Spillegal Awards 2005

Beste MMORPG

  • City of Heroes (PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Guild Wars (PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Eve Online (PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy XI (PC, PS2)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ingen/annet

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    1
#21
Du sa at wow war dårligere enn FF FORDI det er mer tidkrevende.
 
#22
Du forenkler ting for mye.

Jeg sa "FF er et bedre MMORPG enn Wow siden det er mer avansert/tidkrevende og man slipper Skrikete 12 åringer som ikke kan engelsk"

Når man kutter litt i setningene er jeg enig i at man kan få det til å høres ut som om jeg hater wow, men nå sa jeg jo også at Wow er et utrolig bra spill og at det bare var MIN mening, jeg prøver ikke å hjernevaske deg.
 
#23
Jeg hate FFXI på grunn av at alt tar utrolig lang tid + at man vill ikke ta sjangser, for hvis man dør mister man XP som man har brukt drit lang tid på å få tak i.
Satan...
 
#24
Enkelt og greit, et mer hardcore MMORPG enn WoW.
PvP, som forsovit var det mest gøyale i WoW ble ødelagt av battlegrounds, som ikke er annet enn et sted hvor folk farmer honor. World PvP er helt borte. Raids finnes omtrent ikke lenger, Hillsbrad var en battleground engang i tiden, men skjelden nå lenger. Bare enkelt folk som morer seg :(
 
#25
Du forenkler ting for mye.

Jeg sa "FF er et bedre MMORPG enn Wow siden det er mer avansert/tidkrevende og man slipper Skrikete 12 åringer som ikke kan engelsk"

Når man kutter litt i setningene er jeg enig i at man kan få det til å høres ut som om jeg hater wow, men nå sa jeg jo også at Wow er et utrolig bra spill og at det bare var MIN mening, jeg prøver ikke å hjernevaske deg.
[/b]
Så de elementene som folk flest finner negativt med MMORPG-sjangeren bruker du som argument for at FF er bedre?
 
#26
Du forenkler ting for mye.

Jeg sa "FF er et bedre MMORPG enn Wow siden det er mer avansert/tidkrevende og man slipper Skrikete 12 åringer som ikke kan engelsk"

[/b]

Derimot, når jeg spilte FFXI møtte jeg stadig vekk japser som ikke pratet engelsk i det hele tatt, og kun sendte meg de auto-meldingene "Sorry, I do not speak English". Så sånn sett syns jeg språkdelen er bedre i WoW, hvor de har laget egne servere for de som er mindre flinke i engelsk, aka Tyskland og Frankrike.
 
#27
<div class='quotemain'>
Du forenkler ting for mye.

Jeg sa "FF er et bedre MMORPG enn Wow siden det er mer avansert/tidkrevende og man slipper Skrikete 12 åringer som ikke kan engelsk"

Når man kutter litt i setningene er jeg enig i at man kan få det til å høres ut som om jeg hater wow, men nå sa jeg jo også at Wow er et utrolig bra spill og at det bare var MIN mening, jeg prøver ikke å hjernevaske deg.
[/b]
Så de elementene som folk flest finner negativt med MMORPG-sjangeren bruker du som argument for at FF er bedre?
[/b][/quote]

hvilke? at det tar litt tid? det er jo poenget, MMORPG's er jo "evigvarende".
 
#28
<div class='quotemain'>
Du forenkler ting for mye.

Jeg sa "FF er et bedre MMORPG enn Wow siden det er mer avansert/tidkrevende og man slipper Skrikete 12 åringer som ikke kan engelsk"

[/b]

Derimot, når jeg spilte FFXI møtte jeg stadig vekk japser som ikke pratet engelsk i det hele tatt, og kun sendte meg de auto-meldingene "Sorry, I do not speak English". Så sånn sett syns jeg språkdelen er bedre i WoW, hvor de har laget egne servere for de som er mindre flinke i engelsk, aka Tyskland og Frankrike.
[/b][/quote]

Ja vi skal jo ikke glemme at selvom det er masse fjortizzer som er irriterende i WoW, har FF de rasistiske japsene som hater nesten alle EU og US spillere og nekter å ha noe med dem å gjøre. Vet ikke hva som er værst? Noen: OMG 1m Le3tZoR!!!! Eller en japsegjeng som trainer 2000 beist på deg fordi du har tatt campeplassen deres, slik at de kan selge all gilen på internett :D
 
#29
Derimot, når jeg spilte FFXI møtte jeg stadig vekk japser som ikke pratet engelsk i det hele tatt, og kun sendte meg de auto-meldingene "Sorry, I do not speak English". Så sånn sett syns jeg språkdelen er bedre i WoW, hvor de har laget egne servere for de som er mindre flinke i engelsk, aka Tyskland og Frankrike.
[/b]

Nå må du se å lære deg Japansk Jonas. Det universale "gamer" språket :p

Nytter ikke med engelsk, det universale "white man" språket


POWER TO THE PEOPLE

Aiiiiit
 
#30
Tja... Engelsk troner fortsatt på andreplassen med 500 millioner i antall personer som har språket enten som morsmål, 2. nasjonale språk eller som fremmedspråk, mens Japan fortsatt henger etter med kun ca 125 millioner mennesker som snakker språket
Så sjansen er betydelig større for å treffe en person som snakker engelsk enn japansk. Men sjansen for å treffe en person som snakker japansk i FFXI er sikkert nesten like stor som å treffe en person som snakker engelsk, siden spillet trossalt er erke-japansk opp av dage.
Å kalle japansk for det universale "gamer" språket blir litt feil, siden det avhenger helt og holdent hvilke type spill man foretrekker.
Personlig så er jeg mer fan av vestlige spillprodusenter, enn de Asiatiske og generelt så er flerparten av de vestlige gamerene mer vestligorientert enn østlig, og selvfølgelig vica versa i østen.
Hvordan personforholdet av gamere mellom østen og vesten er, vet jeg ikke, men jeg ville tro at det ikke er så altfor langt unna like stort.

Å kalle engelsk for "white man" språket er også ganske feil, siden engelsk tross alt er enten hovedspråket eller ett av flere språk i nesten alle afrikanske land og noen deler av Asia, og for ikke å nevne Karibien.

Noen eksempler:
* Bahamas
* Barbados
* Bermuda
* Botswana
* Cameroon
* Fiji
* Gambia
* Ghana
* India
* Jamaica
* Kenya
* Liberia
* Nigeria
* Pakistan
* Philippines
* Puerto Rico
* Senegal
* Sierra Leone
* Singapore
* South Africa
* Surinam
* Swaziland
* Tanzania
* Trinidad and Tobago
* Uganda
* Zambia
* Zimbabwe

Jeg vet ikke med deg, men jeg ser betydelige mengder med generelt "mørkhudete land" på denne listen. :p
 
#33
OMG FRENZY JEG ER DUM OG LIKTE IKKE AT DU SKREV EN SAKLIG POST OMG GETT ITT?? GUSS NOTT!
[/b]

Virkelig?
 
#37
emh, kom ikke WoW ut i desember 2004 eller noe? i såfall, så har det jo ingenting i denne kategorien å gjøre..
[/b]
Wow koim ut 11 februar her i eurpa og 23 noivember i Usa, såm det skla ha sin oplass her i kategorien.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#39
Eller prøve å la være å gå på SG i fylla. ^_^

WoW ftw!