Spillegal Podcast

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#1
For mange herrens år siden satt Nicholas og meg selv oss ned og ble enige om at å lage en Spillegal-podcast, det hadde vært fett. Dette var lenge jevnlig samtaletema som aldri ble gjort noe med men ettersom man må starte et sted samlet vi oss forrige helg i Justins Residens sammen med Eivind og Endre for å spille inn den første Spillegalpodcasten! Agradula lagde oss noen sexy jingler, vi plugga inn en mic, trykket på rec og resultatet kan du sjekke ut her:

Spillegal Podcast 27. mars 2010 (52 minutter lang!)

Vi er allerede enige om å servere episode to som vil bli spilt inn i løpet av et par uker. Først og fremst vil vi sørge for å ha mer og bedre teknikk på plass ved fler mikrofoner og kanskje et miksebrett, men vi vil gjerne ha all den tilbakemeldingen dere har å komme med! Gi oss kritikk slik at vi kan ta det innover oss, gi også gjerne ros om det er fortjent og hjelp oss med å gjøre den neste bedre!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#2
Bedre teknikk blir bra, her var lydkvaliteten noe uvjevn. Ut over det så må det jobbes litt med radiostemmene (diksjon og volum gjør det til tider vanskelig å høre). Programmet blir litt langt og ufokusert, den trenger nok litt mer programledelse for å forhindre det fra å bli bare et opptak av folk som preiker. Men det er ingen tvil om at det er skarpskodde folk som koser seg med praten så det kan fort bli noe bra av dette her.
 
#3
Koser meg med praten deres nå. Synes radiostemmene er helt greie, men ingen tvil om at bedre lydkvalitet vil gjøre det lettere å høre hva dere sier til tider, noe dere tydeligvis jobber med å få til :p Gjør ingenting for min del at podcasten blir lang så lenge man holder seg sånn ca ontopic og det opprettholdes en interessant diskusjon, noe jeg syns dere klarte. Lykke til med neste podcast
 
#4
Da har jeg kommet tilbake fra lunsj, og siden ingen var kule nok til å ville spise med meg i dag fikk dere være underholdningen min. Og det var kos. Selv likte jeg egentlig den rimelig ufokserte kompispraten uten noen særlig rød tråd, men det er kanskje bare meg. Merker dog en stor overgang i lydkvalitet fra andre podcasts jeg hører på. Er liksom litt mye ekko og andre lyder fra diverse fikling og dunking av bord og diverse. Så, litt høyere kvalitet på mikrofon, og helst en hver hadde vært knall. Mulig det sprenger budsjettet litt, men.

Digger også mangelen på på enhver form for redigering:
... det blir jo aldri tøffere enn det blir på en ordentlig maskin du har under tv-en din uansett ikke sant, så... *par sekunder med stillhet* ja? *fnis* men, over til sånn håndholdt generelt, hva syns dere om, eh, at eh... ja nå får vi bare, asså, ta pause. Faen. *jingle*
Til tross for kritikk digget jeg det og kommer til å laste ned neste episode og, kult med referanser til folk fra forumet for å gjøre det hele mer personlig. Gjerne sleng opp en rss-feed av det hele også, om det ikke er for mye knot.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#5
Altså. Jeg har så godt som aldri hørt på en podcast i mitt liv. Ser liksom ikke gleden seff kult der da, men siden det er dere, så hørte jeg gjennom hele.

... jeg vet ikke hvordan en podcast skal høres ut! MEN dere snakket sånn halvveis fornuftig om ting som svette nerder bryr seg om, dere har en ganske lett og ledig tone dere mellom, Nicholas mumlet ikke så mye at jeg ikke hørte han (hei du, dette kan du gjøre når du snakker i telefonen og, dig?), dere dekket en god del greier på femti minutter eller så ...

men. Selvom jeg i grunn liker den spillprat mellom homies-greia dere har gående, så er det kanskje en idé med noe mer struktur? Ikke sånn at det blir en strict point to point-deal, men bare for å hindre at dere ender opp med å vase bort masse tid på prat som egentlig ikke er så spennende å høre på. Litt bedre mikrofoner, så man slipper å høre hver gang noen tar på bordet, men det ser dere vel på allerede. Noe mer redigering. For all del sjarmerende når dere gjør podcastenes ekvivalent av en awkward pause og bare "nei øh ja... faen kjør pause", men det kunne vel fort blitt luket bort? Og jeg er ikke helt sikker på hva som var meningen med Filips "HVA FAEN SKJEDDE NÅ?" på slutten. Var det meningen? da. Uansett så er det et kult tiltak, og et jævlig hederlig førsteforsøk, tror jeg da, for som sagt så hører jeg aldri på podcasts.

Også satt pris på å bli namedroppet i forbindelse med årets største skuffelseda. Uansett så er det et kult tiltak, og et jævlig hederlig førsteforsøk, tror jeg da, for som sagt så hører jeg aldri på podcasts.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#6
(hei du, dette kan du gjøre når du snakker i telefonen og, dig?)
Dette, ganger hundretusen.

Hørte på det mens jeg holdt på å sovne igår. Jeg er ikke noen podcast-person, ass; jeg greier ikke å bare ligge/sitte/noe mens jeg bare hører på prat, så jeg gjør andre ting og får bare med meg små bruddstykker av samtalen.

Og, ja, det var en samtale. Den hørtes hyggelig ut.
 

oma

Village Drunk
#7
For de av oss som inge har mulighet til å høre i øyeblikket, er dette bedre en hva shdr gjorde i sin tid?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Ikke like silkemyk radiostemme.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#9
PODCAST NUMÉRO DEUX

To advarsler:
  • Lydkvaliteten er søppel. Pgas støyreduksjon er stemmene litt metalliske i tillegg til ganske store volumforskjeller på brauteren Justin og beskjedne McHatersen.
  • KRAFTSPOILARS av Portal 2
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#10
første kritikk etter 12 minutters lytt.

1. sett ned lyden på justin. goddamn. eller de andre. bare.. fiks det.
2. dere må ha flere pauser eller noe. det blir litt.. tja. kjedelig i lengden? har ikke hørt sånn veldig nøye, men jeg måtte trykke på pause for å skrive litt.
3. ja. det er vel samme som over, men litt mer variasjoner kanskje? flere temaer, eller eventuelt mindre tid?
4. mi kro foner. må ska ffffffffffffffffffffffff es.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#11
Ja, jeg var egentlig i tvil på om denne burde bli slengt ut i det hele tatt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Justin må holde kjeft ass sånn er det bare.

Jonna: Om du er gira låner vi gjerne den mikken av deg for å si det sånn. Holder på å skaffe en tredje som skal være klar til neste opptak, samtidig som vi lærer så lenge vi ... redigerer, så det blir bedre igjen neste gang. Jepp jepp.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#14
Jeg bare poster denne her i denne tråden.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#15
Og mer da; grov i noen gamle filer her om dagen, og ramlet over diverse greier:

 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Etter bare drøye elleve år har endelig neste episode kommet. Nei altså, vi satser på å gjøre dette ukentlig framover. Så får vi se.
 

ganon

The Boshy
#18
Hva ble diskutert, og har dere noen timestamps på temaene? Det ble etterlyst en norsk podcast om brettspill på et brettspill forum nylig så det kan være et aktuelt tema. Hadde vært moro å slenge seg med en gang eller to.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Kan gjerne ha en brettspillspalte, men tanken var å ha en norsk spillpodcast som går litt i dybden på ting. Har ikke laga en timestampliste men det kan jo være noe å ha med seinere.
 
#20
Innholdet var ca dette:

1: Hvem vi er
2: Hva vi har spillt i det siste, diskutert i denne rekkefølgen: Ship of Harkinian/Ocarina of Time, Super Golf Racing, Horizon Zero Dawn, Rollerdrome, Cult of the Lamb
4: Konsollkrig, før og nå, hva er best
5: Spenola Gays potet- og sjakkspalte
6: Diskusjon av hvordan vi vil podcasten skal utvikle seg