Spill som har tatt pusten fra deg?

TES3: Morrowind - beste RPG jeg har prøvd,
Halo: Combat Evolved: Veldig god singleplayer
Forza: Motorsport - Demoen (i OUKXM) - Beste fysikk og feeling i et bilspill jeg har prøvd
Ghost Recon: Island Thunder - Veldig spennende taktikk over LIVE, og dæven så moro det var.
GTA3: Liberty City - Kom som et svar på drømmen jeg hadde da jeg spilte GTA1; nemlig Grand Theft Auto i 3D :)

Opprinnelig skrevet av Shadar@08.02.2005, 08.52
Hmm ... ettersom Hideo Kojima *HATER* gamere og vil dem vondt, jamnfør slutten på Metal Gear Solid 2, blir jeg ikke overrasket om han gir seg med Metal Gear nå. Bare fordi han hater fansen sin. Jepp.
174487​

lest mye penny arcade i det siste :D :svette:

Spill som har tatt pusten fra meg:

Morrowind
Mario & Luigi: Superstar Saga
Viewtiul Joe
Starcraft
FFVI

Deus Ex, prøvde en demo av dette da jeg var 10 eller 11, falt pladask og fikk spillet til jul, jeg elsket historien, konspirasjonene og alt ved det.
LoZ: Ocarina of time - Var genialt og ubermorsomt da jeg fikk det, synd jeg aldri får spilt det for første gang igjen :(.
Doom Shareware - Jeg kjøpte aldri spill i mine unge dager, brukte utallige timer foran dette genialet spillet (demoen), kunne kodene utenatt da jeg gikk på SFO :kul:

Vel, av ymse årsaker er de spillene som har tatt aller mest pusten fra meg, gjerne også blant mine favorittspill:

* Riven: The Sequel to Myst
* Super Mario 64
* Outcast
* The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery
* Half-Life / Half-Life 2
* Thief: The Dark Project
* Outlaws
* The Secret of Monkey Island
* Hitman: Contracts
* Tex Murphy: Pandora Directive
* Ico
* Super Mario World
* Project IGI
* Hidden & Dangerous 2

og så videre. Noen av disse kan knapt sies å være spesielt revolusjonære, men stemningen og innlevelsen har for meg likevel vært nok til å miste bakkekontakten for en stund.

Lodin

Der Waaaah
Driver å spiller Morrowing og blir imponert over hvor fantastisk mye av spillet egentlig er.

Her ser dere himmelen over Vivec. Peneste himmelen i noe spill er det.

Her posserer jeg et stykke unna Ald'ruhn midt i en sandstorm. Tøffe rustningen.

Er ikke helt sikker på når Goku fra Dragonball Z dukka opp i spillet, men han bor ihvertfall rett utenfor Balmora. Det er best å ikke bråke med ham.

Det må ha vært Zone of The Enders 1 da jeg prøvde det hos en kamerat. Etter det var jeg aldri helt meg selv igjen...

Spill som har tatt pusten fra meg, er:

Red Alert
Red Faction
Diablo 2
Need for speed
Chaser
half life
bf1942

de som nesten tok pusten fra meg er:
rainbow six 3 - raven shield
far cry

er ikke helt sikker på hva dere sikter til, når dere sier "tok pusten fra deg".

Men i dette tilfellet, så sikter jeg spesielt på hvor mye jeg hadde lyst til å spille det, til å fortsette, leve meg inn idet..

Metroid Prime
Gleda meg så sinnsykt til dette i mange måneder, når jeg endelig begynte å spille og følte den sinnsykt deilige styringa holdt jeg på å grine.

Men gleden dabba litt av etterhvert, har aldri gleda meg såpass til et spill etter dette.. Følelsen er mer sånn "ja, blir sikkert fett det spillet der"... Har kanskje noe å gjøre med at jeg blir eldre, men det er rart at den toppet seg, og ikke dabba av etterhvert.

de jeg kommer på nå:

-Super mario 64
-The legend of zelda: ocarina of time
-Final fantasy X (mitt første møte med ff-serien)
-Metal gear solid 1-2
-Day of the tentacle og Full throttle (to klassikere som jeg aldri vill glemme)

Så må jeg legge Far Cry i listen. (glemte den)

Ikke direkte et favorittspill i form av Historien osv. Men det var min først opplevelse med ekte Fysikk Motor.

Super Mario 64 - Fikk en helt vanvittig herlig følelse første gangen jeg så det. Husker det enda. Jeg spaserte innom en leketøysbutikk hvor det hadde satt opp maskin som man kunne spille dette fantastiske spillet på. Husker at det stod ei lita jente der som ikke skjønte noen ting. Hun brukte så lang tid at jeg ikke gadd å vente for å prøve.

Metal Gear Solid - Det er vel egentlig ikke så mye å si. Grafikken, historien, stemningen, mulighetene var i alt overveldende. Jeg kjøpte ikke spillet da det kom ut. Tok vel et par år før jeg faktisk plukket det med meg hjem, men jeg hadde såklart en demo som jeg spilte _mye_. Jeg er nesten sikker på at jeg brukte like mye tid på den demoen som med et vanlig spill.

Spill som tok pusten fra meg :

* Zelda : Ocarina of time
* Ufo : enemy down
* Xcom : Apocalypse
* Supersmash bros : melee
* Alien vs Predator 2 (sån går d når man er alien fan :p)
* Starcraft
* Warcraft Frozen throne
* World of warcraft (bare den første uka ca.)
* Goldeneye
* Perfect Dark
* Turok
* og en hel haug med andre spill jeg ikke husker forøyeblikket :p

Metal Gear Solid. Jeg var fortsatt liten når jeg spilte dette spillet for første gang. Jeg kom meg vekk fra barnespillene og inn i actionspill verdenen. Den dag i dag er snikespill den sjangeren jeg liker best. Metal Gear Solid er fortsatt det beste, med Snake Eater helt opp på siden.

Rayman (The Great Escape). Det skal innstalleres igjen! <3

Helt klart: MArio 64,
TLOZ OOT
Paper mario 2
Pokemon rød/blå
pokemon stadion
super smash bothers
mario kart (snes)

just wow