Spillegal Awards 2005

Beste MMORPG

  • City of Heroes (PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Guild Wars (PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Eve Online (PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy XI (PC, PS2)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ingen/annet

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Det som er moro med MMORPG er at de konstant oppdateres og gjøres bedre. Eller dårligere. Vil World of Warcraft vinne i år også, eller må det vike for en av årets nye ufordrere?

Det er også et «Ingen/annet»-valg du kan stemme hvis du ikke har spilt eller ikke vil stemme på noen av de på lista.

Stem i vei, og for all del: Diskutér!
 
#2
jaja FFXI er bra, men ingenting kan stå imot WoW ;)

WoW 4 life!
 
#3
WoW. By a long shot.
 
#4
Vil alltid mene at FFXI slår WoW så langt ned i støvlene at det ikke er nok med bunnen når det komer til MMORPG.
WoW er et utrolig bra spill, men i min mening er FFXI et bedre MMORPG, alt er mer avansert og generelt vanskelig/tidkrevende, noe som gjør at man legger mer tid inn i en karakter og må jobbe mer for lønna. Noe som også gjør at man slipper 12 årige gutter som sitter og sier "Zomg! I killed teh bee! i be pwnz!" som er noe man møter støtt og stadig i WoW.
Jeg er vel bare lut lei communitien i WoW siden jeg spilte FFXI før og elsket det, folk snakket engelsk og var seriøse.

bare mine tanker :)
 
#5
Har spilt alle på lista unntatt Eve i minst 60 timer, men det er kun ett jeg har bestemt meg for å fortsette med. Og det er City of Heroes, som får min stemme.
 
#6
Vil alltid mene at FFXI slår WoW så langt ned i støvlene at det ikke er nok med bunnen når det komer til MMORPG.
WoW er et utrolig bra spill, men i min mening er FFXI et bedre MMORPG, alt er mer avansert og generelt vanskelig/tidkrevende, noe som gjør at man legger mer tid inn i en karakter og må jobbe mer for lønna. Noe som også gjør at man slipper 12 årige gutter som sitter og sier "Zomg! I killed teh bee! i be pwnz!" som er noe man møter støtt og stadig i WoW.
Jeg er vel bare lut lei communitien i WoW siden jeg spilte FFXI før og elsket det, folk snakket engelsk og var seriøse.

bare mine tanker :)
[/b]
Igjen så skjønner jeg ikke hvordan noen kan IKKE LIKE et spill som lar deg komme et lite stykke uten å måtte ofte livet sitt, bokstavelig talt, for det. Samtidig kan man også ofre store deler av livet sitt til wow, og komme lengere enn de fleste andre.
Men for all del, at folk som ikke har tid til å sitte inne hele dagen skal ha det gøy er ganske grusomt. Kan jo ikke kalle det et spill.
 
#7
Wow, uten tvil. Jeg tror ikke det er noe annet spill som har fenget meg like mye siden Legend of Zelda: Ocarina of Time. Synes det er helt fantastisk morsomt, og er nesten mer en hobby enn et spill.
 
#8
<div class='quotemain'>
Vil alltid mene at FFXI slår WoW så langt ned i støvlene at det ikke er nok med bunnen når det komer til MMORPG.
WoW er et utrolig bra spill, men i min mening er FFXI et bedre MMORPG, alt er mer avansert og generelt vanskelig/tidkrevende, noe som gjør at man legger mer tid inn i en karakter og må jobbe mer for lønna. Noe som også gjør at man slipper 12 årige gutter som sitter og sier "Zomg! I killed teh bee! i be pwnz!" som er noe man møter støtt og stadig i WoW.
Jeg er vel bare lut lei communitien i WoW siden jeg spilte FFXI før og elsket det, folk snakket engelsk og var seriøse.

bare mine tanker :)
[/b]
Igjen så skjønner jeg ikke hvordan noen kan IKKE LIKE et spill som lar deg komme et lite stykke uten å måtte ofte livet sitt, bokstavelig talt, for det. Samtidig kan man også ofre store deler av livet sitt til wow, og komme lengere enn de fleste andre.
Men for all del, at folk som ikke har tid til å sitte inne hele dagen skal ha det gøy er ganske grusomt. Kan jo ikke kalle det et spill.
[/b][/quote]


Alice: De fleste MMORPG's er vel det egentlig.

FFXI synes jeg er et bedre mmorpg på den måten at det gir deg mer for pengene, mange flere muligheter og mye mer varierende.
WoW har ikke mer å gi meg etter 10 månder med spilling, jeg føler jeg har gått gjennom det meste å spiller bare littegran for morroskyld. Føler ikke noen interesse for å kjøre gjennom de 2-3 endgame instancene gang på gang for å skaffe lilla gear.
WoW er et utrolig bra spill, gir deg masse morro og det er drit gøy den tiden det varer. Og bra at det ikke er så tidskrevende fordi noen folk har kansje andre ting å gjøre.
Men jeg trengte noe nytt å kjøpte FFXI, synes spillet er et bedre MMORPG egentlig, fordi det er mer krevende og mye mer komplisert, flere måter og skaffe penger på enn og gjøre hjernedød grinding fra morgen til kveld osv.

Spiller faktisk 2 MMORPG for tia. Og det er bare fordi WoW ikke er så tidskrevende ^_^
Stemmer WoW i og med at jeg begynte og spille FFXI rett før nyttår, så.. Kan ikke kalle det '05 MMORPG :p
 
#13
World of Warcraft og City og Heroes kom hit i februar 2005, EVE Online vet jeg absolutt ingenting om.
 
#14
FFXI og Eve Online er ikke 2005-spill, Eve kom ut i 2003. Isåfall burde det vært flere spill der, når Eve kommer på listen.

Stemte forresten Ingen\Annet, har ikke vært noe særlig bra dette året.
 
#15
Nettopp det Seadog sa jeg mente, men dette skjønte jo ikke Eivind <_<
Kan forresten ikke huske at jeg noen gang sa wow var dårlig?
 
#16
MMORPGs er under konstant oppgradering. Synes ikke det skal ha noe å si når WoW, eller FFXI kom ut. Kommer jo "ut på nytt" ved hver store patch, på en måte.

Evehr: Neia, men Eivind bare laller deg litt over at du bruker det som et argument at man må spille 60 timer isteden for 30 for å eie i FF, kontra WoW.

Kek imho.

WoW vinner lett, men så har jeg ikke prøvd noe annet MMORPG særlig lenge. Jeg har sett en del på FFXI da, og pratet litt med folk som spiller det. Virker for stress, og lider av en del ting som er bæsj har jeg fått intrykk av (dårlig økonomi blant annet, må ha groups for å levle og rasistiske communitys).

En ting som trekker WoW ned i min bok er at PvP-opplegget er rævva. Faen så kjekt det var før BG kontra farm-greia som teller nå ...
 
#17
"alt er mer avansert og generelt vanskelig/tidkrevende, noe som gjør at man legger mer tid inn i en karakter og må jobbe mer for lønna."

Hva skal man tolke dette som da?
 
#18
Det er da ikke så vanskelig og tolke det der? FF er mye vanskligere og mye mer tidkrevende en WoW. Tiden det tar å få en top level karakter i FF med best utstyr, er 3-4 ganger så lenge som det tar i WoW. Om det er så veldig mye mer avansert vet jeg ikke, men mye lengre tid tar det ihvertfall.

Derfor vil de som ha en større utfordring og et mer tidkrevende MMORPG velger FF framfor WoW. Fordi FF er et bedre alternativ på de punktene. De som vil ha et MMORPG de ikke nødvendigvis trenger å selge sjelen sin, velger WoW.
 
#19
Nettop. Det var sånn jeg tolket det også, men ifølge forfatteren var det feil ...
 
#20
Igjen så skjønner jeg ikke hvordan noen kan IKKE LIKE( :confused: ) et spill som lar deg komme et lite stykke uten å måtte ofte livet sitt, bokstavelig talt, for det. Samtidig kan man også ofre store deler av livet sitt til wow, og komme lengere enn de fleste andre.
Men for all del, at folk som ikke har tid til å sitte inne hele dagen skal ha det gøy er ganske grusomt. Kan jo ikke kalle det et spill.
[/b]
Okay, siden du nå sier du tolket det sånn Tyrion sa det skjønner jeg lite av hva du egentlig mener.
Han sa jo nettopp det jeg mente, FF tar lengre tid og er vanskligere, men jeg nevnte vel aldri at WoW var dårlig? nei, gjorde ikke det(heller motsatt).
Jeg sa at FF er et bedre MMORPG ikke et bedre spill.
Du tolket det ikke i nærheten av hvordan tyrion gjorde det fordi han skrev et innlegg med nøytralt innhold, mens du angrep meg fordi du synes jeg har feil. som sagt mener jeg ikke dette er hva alle må tenke, jeg skrev det var min mening. :)