigheten til sånne hjernepussler bestandig.
- inFamous: Second Son - Et godt open world-spill, men med en litt døll historie og en ganske døll by, hvor traversinga er for enkel i forhold til de gamle. Men slåssinga og powerne redder mye, du føler deg skikkelig mektig. Runda det to ganger.
- Shadow Warrior - Kjapp, artig FPS av en type jeg ikke har spilt siden Serious Sam 2 fra da jeg spilte PC-spill. Gromt. Med masse XP og skill points og samling fordi 2014 da.
- Steamworld Dig - Koselig spillopplevelse og et av få Vita-spill jeg runda ifjor, rett og slett på grunn av dårlig utvalg.
- Strider - Det har vært et svakt år når detta havner på ei toppliste. Jeg trenger en Wii U.

Beste ikke-2014-spill: Puppeteer. Herregud Puppeteer. Liker du spill med originale uttrykk? Liker du spill som gjør ting du aldri har sett før? Liker du sinnssyke boss battles? Har du gode minner om … Treasure? :3 Og rent artistisk er det nok det peneste spillet på PS3. Og det er i 3D!
Største skuff: Dragon Age: Inquisition. Skrivinga og storyen er grei, men det tar lang tid før spillet blir noe gøy. I mellomtiden er det over 9000 ultradølle fetch quests og enda flere tekniske bugs og glitches som lett burde vært oppfanga i QA. Men selv om de hadde utsatt spillet for å fikse bugs hadde fortsatt alle filler-questene vært kjipe.
Dårligste spill: Mercenary Kings. Tenk hvis de bare kunne laget en streit hyllest til Metal Slug med Paul Robertson-art istedenfor denne evige grindinga og gjenspillinga av møkkabrett? Et annet spill jeg ga opp på var Crysis 3, også fra PS+. Det er ultralineært og ikke gøy å spille. Jeg kunne sikkert peisa gjennom det men enda en sånn strikt "gjør disse tinga i denne rekkefølgen, følg etter denne offiseren så han kan åpne dører for deg"-FPS, og det orket jeg bare ikke. Slutt å lag sånne spill! Nei! Fy! Lag mer som Wolfenstein!
Ser mest fram til i 2015: The Witcher 3, Batman: Arkham Knight, Uncharted 4, Persona 5 … vent, er det alt? Okei, WiiU it is.