Spill som har tapt seg med årenes løp

D

Deleted member 91

Gjest
#21
Som den hardbarka Xbox-hora jeg er så gjør det litt vondt å si det, men jeg føler Halo virkelig begynner å vise alderen sin. Var ikke lenge siden jeg hadde planer om å pløye gjennom campaignen på X360, og jeg holdt ikke ut særlig mye lengre enn to oppdrag, for å si det sånn. Grafisk sett var det ikke akkurat grusomme saker, og det første brettet hvor du lander på Halo er fortsatt relativt storslagne saker, med flotte grønne plener, majestetiske daler og blå himmel. Det er heller selve gameplayet i seg selv som føles litt utdatert, og sammenlignet med Halo 2 kjennes det som du står på skøyter til tider. Du glir praktisk talt rundt, og våpnene føltes mye kjedelige. Og du savner virkelig dual wielding og vehicle jacking.
 
#22
SITAT(Aquila @ 16.06.2006, 14.36) 10162
Går ut ifra at det er det som kalles "framerate" du snakker om? FPS kan forveksles med First Person Shooter, og i den forstand er ingen av de to dårlige spill. Ble aldri veldig plaget av frameraten i PD utenom når man hadde med veldig mange bots. Dette blir litt urettferdig å sammenligne med Goldeneye da dette ikke hadde muligheten til å spille med bots en gang.
[/b]

Unnskyld, men...HÆ? :blunk:


Hva har boter med frameraten og hjøre? Jeg snakker om disse to spillene siden de begge var skikkelig tøffe da de kom ut, men de har nok dessverre taps seg med tiden fordi begge holder en grusom lav "framerate".
Det er jo ikke helt på jordet og sammenligne disse to titlene da begge to er utviklet av Rare -_-
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Tror poenget hans var at frameraten i PD (som allerede er fryktelig lav) går enda mer i dass når man setter på botter. Selv med den magiske lille ram ad-onen Ninty prakka på oss var det ikke så mye å skryte av med en masse datastyrte gærninger flyende omkring.
 
#24
WWF Super Wrestlemania har tapt seg en del. Jeg synes det var et utrolig morsomt spill når jeg først fikk det for rundt 10 år siden, og jeg husker jeg synes grafikken var helt utrolig. Men i dag blir spillet altfor ensformig, og man går lei fort. Et par runder er alltids morsomt, men det blir med det. Grafikken er heller ikke lenger noe å rope hurra for, men det største problemet er altså at spillbarheten blir for ensformig til at det kan sammenlignes med den underholdningen det ga meg for rundt 10 år siden. Det mistet vel sin underholdningsverdi når jeg fikk meg Tekken 2 og Tekken 3 noen år senere.

Hva angår 007: GoldenEye og Perfect Dark, føler jeg det eneste som har tapt seg er grafikk og framerate, og sistnevnte hindrer ikke meg i å ta det frem iblant (den største hindringen er vel egentlig at jeg bare har 2 kontrollere).
 
#25
For å svare på trådtittel - skuffende mange :(

Det er grafikken som får ta brorparten av ansvaret, for dagens grafikk har gjort gammel nittitalls 3D-grafikk er rett og slett forferdelig lite appellerende. Som oftest kan retrospilling av gamle favorittspill ødelegge det inntrykket man fikk av av dem da de var nye - så kanskje man burde holde seg til minnene om dem.
Følgende spill er grunnpillarer i min oppfattelse av spill (sikkert fordi jeg var ung og sugde til meg inntrykk som en tavlesvamp etter sommerferien), men som desverre ikke holder mål i dag.

Soccer Kid
Spilte dette sammen med en kamerat på en svært gammel pc, har kun vage minner om det, men det var magisk. Kjøpte nylig spillet til SNES. Det var råttent.

Driver 1
Alltid vært bilspillfantast, og da jeg fikk tak i demoen til denne var lykken gjort. Étt pursuit-oppdrag inneholdt denne demoen, men tida jeg brukte på det tilsvarer tida jeg brukte på hele GTA:Vice City. Kanskje. Det var noe med musikken, det var noe med friheten og de flotte skadeeffektene som bilene viste. Det var noe magisk ved dette spillet også, og det tok år før jeg fant ut hva magien var: nemlig 70-tallet.
Det irriterer meg at de nye Driver-spillene omtales som GTA-kloner, da det faktisk var Driver som var først ute med denne typen spill.

Destruction Derby 2
Nok en gang gjenspeiles min trang til å ødelegge kjøretøy i et spill. Dette var infernalsk morsomt. Skulle gjerne spilt en ny og brukbar versjon.

Vigilante 8
Tja, ditto.

San Fransisco Rush
Det aller første konsollspillet jeg spilte hjemme. Skulle nemlig få en konsoll, og valget stod mellom N64 og PSX. Leide konsollene for å teste dem - N64 var førstekonsoll ut, og da med San Fransisco Rush. Den helga leieperioden varte forsvant jaggu fort. Jeg og min stefar var bergtatt av dette fartsfylte spillet og jeg tror det er første gangen jeg fikk være oppe til etter tolv bortsett fra nyttårsaften.
I denne paralyserte tilstanden kan jeg huske at jeg til og med avslo tilbud om en omgang sisten fra den peneste jenta i nabolaget, og er ikke det bevis nok på et bra spill så vet ikke jeg. (Jeg endte opp med å få PSX, og ikke N64. Gudene vet hvorfor.)

Det må nevnes at jeg ikke har spilt SFR i ettertid, men jeg tror jeg lar det være.
 
#26
SITAT(Mats @ 02.07.2006, 16.14) 12530
Driver 1
Alltid vært bilspillfantast, og da jeg fikk tak i demoen til denne var lykken gjort. Étt pursuit-oppdrag inneholdt denne demoen, men tida jeg brukte på det tilsvarer tida jeg brukte på hele GTA:Vice City. Kanskje. Det var noe med musikken, det var noe med friheten og de flotte skadeeffektene som bilene viste. Det var noe magisk ved dette spillet også, og det tok år før jeg fant ut hva magien var: nemlig 70-tallet.
Det irriterer meg at de nye Driver-spillene omtales som GTA-kloner, da det faktisk var Driver som var først ute med denne typen spill.
[/b]
Det første GTA-spillet kom faktisk ut året før Driver kom, så å si at Driver-spillene er GTA-kloner blir riktig. De tenker vel mest på at Driver-spillene ga mulighet til å stjele biler i toeren og utover, noe som ikke gikk an i orginalen. Men om du tenker på at Driver var først ute som 3D-spill i den kategorien har du rett.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#27
SITAT(Sulky @ 07.06.2006, 18.08) 8473
Perfect Dark og Goldeneye var ganske konge. I dag som er de crappy som faen. Det er ikke det at grafikken og gameplayet er så ille, men FPS er jo helt voldtatt. Perfect Dark har vel enda dårligere FPS enn Goldeneye igjen.... :grine:

Nei, morsomt da, men ganske så dårlig i dag.
[/b]
Dette er jeg VELDIG uenig i. PD og Goldeneye er ennå to av mine yndlingsspill. Dette er Rare, og de vet hva de driver med! Spiller det ennå, har det kjempegøy. Dette er liksom moren til de fremtidige FPS'ene. Spiller de så ofte som mulig, og de nye FPS spillene (Killzone, Battlefield) kan såvidt måle seg med Goldeneye/PD. Kotrollene er geniale, banene eier, våpnene er førsteklasses, og frameraten har aldri plaget meg. Aldri! Men sånn er jeg, og jeg har ikke altfor mye peil på spill. :rulleøyne:

Men spill som er blitt dårligere for tiden: Mortal Kombat. Er ennå fan av det, og tvinger meg selv til å spille de iblandt, men herregud! På de eldste var det vel 4 forskjellige slåmåter. High punch, low punch, high kick, low kick. De har også et par spesielle angrep også. Fireball, grønn fireball, lilla fireball, og fireball som ser ut som lyn. Alle har helt like angrep, bare fargene og navn er forandret. Fatality er vel det som var magneten. Men etter du så alle sammen, var ikke spillet gøy mer.
Mortal Kombat 4 var 3D (no shit?? OMFGz0r!!!) men alle de samme angrepene. Nye fatalities da. Og litt tykkere blod.
Deadly Alliance var gøy ved starten. Spilte ganske ofte, fikk se alle fatalities og så la jeg det fra meg en stund. Finner jeg det fram nå, orker jeg kanskje en match før jeg går lei.
Deception er et pluss. Beste MK spillet siden MK:2 eller 3. Men går lei etter en stund. Etter fatalities og hara-kiris så er det ikke gøy mer.

Konklusjon: MK spill er veeeeldig gøy på starten, men etter fatalities går man fort lei. Selv om man prøver å like det.
 
#28
SITAT
Destruction Derby 2
Nok en gang gjenspeiles min trang til å ødelegge kjøretøy i et spill. Dette var infernalsk morsomt. Skulle gjerne spilt en ny og brukbar versjon.[/b]
Da er Flatout 2 akkurat spillet du har letet etter ;)
 
#30
SITAT(Revan @ 12.07.2006, 01.41) 13963
Spyro The Dragon var jo morsomt for seks år siden..
[/b]
Jeg ble alltid kvalm av å spille det. :(
 
#31
SITAT(DiRTY D @ 09.07.2006, 14.26) 13532
Da er Flatout 2 akkurat spillet du har letet etter ;)
[/b]
Kanskje det? Jeg har faktisk eneren, men likte det ikke siden det ikke er mage nok biler i racene til at et blir nok action. Destruction Derby hadde vel rundt tjue konkurrerende biler...