Hele Molten core, med muligens unntak av Ragnaros, er uhyre oppskrytt når det kommer til vanskelighetsgrad. Bossene består som regel av enkle taktikker og mønstre. Hele MC handler egentlig om å holde tankene i live, når en tank har f.eks Golemagg, Garr, Lucifron eller nå hvem det måtte være så skal det godt gjøres å sende det hele til helvete. Majordomo er det samme, bare at det er langt flere tanks og tenke på, men når du behersker det, er han også rimelig enkel. Jeg synes nesten Zul`Gurub er mer utfordrene på mange måter, da mange av bossene der inne fungerer litt annerledes. Mange av de wiper aggro, noe som brått kan sende bossen ut i det frie. Ta Mar`li som eksempel, wiper aggro hele tiden med AoE web og angriper enten random eller en eller annen som ikke fikk sin aggro wipet pågrunn av at han sto utenfor web range. Ting som dette byr på mer sofistikerte taktikker enn de i MC. I MC så er det mer at bossene har rå makt, men er dumme som et stykke gammel loff.
Når jeg sier med mulig unntak av Ragnaros, er ikke det fordi Ragnaros sin oppførsel er spesielt vanskelig, det er mer at han har så rå kraft at han krever et visst nivå av utstyr. Nå sier jeg ikke at MC er taktikkløst, for det er ikke riktig, jeg sier bare at taktikkene er ganske primitive og bossenes tankemønstre er det samme. Eneste bossen som overhodet ikke oppfører seg logisk er Shazzrah. Nå høres det kanskje motsigende ut når jeg sier at jeg hater Shazzrah mest av alle i MC etter jeg nettopp har "klaget" over hvor forutsigbare bossene i MC er, det er noe annet med Shazzrah jeg ikke liker. De bossene i spillet det er deiligst å slå taktikkmessig er bosser som Mar`li og Thekal i Zul`Gurub, men det er kanskje fordi man ikke helt har fått taket på de enda... Jeg håper bare blizzard vil prøve på å skape litt taktiske variasjoner i framtidige bosser enn bare "tanke boss, drepe adds, så boss" og "tanke adds, drepe boss". De aggro wipende bossene i ZG var et skritt i den retningen, håper vi får se noen "unike" bosser i kommende Ahn`Qiraj også.