Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

World of Warcraft Beta Update - Tyren on 11/17/04

In preparation for the upcoming retail launch of World of Warcraft, we will be taking the North American open beta servers offline on Thursday, November 18. While this will mark the end of the open beta test, there will still be some work left for us to do. To provide the best experience possible at launch, we will be making numerous final optimizations to our hardware based on the data we've acquired during the open beta test. During our closed and open beta test phases, thousands of improvements were made to World of Warcraft. Those changes were made through game-client patches and updates to the game's server and database infrastructure.

As we moved closer to retail, we continued to make changes and optimize all of the code that makes up World of Warcraft until we reached the point where we felt we could create a gold master -- the version of the game that's currently being pressed onto the discs which will be available for purchase at retail.

Likewise, these processes must also take place on the server side to ensure that no out-of-date code, which could corrupt the retail version of the game, still exists. Before the retail version of the code can be installed, the current hardware must be wiped clean. This also includes the information on current accounts and characters that are being played on our test servers. So that all World of Warcraft players will be able to make a fresh start on our community site at launch, the same procedure will be taking place for the North American beta forums when the open beta test ends.

We realize that you've grown attached to your characters, and we're sorry that the end of the open beta test will require you to part ways with them. However, with the retail launch of World of Warcraft on November 23 comes the opportunity to begin a new adventure in Azeroth on fresh, untouched servers. Along with that, you'll have the knowledge that you played an instrumental role in the creation of a game of epic proportions that players will enjoy for many years to come.

We greatly appreciate all the time you've spent with us testing World of Warcraft, and we look forward to seeing you in-game!

Please note that this does not affect the ongoing European closed beta test. Further details regarding our plans for the closed and final beta tests in Europe will be announced on the European community sites next week.



I dag slutter altså open beta, og det var ikke uventet at karakterene ville bli slettet. Skal bli spennende å se hva som skjer med den europeiske utgivelsen. Hvis det ikke blir så lenge til skal det gå greit å vente, men hvis ikke må jeg se om det blir mulig å importere. Er snakk om lokaliserte servere og betalingsmetoder, men vi får satse på at det blir mulig.
 
jeg vet om mange som skal bestille US retail... men jeg venter til EU retail kommer...

får bare skaffe meg HL2 å spille det til WoW kommer her i EU.
 
Opprinnelig skrevet av bantex@19.11.2004, 15.47
jeg vet om mange som skal bestille US retail... men jeg venter til EU retail kommer...

får bare skaffe meg HL2 å spille det til WoW kommer her i EU.
137833​
hmm. samme her. Har du lest pressemeldingen til blizzard ang. WoW i europa? visstnok må man bestille det, for å være garantert et copy. Men forhåndsbestillingen byr på et par bonuser. les pressemeldingen. (litt gammel, though)


Pressemelding
 
hvor kan jeg forhåndsbestille det? vurderer også å evt. kjøpe collectors edition :svette:
 
hvor er 26 nov? :blunk:
 
Opprinnelig skrevet av Con Dar@19.11.2004, 18.57
hvor er 26 nov?  :blunk:
137972​
Beginning on November 26th 2004 , gamers will be able to pre-order World of Warcraft from retail outlets across Europe.

Se etter.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Ravi+19.11.2004, 19.04-->
<!--QuoteBegin-Con Dar
@19.11.2004, 18.57
hvor er 26 nov?  :blunk:
137972​
Beginning on November 26th 2004 , gamers will be able to pre-order World of Warcraft from retail outlets across Europe.

Se etter.
137974​
[/b]

Jeg lurer også på hvor 26.november er hen. Les spørsmålet Ravi. Hvor forhåndsbestiller man for å huke tak i spilet fortest mulig? Jeg vurderer akkurat nuh å bestille collectors edition på DVDBoxOffice.. dæven, dollaren står dårlig så detta kan bli billig.

EDIT: da er WoW Collectors edition bestilt. Satser på at den ikke bruker så himla lang tid på å komme frem da.
 
Opprinnelig skrevet av Buggz+19.11.2004, 22.43-->
Opprinnelig skrevet av Ravi@19.11.2004, 19.04
<!--QuoteBegin-Con Dar
@19.11.2004, 18.57
hvor er 26 nov?  :blunk:
137972​


Beginning on November 26th 2004 , gamers will be able to pre-order World of Warcraft from retail outlets across Europe.

Se etter.
137974​

Jeg lurer også på hvor 26.november er hen. Les spørsmålet Ravi. Hvor forhåndsbestiller man for å huke tak i spilet fortest mulig? Jeg vurderer akkurat nuh å bestille collectors edition på DVDBoxOffice.. dæven, dollaren står dårlig så detta kan bli billig.

EDIT: da er WoW Collectors edition bestilt. Satser på at den ikke bruker så himla lang tid på å komme frem da.
138059​
[/b]
HELLO!!! forhåndsbestillingen begynner 26 nov. hoe. Informasjon om hvor man kan bestille kommer sannsynligvis 26 nov.
Å spørre om hvor en dato befinner seg er teit, selv om budskapet var helt annet.

"Jeg lurer også på hvor 26.november er hen."

kjempeopplagt at du spør hvor man forhåndsbestiller i den setningen.

EDIT: forresten, jeg innrømmer å ha lest spørsmålet til Don Car feil.
Jeg er dust. Men likevel fikk vel Don Car svar på spørsmålet. Vent å se, så får vi vite hvor vi bestiller. Det er ikke lenge til ;)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Ravi@20.11.2004, 00.30
HELLO!!! forhåndsbestillingen begynner 26 nov. hoe. Informasjon om hvor man kan bestille kommer sannsynligvis 26 nov.
138119​
Eller så kan man bestille øyeblikkelig, derav ordet forhåndsbestilling. Jeg har bestilt, og spillet blir shippa tidligst den 23. som er datoen for release i statene.
 
Opprinnelig skrevet av Buggz+20.11.2004, 01.18-->
<!--QuoteBegin-Ravi
@20.11.2004, 00.30
HELLO!!! forhåndsbestillingen begynner 26 nov. hoe. Informasjon om hvor man kan bestille kommer sannsynligvis 26 nov.
138119​
Eller så kan man bestille øyeblikkelig, derav ordet forhåndsbestilling. Jeg har bestilt, og spillet blir shippa tidligst den 23. som er datoen for release i statene.
138134​
[/b]
Jeg snakket om forhåndsbestilling av europeiske WoW. Forhåndsbestillingen begynner om seks dager. Tror du jeg er helt lost eller? jeg fatter poenge ditt, men du har tydeligvis ikke lest pressemeldingen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Ravi+20.11.2004, 12.29-->
Opprinnelig skrevet av Buggz@20.11.2004, 01.18
<!--QuoteBegin-Ravi
@20.11.2004, 00.30
HELLO!!! forhåndsbestillingen begynner 26 nov. hoe. Informasjon om hvor man kan bestille kommer sannsynligvis 26 nov.
138119​


Eller så kan man bestille øyeblikkelig, derav ordet forhåndsbestilling. Jeg har bestilt, og spillet blir shippa tidligst den 23. som er datoen for release i statene.
138134​
Jeg snakket om forhåndsbestilling av europeiske WoW. Forhåndsbestillingen begynner om seks dager. Tror du jeg er helt lost eller? jeg fatter poenge ditt, men du har tydeligvis ikke lest pressemeldingen.
138193​
[/b]
Og jeg snakker om forhåndsbestillingen av amerikansk versjon, som enhver som vil spille WoW fortest mulig kjøper seg. Jeg har lest pressemeldingen opptil flere ganger, og har ikke antydet noenting om din mentale tilstand. Jeg bare antyder at svaret "26. nov" ikke var helt dekkende for Con Dar som tydeligvis ville forhåndsbestille det nå, dvs den amerikanske versjonen, i og med at han også sikla på Collectors Edition.

Til noe annet: på Play.com står det at europeiske WoW slippes i februar 2005! Har de slått seg kraftig, eller er det noe i det? Det kan jo i såfall bli en lang happy ventetid for alle gaukene som forhåndsbestiller europeisk versjon. :rulleøyne:
 
har hørt noe om at den europeiske versjonen slippes i begynnelsen av desember.
håpe virkelig det er play.com som har slått seg :confused:

edit: har forresten også hørt noe om at du må ha amerikansk adresse for å kunne spille på den amerikanske versjonen, og at du ikke kan spille på amerikanske servere hvis du bor i f. eks. europa. blir vel morsomt å spille med tyskere og franskmenn som har WoW på sitt eget språk og nesten ikke kan engelsk <_<
 
Opprinnelig skrevet av Con Dar@20.11.2004, 13.06
har hørt noe om at den europeiske versjonen slippes i begynnelsen av desember.
håpe virkelig det er play.com som har slått seg :confused:

edit: har forresten også hørt noe om at du må ha amerikansk adresse for å kunne spille på den amerikanske versjonen, og at du ikke kan spille på amerikanske servere hvis du bor i f. eks. europa. blir vel morsomt å spille med tyskere og franskmenn som har WoW på sitt eget språk og nesten ikke kan engelsk <_<
138205​

vi får håpe de gjør som i Anarchy. Der har vi to engelsk-språklige servere og en tysk.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Con Dar@20.11.2004, 13.06
edit: har forresten også hørt noe om at du må ha amerikansk adresse for å kunne spille på den amerikanske versjonen, og at du ikke kan spille på amerikanske servere hvis du bor i f. eks. europa.
138205​
Dette hadde jo vært litt....dritt! Dog kjenner jeg altfor mange som kjøper det fra statene til å virkelig føle svetten renne, men pittelitt?! :svette:
 
Opprinnelig skrevet av Buggz+20.11.2004, 13.38-->
<!--QuoteBegin-Con Dar
@20.11.2004, 13.06
edit: har forresten også hørt noe om at du må ha amerikansk adresse for å kunne spille på den amerikanske versjonen, og at du ikke kan spille på amerikanske servere hvis du bor i f. eks. europa.
138205​
Dette hadde jo vært litt....dritt! Dog kjenner jeg altfor mange som kjøper det fra statene til å virkelig føle svetten renne, men pittelitt?! :svette:
138214​
[/b]

Det er dritt. For det han sier skal visstnok stemme.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Har du et sted det står svart på hvitt, eventuelt gult på svart? Jeg har hørt om det, men ikke sett noe av det på de offisielle sidene... I tillegg er det så mange herfra som bestiller det fra statene. Jeg har lite lyst til å tro på dette. :(
 
Tror det kan være noe i det. Blizzard har sagt at man må ha et Nord-Amerikansk kredittkort for å få spilt det. Men det kan hende det er noen veier rundt det. I andre spill som har hatt det sånn, så kunne man bare fake adressen sin når man registrerte. Vet ikke om Blizzard faktisk sjekker kortene, og tar i mot kun NA kort (og Australia og New Zealand da).

Hadde det ikke vært for dette så ville det jo vært latterlig enkelt for hvem som helst å importere, som med alt annet. Jeg vet enda ikke helt hva jeg skal gjøre. Tror jeg må vente litt å se. Vi finner nok fort ut om vi får spilt det eller ikke, så fort europeere får hendene i spillet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg avbestiller ikke helt ennå. Jeg surfa lenge etter informasjon angående dette, men fant faktisk ikke antydning til noenting. Jeg venter litt til før jeg avbestiller i panikk og venter jeg for lenge så dør jeg ikke av den grunn. Jeg blir iallefall informasjonskilden deres. ;)

EDIT: Nå er jeg helt på jordet her rett&slett. Her tenker jeg at boksen blir helt ubrukelig hvis jeg ikke klarer å fikse en konto. :blunk: Blir i verste fall bare litt lenger venting på meg, så kan jeg sikle litt på min "cloth map" som kommer til å henge på veggen! :kul: