Spill som har tatt pusten fra deg?

Her skal dere skrive hvordan spill som har tatt pusten fra deg ved første øyekast....som forandret ditt syn på spill. De fleste skjønner sikkert hva jeg mener.

* The legend Of Zelda: Ocarina Of Time. jeg behøver ikke si mer!
* Grand theft auto 3. Det var jo "så stort, og du kunne jo gjøre alt" :p
* Final Fantasy IX. spillet som fikk meg inn i RPG'ens magiske verden.

Det er flere, men jeg orker ikke tenke nå. så den blir oppdatert etterhvert:p

Elderscrolls III: Morrowind (å så stort og vakkert :) )
World of Warcraft (å så stort og vakkert :) )
Grim Fandango (å så stort og vakkert :) ) (les morsomt :)
Rayman (å så morsomt :) )
Diablo1 og 2 (...)

Min liste:
-Metal Gear Solid, på PSone. Et fantastisk spill
-Halo og Halo 2. Ble sugd inn i spillene fra første stund
-Gran Turismo på PSone. Grafikken var bare helt sjef når det kom ut.
-Star Wars: KotOR Beste rollespillet jeg har spilt

Er sikkert mange andre, men kommer bare ikke på flere i øyeblikket.

To be redigert ;)

Det er nok bare ett spill som virkelig har tatt pusten fra meg. Det er Super Mario 64. Det var det første N64 spillet jeg spilte. Husker jeg ble helt overveldet over den store 3D verdenen. Jeg ble utrolig imponert over grafikken og styringen. Jeg hadde aldri brukt en analog stikke før, så det var skikkelig stort. Jeg hadde aldri spilt noe lignenede Super Mario 64. Det var for meg et skikkelig kick å spille det første gangen.

Ellers må jeg nevne Super Mario Bros. 3 til NES (det første spillet jeg spilte), Goldeneye 007 til N64 (første FPS jeg spilte på konsoll), Final Fantasy VII til PSX (spillet som introduserte meg for RPG sjangeren) og Metroid Prime til GC (en herlig kombinasjon av førsteperson action og adventure som jeg falt pladask for).

SHDR

Gullmedlem
Daggerfall. Det første spillet jeg spilte utifra troen om at jeg kunne gjøre hva jeg ville. Ikke at jeg kunne det, men jeg visste ikke det, og jeg spilte det som et åpent spill med alle muligheter lagt på bordet i to år før jeg egentlig forstod at det bare var fantasien min som skapte verdenen. Det var ikke drager i Alik'ra, og det var ikke mulig å finne The Blades. Ting skjedde uansett hva jeg gjorde, jeg kunne ikke påvirke verdenen. Men for en flott fantasi det var å leve i, all den tid jeg gjorde det!

I tillegg til en hel haug spill jeg kommer til huske navnet på idet jeg trykker "Add reply", tok Ridge Racer på PSP pusten fra meg første gang jeg så det. At en håndholdt maskin kan levere grafikk som det der var for mye for hjernen min å behandle på en gang. Når jeg først skjønte Wario Ware, fikk jeg samme følelsen. Bare at da gikk det på hvor morsomt og oppslukende et spill kan være.

Halo og Halo 2. Helt fantastiske spill. Husker første gang jeg kjørte gjennom Metropolis-banene i Halo 2. Det var deilig..

FFVIII er det eneste spillet som har fått meg til å miste pusten helt. Den grafikken og gameplayet, det var ikke til å tro.

Monkey Island 2 - jeg var der når det kom ut, og var allerede fanatisk tilhenger av det første spillet når jeg fikk Monkey Island 2 originalt i posten til Amiga.
Final Fantasy VIII - etter at jeg ble kjent med en helt ny sjanger gjennom FFVII, var det ingen tvil om at jeg gledet meg stort til FFVIII. Det skuffet heller ikke... selv om det ikke overgår de bedre i serien.
Final Fantasy X - det første på PS2, en konsoll som hadde revolusjonerende grafikk (syntes jeg). Et stort øyeblikk når jeg prøvde dette første gangen.
Metal Gear Solid 2 - ja, mildt sagt imponerende første gang jeg prøvde demoen, og fortsatt rimelig imponerende visuellt sett.
Grand Theft Auto 3 - dette kom så overraskende på meg, jeg visste nesten ingenting om spillet før to uker før det kom ut. En sinnsyk opplevelse de første timene jeg prøvde spillet. Jeg satt og måpte, bokstavelig talt.

Kanskje litt kjedelig valg, men Resident Evil 4 er det eneste spillet som virkelig har gitt meg hakeslepp.

Jeg vil heller aldri glemme første gang jeg spilte Grim Fandango.

Er vel bare to spill som har tatt pusten fra meg og det må bli Metal Gear Solid og Resident Evil.

Jepp, det er de første jeg snakker om av disse to seriene.

Dette er kanskje veldig uoriginalt,
men jeg prøver likevel.

Final Fantasy VII
Vanskelig å sette fingeren på hva som er så veldig bra med dette spillet. Men jeg
går for det at musikk, grafikk og historie flyter veldig bra sammen. Når man først
har startet kan man ikke gi slipp.

Metal Gear Solid

Husker jeg satt og spilte dette spillet i timesvis hos en kamerat. Vi hadde begge
lest gjennom de fleste spillblader etter bilder av spillet og artikler. Selvom jeg
ikke kjøpte spillet først, har jeg gjort det i ettertid.

Star Wars: Knights of the old republic
Et knakende bra rollespill. Jeg befant meg i det rette element, ettersom jeg er
Norges største SW fan. (Bokstavelig talt) Veit ikke hva som gjorde det så
grusomt fett, men jeg tror det var det med en mørk og lys side..

Ninja Gaiden
Digger dette spillet. Ganske så heftig å være en fullblods Ninja. Jeg hopper, løper
på veggene, kaster shuriken, kutter istykker fiends og utforsker verdener. Venter
på et Naruto spill bygget på samme grafikk og fysikk motor. (Veit det aldri vil skje.)

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
mistet pusten da en venn av meg kastet en gameboy color i magen min en gang... tror det var pokemon rød som lå i... teller det??

tihi...

Alucard: jeg vedder 1 kr på at jeg er bokstavelig talt større Star-Wars fan.

Tja... Det må vel bli Gran Turismo, Age of Empires 2, Diablo 2, Doom 3... Destruction Derby 2. Gran Turismo pga. den da fantastiske grafikken, en fantastisk vei-følelse og.. ja, alt det som gjorde GT bra. Age of Empires 2 pga. grafikken, musikken, og en veldig engasjerende historie. Jeg gjorde ingenting fornuftig i ca. 4 måneder etter det kom ut. Diablo 2 pga. den enorme item-databasen, bra multiplayer og utrolige cinematics! Ah, for et herlig spill! DD2 pga. alle de kule characters, et meget bra soundtrack og en god fysikkmotor. DD2 gjorde uutslettelig inntrykk på en ung naiv hjerne!

Andre spill som fortjener å bli nevnt:
Goldeneye 007
Metal-Gear Solid
Rayman

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Alucard@04.02.2005, 21.38
Ninja Gaiden
Digger dette spillet. Ganske så heftig å være en fullblods Ninja. Jeg hopper, løper
på veggene, kaster shuriken, kutter istykker fiends og utforsker verdener. Venter
på et Naruto spill bygget på samme grafikk og fysikk motor. (Veit det aldri vil skje.)
173227​
Nei, det har du helt rett i. Og hvorfor det? Kan du prøve å gjette det? Jo! Fordi Naruto er en temmelig glad-crap Pokémon-aktig cheap-o anime der episode etter episode pumpes ut for å tilfredsstille et publikum som ikke trenger historie, ikke trenger karakterer, bare trenger å se vitsene, flashbackene og kampene lenge før de inntrer: Naruto er bortimot den perfekte realiseringen av anime-konvensjonen. Ikke at det nødvendigvis er så fryktelig negativt, men i denne forstanden er det negativt. Og alle vet at Naruto er insubstansielt, til tross for sin kommersielle tyngde.

Stikk og se jævla Mugen No Ryvius, Seishuu Heiki Kanojo, Serial Experiments Lain, Haibane Renmei, Shin Seiki Evangelion eller noe annet med litt sjel istedet.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Naruto har et ekstremt spennende persongalleri og serien har mange gode trekk. Personlig digger jeg serien pga. humoren, spenningen og historien! Naruto er en fin måte å bli kjent med anime-verdenen! hvis man ikke liker det er det jo nok av andre serier å fordype seg i så det er vel egentlig ikke noe problem?

Edit: jeg synes f.eks at Berserker er en dårligere variant!