Spill som har tapt seg med årenes løp

#1
Ja, tittelen på emnet sier vel alt, selv plukket jeg opp Twisted Metal 2 på ebay for litt siden, husker jeg og en kamerat hadde mange timer med heftig 2-player action i det spillet. Gledet meg til å sprenge Eiffeltårnet rett etter å ha lokket med meg en intetanende fiende.

Så viser det seg altså at spillet ikke er noe artig, gameplayet er elendig, og selv om jeg ikke bryr meg så mye om grafikk så blir jeg iblant rent sjokkert de gangene jeg setter på et gammelt PSX spill, så også i dette tilfellet. Husker hvor rå jeg syntes grafikken var den gang, hehe.

Som regel har mine gamle favoritter et godt gameplay, og sammen med en god porsjon nostalgi gjør det at jeg fint kan sette på gamle NES, SNES og PSX-spill, men dette var bare trist.

Flere som har blitt skuffet over gamle favoritter?
 
#2
Vil bare først si at Twisted metal 1 var et spill som har gitt meg mye glede, hat, utløp av agressjon og tårer i alle former og fasonger og i tillegg en haug med vannblemmer på diverse fingre...Geniale saker...

Er det ingen andre enn meg som synes at Tekken 1 er det beste? Til nød toer'n...Jeg synes tekkenspillene blir likere og likere med årene og at det sjelden er mye nytt i de nye spillene bortsett fra en og annen tåpelig character med like triks som noen andre og litt glættere teksturer...Også er det jo disse sluttsekvensfilmene som er nye da...

Finnes det forresten et James Bond spill som er bedre enn Golden Eye til N64? Selv om mange av dåbbel-oh-sevven spillene er gitt ut av forskjellige kompanier, kan vel de også regnes som deler av en spillserie, right?

Det er mine gamliser hvor oppfølgere har skuffet gang på gang i allefall...Også en del bilspill da...Type Need 4 Speed og Test Drive...Enerne var best, sammen med Stunts
 
#3
Hehe, du har valgt en litt annen innfallsvinkel enn meg. Jeg snakker om spill som man husker som veldig underholdende og gode, men som skuffer stort når man plukker det opp og det skal sammenlignes med alt man har spilt siden den gang.. slik som Twisted Metal 2 var for meg, en stor skuffelse.

Det er altså ikke spillserier som har blitt dårligere med årene jeg snakker om, finnes nok av eksempler på det og, men snarere den triste følelsen man får av å spille en gammel favoritt, bare for å oppdage at det er drittkjedelig.
 
#4
Jeg husker at jeg storkoste meg med Sonic-spilla da jeg var liten, men da jeg plukket med meg Sonic Mega Collection fra butikkhylla var ikke spillene like morsomme som jeg husket. Spillene hadde rett og slett ikke tålt tidens tann, i motsetning til f.eks. Mario-spillene, eller Mega Man-spillene. Jeg ble ganske skuffet. :(
 
#5
Turtles spillene som jeg digget hardt i mine yngre dager. Tør ikke tenke på hvor mye penger jeg brukte på arkade maskinene.
Fikk nettopp av mitt kjære søskenbarn Turtles IV: Turtles in Time og jeg husker at jeg brukte veldig mye tid foran dette spillet og kunne ikke få nok.
Verken av spillet eller Turtles for den saks skyld. Var den eneste ungen i nabolaget som brukte 600kr (uten lov) av mine bursdagspenger på Turtles tyggegummi kun for klistermerkene som jeg samlet på :hehe: Det ble 1200 tyggiser av den kjipe billige sorten.

Men nok om det, sporer litt av her. Trøtt og er klar for senga. Uansett, spillet var ikke morsomt lenger. Jeg er blitt for gammel for det mølet. Har ikke tid til så mye spilling lenger som før. Da vil jeg heller prøve noe nytt fremfor å sitte med det samme gamle.

Sånn er det stort sett med alle gamle spill, gidder ikke bry meg med de lenger. Noen unntak finnes (Donkey Kong, Super Street Fighter 2 Turbo, Rock'n'Roll Racing +++)
 
#6
Nå har jeg en tendens til å synes at ALLE spillene jeg spilte da jeg var liten er bra, uansett hvor dårlige de er. Chuck Rock, Sonic-serien, Blood Omen o.l er nesten like fett idag som det var da, omtrent bare pga minnene jeg fikk da jeg spilte det. Men et spill som virkelig sugde, var Jumpman Lives, som jeg syns var helt utrolig fett da jeg var liten. Overraskende kjedelig og repetitivt...
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Sikkert synd og skam å si, men jeg hater de første Mega Man spilla etter at jeg har vokst opp. MM1 var et av to spill jeg fikk med til NESen og jeg brukte mang en ettermiddag på å bryne tenna på det. Husker enda den deilige følelesen jeg hadde første gang jeg tok ut en boss. Tror det var Fireman.
Men når jeg prøver dem nå blir jeg bare frusterert over vansklighetsgraden. Husker ikke lenger mønstrene til fiendene og hvilke våpen man trenger mot hvilke fiender så jeg ender bare opp forbanna.
Desuten ble jeg grinete den dagen jeg oppdaga at . :hmm:
 
#8
Jeg husker at jeg var en stor fan av Fighting Force i mine yngre dager. Det var det råeste av de råe spilla. Jeg prøvde det igjen for ikke så lenge siden, og det var overraskende drit. Croc gav meg også stor skuffelse når jeg prøvde det på nytt.
 
#9
Perfect Dark og Goldeneye var ganske konge. I dag som er de crappy som faen. Det er ikke det at grafikken og gameplayet er så ille, men FPS er jo helt voldtatt. Perfect Dark har vel enda dårligere FPS enn Goldeneye igjen.... :grine:

Nei, morsomt da, men ganske så dårlig i dag.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Ridge Racer Revolution. Særlig etter å ha spilt PSP-versjonen så mye. Åh, nostalgia be a harsh mistress.
 
#11
Testa nylig ut en rekke med spill fra Sega-konsollen på emulator, i hovedsak huska jeg best Alex The Kid-spillene fra mine unge dager...Alex Kid skuffa ikke like mye som mange av de andre spillene til Sega Master System...Skjønner godt at SNES ble en mye mer pop konsoll da lyden til Sega sugde/suger skikkelig, kunne ikke huske at det var så dårlig kvalitet på den altså :blunk:
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#12
stein, saks og papir, mortorsykke og helikopter :svette: jeg husker at Alex Kid spillene lider at det jeg liker å kalle "prince of persia syndromet". Det at det er umulig å hoppe fremover. Enten hoper kisen du styrer rett opp eller så løper han utenfor stupet du prøver å hoppe over :svette:
 
#13
Alex the Kid, Earthworm Jim, Spaceinvaders, Frogger og Mortal Kombat.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#14
SITAT(Sulky @ 07.06.2006, 19.08) 8473
Perfect Dark og Goldeneye var silljeg syntes var totalt konge. I dag som er de crappy som fan. Det er ikke det at grafikken og gameplayet er så ille, men FPS er jo helt voldtatt. Perfect Dark har vel enda dårligere FPS enn Goldeneye igjen.... :grine:

Nei, morsomt da, men ganske så dårlig i dag.
[/b]
Grafikken i Goldeneye var ikke så dårlig? Hva faen?
 
#16
Om det er noen trøst, så blir man vandt med den etter en liten stund, så spillet er ikke helt umulig å spille. Perfect Dark er en annen sak derimot, for det er enda verre ...
 
D

Doctor Downs

Gjest
#18
SITAT(Sulky @ 15.06.2006, 23.13) 10092
Jeg sa vel egentlig ingenting om grafikken...
Det er FPSen som suger!
[/b]
Går ut ifra at det er det som kalles "framerate" du snakker om? FPS kan forveksles med First Person Shooter, og i den forstand er ingen av de to dårlige spill. Ble aldri veldig plaget av frameraten i PD utenom når man hadde med veldig mange bots. Dette blir litt urettferdig å sammenligne med Goldeneye da dette ikke hadde muligheten til å spille med bots en gang.
 
#19
SITAT(Aquila @ 16.06.2006, 12.36) 10162
Går ut ifra at det er det som kalles "framerate" du snakker om? FPS kan forveksles med First Person Shooter, og i den forstand er ingen av de to dårlige spill. Ble aldri veldig plaget av frameraten i PD utenom når man hadde med veldig mange bots. Dette blir litt urettferdig å sammenligne med Goldeneye da dette ikke hadde muligheten til å spille med bots en gang.
[/b]
Misforstå meg rett, men å sammenligne Golden Eye og Perfect dark til N64 er faktisk ikke helt på jordet...Polygonisk oppbyggning, karakterenes ansikter, våpen (noen i allefall) og ikke minst musikken og lydene...Veit ikke hvem som har rippa fra hvem, BUT SOMEONE DID IT!
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Med tanke på at de kjører samme engine (PD starta som en oppfølger til GE) og er laga av de samme folka så er det kanskje ikke så rart at de er litt like? :p