Spill det er lett og bli komplett avhengi av!

#1
Spill som du nesten må gå til klinnik for og slutte med
mitt forelsag:

Everquest da det var nytt uhuhu. Da var det farlig og ha noe med eventyr lystne nerder og gjøre. *Sluuuuurp* Indeed
 
#2
Jeg klarte ikke legge fra meg Halo da jeg først fikk det. Det bar på grunn av rimelig hype de første ukene før jeg fikk meg xboxen og spillet.
 
#3
Samme som MattMan, faktisk. Etter at jeg runnet Halo for første gang fortsatte jeg å spille, både multiplayer og singleplayer. Og det ble ikke bedre av at jeg fikk PC-versjonen med online-støtte.
 

Sancti

Terrorkatt
#4
Final Fantasy XI.
Jeg spilte det så mye at det gikk ut over skolen, og noe sosialt liv hadde jeg jo ikke tid til. Heldigvis skulle jeg flytte noen måneder etter at jeg begynte, og hadde ikke nett en stund. Da klarte jeg å slutte.

Jeg tok det frem en gang i sommer for å prøve igjen, og sa til meg selv at jeg bare skulle spille litt, og at det ikke skulle ta så av som forrige gang. Det endte med at jeg spilte over 60 timer den første uka, altså over 8 timer hver dag. Heldigvis innså jeg til slutt at det ikke var verdt det, og at det tok for mye tid, så det ble med den ene uka.

Nå gleder jeg meg til WoW, men har en mistanke om at det kommer til å gjøre meg omtrent like avhengig.
 
#5
Heroes of Might and Magic 3. Jeg og en kamerat spilte det det sikkert hver dag i ett år i strekk. Jeg spiller det fortsatt veldig ofte. Det er små perioder jeg blir litt lei, men det tar ikke lang tid før jeg har like mye lyst til å spille det igjen. Har egentlig spilt det jevnlig siden det kom ut i 1999.
 
#6
Diablo 2. Huff så det stjal tid da det kom. Jeg og tre kompiser var alle helt hekta på å spille det via battle.net, og det var hele tida om å gjøre å finne de mest fanzy og eksklusive våpenene og annet stash. Vi kunne sitter 8-10 timer i strekk og kun ta en avtalt 7-Elleven pause (vi bodde i samme studenterhjem). Så var det å fortsette med en 3pk cookies, litago og hva enn det var 7 hadde som deal den uka. I helga ble dette byttet ut med øl! Trist men sant!
 
#7
Jeg husker den gangen, i fjor. Jeg hadde akkuratt satt meg inn i systemet i Virtua Fighter, det var Evolution utgaven jeg spilte. Jeg spilte nok hele dagen, skole og venner ble det lite av, jeg holdet vel på i et par uker. Dette er jo da et fighting spill, ingen story eller noe, og det sier litt hvor morro det kan være bare man gidder sette seg inn i det. Men når man først kommer i gang, og starter på quest mode, da sitter man der. Og følelsen av å vinne mot sterkest CPU er utrolig, hvertfall for meg. :)
 
#8
Opprinnelig skrevet av Sancti@22.11.2004, 21.46
Final Fantasy XI.
Jeg spilte det så mye at det gikk ut over skolen, og noe sosialt liv hadde jeg jo ikke tid til. Heldigvis skulle jeg flytte noen måneder etter at jeg begynte, og hadde ikke nett en stund. Da klarte jeg å slutte.

Jeg tok det frem en gang i sommer for å prøve igjen, og sa til meg selv at jeg bare skulle spille litt, og at det ikke skulle ta så av som forrige gang. Det endte med at jeg spilte over 60 timer den første uka, altså over 8 timer hver dag. Heldigvis innså jeg til slutt at det ikke var verdt det, og at det tok for mye tid, så det ble med den ene uka.

Nå gleder jeg meg til WoW, men har en mistanke om at det kommer til å gjøre meg omtrent like avhengig.
139385​
Eg hadde faktisk ikkje det problemet, prioriterte aldri speling framfor venar og det sosiale livet. Men det var litt verre med ein kompis av meg da, var ei periode eg ikkje såg han så mykje. Var litt trist igrunn.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Håhåhåhå. jææævla Stuntman. Spillet var ikke spesielt heftig, men sinnsykt fengende. Helsefarlig for perfeksjonister som meg.
Jak II
Jeg plukker det opp, spiller det, og greier ikke legge det fra meg. Stilige våpen, deilig atmosfære og fete oppdrag.
GTA 3
Vel, når jeg fikk det, ihvertfall. Det var så mye man kunne gjøre at man ikke kunne ta pause fra det. Så mye diverse bullshit å teste, liksom.
Mashed
Multiplayer med kamerater er bare sykt. Altså, det voldtar hele ditt perspektiv på tid. Singleplayer var også så jævlig krevende og frustrerende at du bare måtte komme gjennom i ett sitt.
 
#11
Final Fantasy VII; min åpenbaring, på en måte :)
 

Lodin

Der Waaaah
#12
GTA spilla er lett avhengighetsdannende. Ikke uvanlig at jeg sitter å spiller en hel dag når jeg nettop har fått et nytt.
 
#13
Første gangen eg spelte FFIX. Å det var gode tider det. Eg var oppe hjå ein kamerat, han nerda seg menst eg spelte FFIX sju timar i strekk (med dopauser.) Så satt vi på ein grandiosa, stakk ut å hoppa på trampoline med pizzaen gogjorde seg. Etter det var det fire nye herlige timer med FFIX heilt til eg søvna i stolen.

Ahh.. the times. Det var eit vanskeleg spel å legge frå seg.
 
#14
Metal Gear Solid serien har den effekten på meg at tid og rom forsvinner.
Stuntman, ja det er virkelig et spill for perfeksjonister og brukte masse tid på dette spillet.
Ellers har du også Commandos serien til PC, vanskelighetsgraden er så frustrerende at jeg får lyst å spytte og sparke i pc'en. Men akk så vanedannende. Og jeg bare måååå prøve bare eeeeeen gang til :tommelopp:
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#15
Tony Hawk pro skater 2

Like før jeg fikk gnagesår på fingrene av å ta madonna 720 'er på Marseille bana. Ett utrolig fengende spill, som er nesten klin umulig å legge fra seg. Har den klassiske "bare engang til!" faktoren. Ett av mine favoritt spill.

Final Fantasy X

Husker jeg var totalt avhengig av dette spillet. Skulka litt skole også, visst jeg ikke husker helt feil. Var meget opphengt i å oppgadere folka mine, og vite mer av historien. Flottt spill dette også.

Final Fantasy VII
Dette samme som Final Fantasy X, bare mye verre ^_^

Cm 99/00

Er det ett spill som det er lett å bli opphengt i, så er det Cm. Husker jeg til og med sto å brølte til skjermen når det ikke gikk min vei >_< Var konstant på leting etter nye talent. Uendelig morsomt å føre middelmådige lag opp i eliten. Min favoritt i cm serien.

Outrun

Utrolig festlig spill. Ble liksom aldri lei det. Feite biler og fine damer i passasjer-setet, og jeg skulle hele tida overgå naboen når det gjaldt tid :p Fun times. En skikkelig klassiker. Har ikke prøvd ny-versjonen, faktisk...

Grand Theft Auto (alle)

Det går vel mest ut på det samme i alle spilla i GTA serien. Den evige søken etter nye våpen, plasser og ting å gjøre. alltid like festlig å kjøre over folk med drosje ^_^
 
#16
Opprinnelig skrevet av Ava1on`@22.11.2004, 22.58
Første gangen eg spelte FFIX. Å det var gode tider det. Eg var oppe hjå ein kamerat, han nerda seg menst eg spelte FFIX sju timar i strekk (med dopauser.) Så satt vi på ein grandiosa, stakk ut å hoppa på trampoline med pizzaen gogjorde seg. Etter det var det fire nye herlige timer med FFIX heilt til eg søvna i stolen.

Ahh.. the times. Det var eit vanskeleg spel å legge frå seg.
139486​

Ja, FF IX ja. Et utrolig herlig spill. Har masse gode minner fra den tiden da jeg spilte det hele tiden. Det nok det Final Fantasyu spillet jeg har vært mest opphengt i. Det nok også det jeg har rundet flest ganger.
 
#18
Might and magic VI, VII og IIX. Et eller annet med dem som trollbandt meg helt. Kanskje det var fodi det var min første rpg til pc? Unreal Tournament (det første, ja) holdt mg foran pcen i evigheter.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#19
TETЯIS damnit!
 
#20
Tetris, er et spill du begynner med og har vanskelig for å legge fra deg. Det har den der "en-gang-til" effekten.

Samme med Sensible World of Soccer. Du klarer aldri i livet å kun spille en kamp.

Pirates! og Civilization fra Sid Meier er også to ekstremt vanedannende spill. Du blir rett og slett aldri lei disse.

Carmageddon II har også den effekten til en viss grad. Ennå ikke tjent opp nok penger til det kjøretøyet? En bane til. Når du endelig har klart å skaffe deg de pengene, og fått muligheten til å kjøpe den bilen, så må du spille en runde eller to til - du må jo prøve det nye vidunderet også. Sånn fortsetter det.

GTA serien er jo til en viss grad obligatorisk her.

Final Fantasy spillene er jo til en viss grad vanedannende de også.