Årets fullførte spill (2020-spill uthevede)
Januar
Ni no Kuni 2: Revenant Kingdom
Februar
Ghostbusters: The Video Game remastered
Gris
Mars
Middle-Earth: Shadow of War
Return of the Obra-Dinn
Doom Eternal
April
Yakuza 3 Remastered
Control
Mai
Trials of Mana
Glass Masquerade 2
Doom 64
Juni
Call of Duty: WW2
Star Wars: Jedi: Fallen Order
Shantae and the Seven Sirens
Concrete Genie
Observation
Juli
Timespinner
Bloodstained: Curse of the Moon 2
August
Ghost of Tsushima
September
Final Fantasy VII Remake
Journey to the Savage Planet
Oktober
CrossCode
Resident Evil 3 Remake
November
Call of Duty: Modern Warfare 2019
Astro's Playroom
Desember
Marvel's Spider-Man: Miles Morales
Bugsnax
Ion Fury
Nye men ikke fullført: Subnautica, Civilization VI (likte det ikke), Mad Max, Bug Fables, 13 Sentinels: Aegis Rim. 31 nyanskaffelser i år mot 24 i fjor. Bare 12 av disse var fra i år. Backloggery sier jeg runda 37, men da lurer jeg på om den teller noen av spillene jeg markerte som både Beat og Completed to ganger. Jeg gikk f.eks tilbake og fullførte Crushing vanskelighetsgrad i Uncharted 4 for platten, og kunne markere det som Complete. Likeså med Bloodstained: Curse of the Moon 1 fra 2018.
Årets GOATSE: Trials of Mana
En oppdatert versjon av 1995 SNES-spillet Seiken Densetsu 3 (Secret of Mana 2), remaket ganske slavisk. Manuset er helt likt men grafikken er ny, dog langt fra 2020-nivå, noe som gjør at dette føles mest som et gammelt PS2-spill. Jeg koste meg skikkelig med dette og runda det tre ganger for å fullføre alle seks figurene sine historier. Historier som for det meste er skikkelig ræva, men spillet er så chill fordi alle områdene er så godt designet. Det var iallfall en enorm oppgradering fra Ni no Kuni 2 hvor hvert område bare var åpent med noen fiender->korridor->åpent med noen fiender->korridor, repeat.
Runner-up: Ghost of Tsushima
Årets åpne verden! Du spiller en ærverdig samurai som må bli en ninja for å redde landet sitt, men sliter med æreskodeksen på grunn av dette. På grunn av våpnene du bruker og settingen er sideaktivitetene mye mindre varierte enn i f.eks Far Cry-serien, men ellers har jeg ikke noen store ankepunkter. Bare enda et solid Sony first party-spill.
Årets waifu: Tifa Lockhart, Final Fantasy VII Remake
Ingen over, ingen ved siden.
Årets retrogøy
Plukket såklart opp Bloodstained: Curse of the Moon 2 på release, og sleit en del med å runde første del. Tenkte at jeg aldri ville klare å fullføre andre kapittel uten å ha healeren, men jeg gittet gudd og klarte etterhvert å ta alle trofeene! Det var gøy, så jeg ble inspirert til å gå tilbake til forrige Curse of the Moon og fullføre resten av modusene der, inkludert den hvor du må runde spillet uten allierte eller oppgraderinger. CrossCode skrev jeg om på forumet tidligere, men det er noe så sært som en Secret of Mana/Alundra/Zelda/MMO-homage laget med mye kjærlighet. Det vinner også Årets beste ikke-2020-release. Og nå sist kjørte jeg gjennom Ion Fury, som er BUILD Engine-spillet Duke Nukem Forever burde vært.
I 2021 gleder jeg meg til:
Yakuza: Like a Dragon PS5, Cyberpunk 2077 PS5, Persona 5 Strikers, Axiom Verge 2, EDF6, God of War-oppfølgeren, Horizon: Forbidden West, Suicide Squad, Resident Evil 8 og Ratchet & Clank: Rift Apart.
Januar
Ni no Kuni 2: Revenant Kingdom
Februar
Ghostbusters: The Video Game remastered
Gris
Mars
Middle-Earth: Shadow of War
Return of the Obra-Dinn
Doom Eternal
April
Yakuza 3 Remastered
Control
Mai
Trials of Mana
Glass Masquerade 2
Doom 64
Juni
Call of Duty: WW2
Star Wars: Jedi: Fallen Order
Shantae and the Seven Sirens
Concrete Genie
Observation
Juli
Timespinner
Bloodstained: Curse of the Moon 2
August
Ghost of Tsushima
September
Final Fantasy VII Remake
Journey to the Savage Planet
Oktober
CrossCode
Resident Evil 3 Remake
November
Call of Duty: Modern Warfare 2019
Astro's Playroom
Desember
Marvel's Spider-Man: Miles Morales
Bugsnax
Ion Fury
Nye men ikke fullført: Subnautica, Civilization VI (likte det ikke), Mad Max, Bug Fables, 13 Sentinels: Aegis Rim. 31 nyanskaffelser i år mot 24 i fjor. Bare 12 av disse var fra i år. Backloggery sier jeg runda 37, men da lurer jeg på om den teller noen av spillene jeg markerte som både Beat og Completed to ganger. Jeg gikk f.eks tilbake og fullførte Crushing vanskelighetsgrad i Uncharted 4 for platten, og kunne markere det som Complete. Likeså med Bloodstained: Curse of the Moon 1 fra 2018.
Årets GOATSE: Trials of Mana
En oppdatert versjon av 1995 SNES-spillet Seiken Densetsu 3 (Secret of Mana 2), remaket ganske slavisk. Manuset er helt likt men grafikken er ny, dog langt fra 2020-nivå, noe som gjør at dette føles mest som et gammelt PS2-spill. Jeg koste meg skikkelig med dette og runda det tre ganger for å fullføre alle seks figurene sine historier. Historier som for det meste er skikkelig ræva, men spillet er så chill fordi alle områdene er så godt designet. Det var iallfall en enorm oppgradering fra Ni no Kuni 2 hvor hvert område bare var åpent med noen fiender->korridor->åpent med noen fiender->korridor, repeat.
Runner-up: Ghost of Tsushima
Årets åpne verden! Du spiller en ærverdig samurai som må bli en ninja for å redde landet sitt, men sliter med æreskodeksen på grunn av dette. På grunn av våpnene du bruker og settingen er sideaktivitetene mye mindre varierte enn i f.eks Far Cry-serien, men ellers har jeg ikke noen store ankepunkter. Bare enda et solid Sony first party-spill.
Årets waifu: Tifa Lockhart, Final Fantasy VII Remake
Ingen over, ingen ved siden.
Årets retrogøy
Plukket såklart opp Bloodstained: Curse of the Moon 2 på release, og sleit en del med å runde første del. Tenkte at jeg aldri ville klare å fullføre andre kapittel uten å ha healeren, men jeg gittet gudd og klarte etterhvert å ta alle trofeene! Det var gøy, så jeg ble inspirert til å gå tilbake til forrige Curse of the Moon og fullføre resten av modusene der, inkludert den hvor du må runde spillet uten allierte eller oppgraderinger. CrossCode skrev jeg om på forumet tidligere, men det er noe så sært som en Secret of Mana/Alundra/Zelda/MMO-homage laget med mye kjærlighet. Det vinner også Årets beste ikke-2020-release. Og nå sist kjørte jeg gjennom Ion Fury, som er BUILD Engine-spillet Duke Nukem Forever burde vært.
I 2021 gleder jeg meg til:
Yakuza: Like a Dragon PS5, Cyberpunk 2077 PS5, Persona 5 Strikers, Axiom Verge 2, EDF6, God of War-oppfølgeren, Horizon: Forbidden West, Suicide Squad, Resident Evil 8 og Ratchet & Clank: Rift Apart.