[PC] Spill for Mesterrasen

Mopey

チーズ
#1
Såe, Justin Case betalte seg endelig inn i dette gildet, og jeg tenkte vi kunne tipse han (og andre som tar til vettet snart) om spill de kan bruke som showcase for sine splitter nye grafixkort. Ting som ser & kjører durabelig bedre på PC, med andre ord (alt ser for øvrig bedre ut på PC, men spill med her, folkens). Jeg kan begynne:

Batman Arkham 1&2 + Mass Effect 1&2 + Dead Space 2&3 – Synes disse kommer til sin rett på PC
Rage – ser litt bedre ut, men bare fordi den derre kodinga til Carmack fikk til magi på konsollene
Bioshock Infinite – samme her, litt bedre, kanskje mest fordi at figurene er såpass karikerte
Saints Row 3 & 4 – langt bedre framerate
Alan Wake – kom en ganske sen port fra konsollene, men det var forseggjort for å si det sånn
Bulletstorm – ganske nydelig, til tider
Deus Ex: Human Revolution – drastisk bedre
Far Cry 3 – myyye bedre, for ikke å snakke om framerate (Steam salg just nu, bare 150 kontinentale imperialistkroner)
Crysis 2 & 3 – ikke sammenlighbart engang
Metro: Last Light – alle de detaljene, ass
Skyrim (med HD pack + mods) – endelig begynner spillet å ligne de skjermdumpene de først prøvde å selge oss på
Sleeping Dogs (med HD pack) – håper GTA V kan slå dette
Tomb Raider – veit ikke noe om konsollversjonen, men PC-utgaven er puuuurdy

Mange FPS'er her, veit at Justin ikke er så glad i dem, så gjerne foreslå andre ting som herjer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Hvis man vil ha strattesji er det bare å peise på med et Total War av nyere dato som har et tema man kan like. #denfølelsen når du zoomer rundt på en slagmark og alt ser jesus ut uansett hvor nær eller langt unna du er. GTA IV begynner å bli gammalt, og GTA V er jo snart ute på mindreverdige maskiner, men med en HD-mod eller to har du et spill som kan stresse det meste. NFS: Most Wanted er vel også et sånt spill hvor de mekka spillmotoren en gang, og så slo de av ting ettersom de mekka porter til kjipere maskiner. PC-utgaven har alt slått på til 11, og bilspill er vel noe av det som er best egna til å vise fram ålreite græffiks. Ja, og ArmA 3 er vel den nye fanebæreren hva gjelder mega-grafikk på PC. Så spørs det hvor interessert man er i et temmelig realismefokusert soldatspill, da.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#3
Jeg testa Arma 2, det var ganske kjipt og så ikke sååååå bra ut men Crysis 3 var gøyalt det lille jeg spilte så det blir å gi mer tid.
Men takk for masse tips so far, sikkert fler enn meg som får glede av dette!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#4
Nå har jeg faktisk ingen anelse om hva Justin egentlig liker, men siden jeg ser på dette mer som en slags "anbefal-PC-spill-til-JustinCase-og-de-andre-som-kanskje-ikke-har-spilt-så-mange-pc-spill-opp-gjennom-tidene-men-ikke-nødvendigvis-bare-ting-som-ser-dritbra-ut-da"

Civ5 med expansions n shi - strategi som, hvis min finner ut at man liker det så sitter man der da.. oj. Var klokka så mye a gitt? Ser ganske pent ut også.

Half Life 2 the way it's meant to be played

Dark Souls - med mods så kan du spille det så det faktisk flyter smud utover.

Thief-spilla.

Legend of Grimrock - Sånn dungeon crawler greie som faktisk er jævlig kult. er ikke for alle da, men sjekk videoer av det og sånn.

TrackMania :)

The Witcher 2. Fy faen.

X-Com Enemy Unknown.

Dishonored

---

De jeg kom på raskest.
 
#6
Må ikke glemme Battlefield nå som Battlefield 4 begynner å nærme seg.
Battlefield serien har alltid vært best på PC og BF4 er neppe noe unntak.
 

Mopey

チーズ
#7
Fakk, glemte Battlefield 3 (forkastelig på konsoll) og Witcher 2. Bra de ble fanga opp.
 
#8
Jeg ville sagt bra på konsoll, best på PC men ok ;)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Nå måtte jeg fiste heger pga den kommentaren.
 
#10
Kanskje på tide at jeg faktisk tar å spiller igjennom Witcher 2. Kjøpte det i Polen for et par år siden, satser på at det er engelsk inkludert på disken. Ekspeditøren i butikken fikk dødsangst når han skjønte at jeg hadde spurt ham et spørsmål som ikke var på morsmålet hans, så var ikke mye info å få fra den kanten.

Så ja, gadd aldri å spille ferdig det første, problem?
 

Mopey

チーズ
#11
Nå måtte jeg fiste heger pga den kommentaren.
Du aner ikke hvor skuffa jeg ble når jeg endelig fikk mine klamme hender på PS3-versjonen. Fy faen for noe dritt, i sær når Dice hadde lova gull og grønne skoger via magasinskjermdumper og E3 walkthroughs opptil halvannet år før lansering. Var på grensen til Killzone svindel. PS3-utgaven var ikke bare 720p, men subpar 30 fps og dårlige teksturer (og enda dårligere teksturinnlasting). Spilte et par timer av singeln og to-tre runder av multi før jeg bare "Fuck. This. Shit." og bestilte PC der og da. BF3 sammen med Skyrim var årsaken til at jeg gikk over.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Så ja, gadd aldri å spille ferdig det første, problem?
Næh, ikke voldsomt. Justin etterspurte også en recap så da kan jeg jo levere.

Så, The Witcher går ut på at Geralt, som da er en Witcher og bor i en borg sammen med de andre hekserne, plutselig en dag blir overfalt av magikere som bare fucker opp shitten deres og stikker av med mutagenene deres (mutagenene er da stæsjet som gjør at man kan gjøre noen til hekser, siden de overmenneskelige evnene deres er resultater av mutasjoner). Så da må man ut og finne dem igjen, og stille de ansvarlige til... ansvar. Og... det er spillet. Geralt, som beleilig nok har hukommelsestap, finner Salamandra-gjengens leder og dreper ham til slutt. Underveis møter han en del folk som dukker opp igjen i The Witcher 2; dvergekompisen Zoltan, barden Dandelion, magikeren/elskerinna Triss Merigold, og kong Foltest, som regjerer i byen Vizima. Underveis velger man om man vil støtte The Order of the Rose, en ridderorden som i prinsippet skal støtte kongen men som egentlig jobber for Salamandra og vil styrte Foltest; Scoia-Tael, en bande rebeller bestående av non-humans (dverger og alver, for det meste); eller bare si fuck dere jeg har star wars og cola og kjøre nøytralt. Uansett, bakgrunnen for plottet er at stormesteren i The Order fikk en visjon om menneskenes framtid; verden skal knuses under en ny istid, utviklingen vil gå baklengs og menneskene regrederer til apelignende monstre. Han stjal mutagenene for å skape en ny rase supersoldater som kunne stoppe utviklingen (notis: Heksere er mutanter som jobber som monsterjegere). Så ja. Slutten på visa er at Foltest angripes av en snikmorder som Geralt bare så vidt får drept før han når fram til kongen. Siste sekvens viser Geralt som tar vekk maska til morderen og ser... vertikale pupiller, som er en av få synlige karakteristikker på heksere. Dun dun dun! (FAEN kom akkurat på at det er et subplott hvor Geralt blir hjemsøkt av The King of the Wild Hunt, som da altså er mannen med ljåen i dette universet. Husker ikke detaljene men the gist er at Geralt er fucked. Regner med dette blir referert mer i TW3, som da har The Wild Hunt som undertittel.)
The Witcher 2 begynner rett etter eneren, og har en del referanser til første spill. Tror det jeg skrev nå er det som er verdt å ta med seg, er noen år siden jeg spilte gjennom så det er mye jeg har glemt og veldig mye som er utelatt men det gir bare mening når du spiller gjennom det første så ikke veldig viktig for toeren. Uansett, TW1 er et spill man i dag spiller for å få med seg hele historien, gameplayet er relativt slitent og ikke mye å slenge gamla i veggen for; TW2 gir deg smell for hjorten på begge punkter. Og hvis du velger riktig på starten av spillet er det rett på med full frontal fra Triss så terningkast sju, minst.
 
#13
Jeg klarer ikke sette meg inn i Hekseren. Skjønner det ikke, selv om jeg ikke liker kampsystemet er det mye som skal gå rett hjem hos meg ellers, men det bare funker ikke. Synd.

Ellers har jeg en spoiler til dere. Justincase kommer til å spille FM14 i stedet for alt dere foreslår, dere er bare å gi opp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Nei. Justin tar permisjon fra jobben, og vi andre i Ordenen her på SG jobber på skift med et kunnskapsbyggende regime slik at han på bare to små år får den rette opplæringen i PC-spillenes fortreffelighet. Ultima-serien før jul.
 
#15
Jeg vil bare steppe inn her og si at denne tråden eier.

Kan forresten anbefale S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl med Complete 2009-modden. Det er obligatorisk for alle som promper på PC.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#16
Jeg klarer ikke sette meg inn i Hekseren. Skjønner det ikke, selv om jeg ikke liker kampsystemet er det mye som skal gå rett hjem hos meg ellers, men det bare funker ikke. Synd.

Ellers har jeg en spoiler til dere. Justincase kommer til å spille FM14 i stedet for alt dere foreslår, dere er bare å gi opp.
Samme her. Jeg skrev om det tidligere i sommer. Det kan være at det er en radikalt annerledes opplevelse på pc, men på 360 så var The Witcher 2 helt jævlig. Jeg klarte heller ikke å bli så veldig fanget av historien, da det var mye referanser jeg ikke skjønte bæra av.

Men dette var som sagt på krysskassa. Trolig noe helt annet når du får alt det grafiske på maks, får lagt inn de relativt nye patchene som fikser kampsystemet og kanskje leser deg litt opp i forkant.
 

Terje

mostly harmless
#17
Føyer bare til Just Cause 2 her. Lett penest på mesterrase, dritartig så lenge du har fantasi til å finne på nye ting med den kloa, og er stadig vekk en del av et salg hvor du får det kasta etter deg.
 
#19
Tror du bør fokusere på noe annet enn grafikk og bedre framerate(men dette er definitivt et bra salgsargument for å kjøpe pc), og heller bruke tiden på å spille gjennnom spill som blir bedre med mus(Portal og gravity gunnen i HL2 er et must), eksklusiver, sjangere som ikke fungerer optimalt på konsoll, modda versjoner av spill og den massive indie-scena.

Men her er i hvert fall noen must-plays hva FPS-er gjelder hvis man er ny PC-bruker og liker FPS-er.

Det ser kanskje litt tørt ut i en video, men når du spiller det selv så merker du hvor bra det flyter og hvor bra våpenfølelsen i det er. Sitter dere bare med et glis om kjeften og gibber som en mann.

Og full støtte på Stalker-anbefalinga. Jeg holder HL2 høyt som faen, men det ligger på samme nivå ass. Helt sinnsyk atmosfære.

Og den glemte perla her aka det beste Bond-spillet selv om det ikke er et Bond-spill. Vet det kom ut noen NOLFs på konsoll, men er usikker på om det faktisk var det første.

Også verdt å nevne at Rainbox Six f.eks pleide å være et dypt og utfordrende FPS før det ble sønderpult i Vegas.

Hva slags spill er det du liker?
 
#20
Gode gamle No One Lives Forever :) I de rette hendene så kunne en reboot vært artig.