Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Altså, nå må dere se å gi dere.

Det finnes ingen klasse som er BEST i pvp. Selv spiller jeg mage, og jeg har null problem med Warriors, warlocks, priests, hunters, paladins og noen druids. Hvorfor har det seg at jeg som oftest taper mot rogues, shamans og gode druids? Fordi spillet ikke er ment for 1vs1.

Warrior får seg en smell mot nesten alle casters, vis ikke castern er ubrukelig. Selv har jeg tatt en warrior med epic gear (9 epics med våpen) uten å miste mer enn 30% hp, paladins er bare pure nuke uten bruk at cooldowns helt til de bruker skjoldet sitt. Har du en manaruby klar kan du bare spamme mana shield for å holde HPen oppe. Med schorch build er de fleste healerclasser en lek. Mot rogues skal du ha godt med flaks om du blir jumpa (av en god en såklart)

Mage kan gjøre mye moro, men de er langt fra uslåelige. Skal du ha en pvp maskin ville jeg gått for enten shaman, mage eller rogue, etter min mening er det disse som er "sterkest" men på ingen måte uslåelige. (Kanskje shamans, men den diskusjonen tar vi ikke nå ^_^ )

Over til MEG, fikk magister robe i dag, den er ikke så veldig bra, men jeg bruker den til jeg får no bedre. Vant over 3 andre mages, så det var digg :) Lån er nedbetalt og alt går på skinner, eneste problemet er at guilden krever at jeg skal respecce for MC/Onyxia, vurderer å slutte i guilden, pvpe til rank 11, får å så joine en litt mer avlsappet MC guild.
 
Opprinnelig skrevet av Evehr@15.09.2005, 20.55
Kan gi forslag ja, dette er ikke den jeg bruker men det er en balansert build du kan overleve ganske bra, gjøre greit med skade og bruke 1h/shield for litt ekstra armor.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...050050005050100

er sikker på at lurtz har mer å legge til siden jeg er mainly resto shaman, men denne builden er vel grei =)
261635​
Den så veldig brukbar ut, skal prøve meg fram når jeg når høyere lvls.

vener fortsatt på Shaman-eksperten, Lurtz :plystre:
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Frenzy+16.09.2005, 00.56-->
<!--QuoteBegin-Evehr
@15.09.2005, 20.55
Kan gi forslag ja, dette er ikke den jeg bruker men det er en balansert build du kan overleve ganske bra, gjøre greit med skade og bruke 1h/shield for litt ekstra armor.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...050050005050100

er sikker på at lurtz har mer å legge til siden jeg er mainly resto shaman, men denne builden er vel grei =)
261635​
Den så veldig brukbar ut, skal prøve meg fram når jeg når høyere lvls.

vener fortsatt på Shaman-eksperten, Lurtz :plystre:
261747​
[/b]
Jeg er rimelig langt i fra noen ekspert :p Men kan jo si det jeg mener...

Jeg er elemental specced, ganske enkelt fordi jeg synes det er en god og samtidig en litt "aktiv" build enn enhancement/resto som er nærkamp med slem 2 hander og så be om at WF proccer som et helvete.
Den beste elemental builden er vel tri-speccen 22/8/21 (elemental/enhancement/restoration)

Den gir deg elemental fury, improved ghost wolf og NS.
 
Guildraid i AB i dag.
Stort bilde
2k mot 450 :D

Og jeg kom på første :flau:
 
Opprinnelig skrevet av Lurtz@16.09.2005, 01.17
Jeg er rimelig langt i fra noen ekspert :p Men kan jo si det jeg mener...

Jeg er elemental specced, ganske enkelt fordi jeg synes det er en god og samtidig en litt "aktiv" build enn enhancement/resto som er nærkamp med slem 2 hander og så be om at WF proccer som et helvete.
Den beste elemental builden er vel tri-speccen 22/8/21 (elemental/enhancement/restoration)

Den gir deg elemental fury, improved ghost wolf og NS.
261753​
Er dette en brukbar build?

clickey!
 
Fordi Zebra var homo! Ikke min feil. Teite GMen burde returnere penga egentlig.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Frenzy+16.09.2005, 01.33-->
<!--QuoteBegin-Lurtz
@16.09.2005, 01.17
Jeg er rimelig langt i fra noen ekspert :p Men kan jo si det jeg mener...

Jeg er elemental specced, ganske enkelt fordi jeg synes det er en god og samtidig en litt "aktiv" build enn enhancement/resto som er nærkamp med slem 2 hander og så be om at WF proccer som et helvete.
Den beste elemental builden er vel tri-speccen 22/8/21 (elemental/enhancement/restoration)

Den gir deg elemental fury, improved ghost wolf og NS.
261753​
Er dette en brukbar build?

clickey!
261757​
[/b]
Ja, det er nesten standard builden, men det er noen ting jeg ville rettet på:

-I enhancement: Bytt ut det ene poenget i Ancestral knowledge med 1 poeng i improved ligtning shield

-I restoration: Fjern combat endurance, den finnes ikke bra, 5/5 på imp lesser healing wave er et must.
 
Opprinnelig skrevet av eivind2k@16.09.2005, 12.36
Fordi Zebra var homo! Ikke min feil. Teite GMen burde returnere penga egentlig.
261838​
Kunne du ikke bare gitt pengene direkte til meg? Hadde jo bare vært å si på msn at jeg skulle logge på priesten. Eller sendt via mail?
 
Opprinnelig skrevet av Lurtz+16.09.2005, 12.51-->
Opprinnelig skrevet av Frenzy@16.09.2005, 01.33
<!--QuoteBegin-Lurtz
@16.09.2005, 01.17
Jeg er rimelig langt i fra noen ekspert :p Men kan jo si det jeg mener...

Jeg er elemental specced, ganske enkelt fordi jeg synes det er en god og samtidig en litt "aktiv" build enn enhancement/resto som er nærkamp med slem 2 hander og så be om at WF proccer som et helvete.
Den beste elemental builden er vel tri-speccen 22/8/21 (elemental/enhancement/restoration)

Den gir deg elemental fury, improved ghost wolf og NS.
261753​


Er dette en brukbar build?

clickey!
261757​

Ja, det er nesten standard builden, men det er noen ting jeg ville rettet på:

-I enhancement: Bytt ut det ene poenget i Ancestral knowledge med 1 poeng i improved ligtning shield

-I restoration: Fjern combat endurance, den finnes ikke bra, 5/5 på imp lesser healing wave er et must.
261840​
[/b]
Helt enig med lurtz, den builden burde du klare deg med ganske så bra.
 
Dette er builden min, som er en av de to buildene som Lurtz anbefalte :).

5/25/21

Enhancement:

Shield specialization rank 5
- Mot mange av klassene er shield og 1h en bedre kombinasjon, og dette fører til at jeg har bedre sjans mot disse klassene.

Thundering strikes rank 5
- What can I say? Crit sjanser eier, og jeg vil ha den så høy som mulig. Og vi har alle sett resultatet av crit+windfury.

Improved ghost wolf rank 2
- Redusert casting time fører til at jeg kan skape avstand fort, særlig sammen med war stomp. har jeg f. eks dårlig med helse, kan jeg sprinte unna til trygg avstand kjapt, heale meg selv, for deretter returnere til striden.

Improved lightning shield rank 3
- Jeg vet ikke med deg, men jeg bruker Lightning Shield mye, ettersom jeg egentlig ser på det som en ekstra dmg dealer.

Anticipation rank 1
- Dette er hva Blizzard skriver om Defense:
# Increases the chance of being missed by an attack.
Each point of defense will increase the chance of being missed by an attack from an even con NPC by .04%
# Increases the chance to dodge, parry, and block an attack.
Each point of defense will increase the chance you will dodge, parry, or block an attack by .04% for each category
# Decreases the chance of being affected by a critical hit.
Each point of defense will decrease the chance of being affected by a critical hit by .04%
# Decreases the chance of being affected by a Crushing Blow.
Each point of defense will decrease the chance of being affected by a Crushing Blow by 2%. The benefit defense will have on a Crushing Blow is limited by your level. In other words, increasing your defense will only reduce the chance of being struck by a crushing blow if your current defense value is below your level’s maximum unbuffed value.
Ikke akkurat dårlig spør du meg, så jeg synes dette er et smart punk å plassere poenget som trengs for å få flurry etc.

Two handed axes and mace specialization rank 1
- Mot en del av klassene er det viktig å deale så mye dmg som mulig, og da trenger man 2h. Derfor synes jeg det er viktig å få inn et poeng her, så jeg kan få brukt 2h klubber og økser.

Flurry rank 5
- Altså Flurry er jo nærmest som en annenrangs windfury, og ører også til oftere windfury og crits.

Parry rank 1
- Parry er bra, rett og slett. Enda noe, i tillegg til dodge, liksom.

Improved windfury rank 2
- Vel ... Windfury pwns. Why not make it pwn even more?

Restoration:

Tidal focus rank 5
- Healing spellsene er viktig, og manakuttet fører til at jeg kan bruke fler av dem. Særlig sammen med Improved Lesser Healing wave, kan det bli en god kombinasjon i PvP.

Totemic focus rank 5
- Totemene kan brukes med stor effektivitet, og for at det skal gå på skinner, føler jeg at en såpass stor kutt i manakostnadene er viktig.

Improved lesser healing wave rank 5
- Rett og slett shitbra i PvP.

Tidal mastery rank 5
- For det første er dette utrolig bra, men hovedgrunnen til at jeg bruker 5 poeng der, er jo for å få Natures Swiftness. Men selvfølgelig, crit sjansen er utrolig deilig.

Natures swiftness rank 1
- Denne synes jeg er bedre enn Elemental Mastery, siden den har flere bruksområder. Instant heal på 1600, 2200 crit, eller Chain Lightning crit på 1200 er ikke akkurat dumt.

Elemental:

Concussion rank 5
- Shock spellsene er både viktige og gode, og dessuten bruker jeg dem vitalt i PvP. Derfor er full rank her, på plass.

Særlig his man skaffer seg crit utstyr etter hvert, noe man sannsynligvis gjør, er denne builden super-super farlig i PvP, samtidig som man har godt forsvar med healing og armor.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Ja, builden som Alice postet her er også rimelig heftig. Unstoppable force fra AV og annet +% crit utstyr så kan du virkelig levere skade som ikke ligner grisen...
 
Opprinnelig skrevet av Hakara+16.09.2005, 13.19-->
<!--QuoteBegin-eivind2k
@16.09.2005, 12.36
Fordi Zebra var homo! Ikke min feil. Teite GMen burde returnere penga egentlig.
261838​
Kunne du ikke bare gitt pengene direkte til meg? Hadde jo bare vært å si på msn at jeg skulle logge på priesten. Eller sendt via mail?
261848​
[/b]
Vel, egentlig. Men jeg var litt stressa, hadde dårlig tid, og Zebra var online også, får dem nok igjen tipper jeg. Er jo bare teit av GM og ikke returnere mailen.
 
Mange som klager over servicen til Blizzard. Når det gjelder server downtime og sånn suger de ja, men jeg har alltid fått svar på mail jeg har sendt til de innen maks 2 dager.
 
Alice, Lurtz og Evehr: Takk så meget!
nå begynner jeg å få et ganske godt innblikk i hva jeg skal satse på og hvordan spillestilen min skal være.
Dere er en gjeng med knupper ^_^
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Opprinnelig skrevet av eivind2k+16.09.2005, 15.43-->
Opprinnelig skrevet av Hakara@16.09.2005, 13.19
<!--QuoteBegin-eivind2k
@16.09.2005, 12.36
Fordi Zebra var homo! Ikke min feil. Teite GMen burde returnere penga egentlig.
261838​


Kunne du ikke bare gitt pengene direkte til meg? Hadde jo bare vært å si på msn at jeg skulle logge på priesten. Eller sendt via mail?
261848​
Vel, egentlig. Men jeg var litt stressa, hadde dårlig tid, og Zebra var online også, får dem nok igjen tipper jeg. Er jo bare teit av GM og ikke returnere mailen.
261879​
[/b]
Jeg bruker heroin... Jævla dumt feiltrykk. Visste ikke at du bytta over til magen:/ Hvis du veit datoen så si fra, de kan ikke fikse det hvis de ikke vet når.
 
Opprinnelig skrevet av Frenzy@16.09.2005, 16.06
Alice, Lurtz og Evehr: Takk så meget!
nå begynner jeg å få et ganske godt innblikk i hva jeg skal satse på og hvordan spillestilen min skal være.
Dere er en gjeng med knupper ^_^
261885​
:kos:

btw,


hvorfor står det x90% bak damage? samme på ranged btw, (er alten min)