Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Guild lederen min sa at jeg måtte ha CTmod assist. Jeg er n00b, så hvis noen kunne forklart hva det er, hvor jeg kan få tak i det, og eventuelt hvor det skal legges, ville jeg vært veldig takknemlig. :)
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Hele Molten core, med muligens unntak av Ragnaros, er uhyre oppskrytt når det kommer til vanskelighetsgrad. Bossene består som regel av enkle taktikker og mønstre. Hele MC handler egentlig om å holde tankene i live, når en tank har f.eks Golemagg, Garr, Lucifron eller nå hvem det måtte være så skal det godt gjøres å sende det hele til helvete. Majordomo er det samme, bare at det er langt flere tanks og tenke på, men når du behersker det, er han også rimelig enkel. Jeg synes nesten Zul`Gurub er mer utfordrene på mange måter, da mange av bossene der inne fungerer litt annerledes. Mange av de wiper aggro, noe som brått kan sende bossen ut i det frie. Ta Mar`li som eksempel, wiper aggro hele tiden med AoE web og angriper enten random eller en eller annen som ikke fikk sin aggro wipet pågrunn av at han sto utenfor web range. Ting som dette byr på mer sofistikerte taktikker enn de i MC. I MC så er det mer at bossene har rå makt, men er dumme som et stykke gammel loff.
Når jeg sier med mulig unntak av Ragnaros, er ikke det fordi Ragnaros sin oppførsel er spesielt vanskelig, det er mer at han har så rå kraft at han krever et visst nivå av utstyr. Nå sier jeg ikke at MC er taktikkløst, for det er ikke riktig, jeg sier bare at taktikkene er ganske primitive og bossenes tankemønstre er det samme. Eneste bossen som overhodet ikke oppfører seg logisk er Shazzrah. Nå høres det kanskje motsigende ut når jeg sier at jeg hater Shazzrah mest av alle i MC etter jeg nettopp har "klaget" over hvor forutsigbare bossene i MC er, det er noe annet med Shazzrah jeg ikke liker. De bossene i spillet det er deiligst å slå taktikkmessig er bosser som Mar`li og Thekal i Zul`Gurub, men det er kanskje fordi man ikke helt har fått taket på de enda... Jeg håper bare blizzard vil prøve på å skape litt taktiske variasjoner i framtidige bosser enn bare "tanke boss, drepe adds, så boss" og "tanke adds, drepe boss". De aggro wipende bossene i ZG var et skritt i den retningen, håper vi får se noen "unike" bosser i kommende Ahn`Qiraj også.
 
Jeg spiller ikke wow lenger. Tiden min er ute, og jeg kjøper nok ikke ny tid før sommerferien, eller etter en kommende expansion.

Og ja, molten core er veldig simpelt. Hele MC er utrolig lett når du får greie på det, og de fleste guilder kan klare å ta de fleste bossene på første eller andre forsøk om de har de riktige klassene med seg, og såklart om folk på raidet har giddet å lære seg hva de skal gjøre.

Ragnaros er ganske vannskelig, jeg fikk tatt ragnaros en gang før jeg ga meg, og det var utrolig gøy. Ragnaros er ganske spessiel fordi det er ingenting som heter aggro her. Men vis main taneken dør, er det wipe. og man kan ikke bare fokusere på MTen, fordi man trenger en viss dps før Ragnaros spawner sons of flame. Derfor er ragnaros noe helt annent, det handler veldig mye om gear/fire ressistance, timing, og øvelse.
 
Eivind , jeg vet da faen ikke at forumet er resetta med 7 dager, eneste du sa meg var at serverne var nede og at de skulle få det opp igjen til i går kveld . Jeg sjekker som regel ingen andre delfora enn rollespill delen.


Seadog: Jeg spiller på sylvanas, med priesten og en gnome warrior jeg jobber med. Tenker på å levle gnome mage'n på haumarush også, men ikke enda.
 
om ingenting av "det nye" etter blizzcon frister, kommer jeg mest sannsynlig til å spille på roguen min på Haumarush.

Og det er ikke mitt ansvar å informere deg Hakara, skjerp deg aa! =D
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Ragnaros er ganske vannskelig, jeg fikk tatt ragnaros en gang før jeg ga meg, og det var utrolig gøy. Ragnaros er ganske spessiel fordi det er ingenting som heter aggro her. Men vis main taneken dør, er det wipe. og man kan ikke bare fokusere på MTen, fordi man trenger en viss dps før Ragnaros spawner sons of flame. Derfor er ragnaros noe helt annent, det handler veldig mye om gear/fire ressistance, timing, og øvelse.
[/b]
Ja, han er unik, men ikke på en god måte i mine øyne. Faktisk vil jeg påstå at Ragnaros er utrolig lite inspirerende kjedelig boss. Jeg kjeder meg hver gang vi prøver Ragnaros, han er så latterlig mye mer avhengig av gear i forhold til taktikk. Blæh, Ragnaros kan du få av meg.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Hva med bossene i BWL? Har vært med på wipes på 3 av disse, og guilden min er kommet til Nefarian... En god del mer tacs og da også mer gear basert.

Jeg ble Knight-Champion i dag (rank 8) :D
 
bossene i BWL krever også veldig mye av gearet ditt, men det sier seg jo selv. Men her kreves det også mye mer sammarbeid, siden det må gjøres mye samtidig.

Ta f.eks første bossen, razorgore, før man kan sloss mot han, må man mind controlle han, og ødelegge en del egg rundt om kring, samtidig som det kommer en del mobs man må ta seg av, når dette er gjort, må MT få aggroen til bossen, som ikke kan tauntes, i likhet med onyxia, derfor må den slow nukes, men her er det mye verre, siden lunta til razorgore er mye kortere.
 
Noen som vet åssn eller om det er mulig å joine LFG kanalen i IF om en ikke er i IF? Jeg har prøvd å skrive inn alt som virker logisk i forhold til kanal navnet...

Om det i det hele tatt går ann da?
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Det går nok ikke nei. Regner med at det ikke bare er jeg som har fått mail fra Blizz?

As a World of Warcraft subscriber, you are eligible to the Recruit-A-Friend program. This is your chance to rally one of your friends to fight at your side!

To Recruit-A-Friend, click the link below. This link will allow you to forward to your friend a FREE 10-DAY GUEST PASS via e-mail.

Your efforts will be rewarded. If your friend decides to become a paying subscriber, you will receive a FREE 30 DAY credit to your World of Warcraft subscription.

Typisk, jeg som egentlig har rekruttert 3 stykker allerede:S
 
Noen som vet åssn eller om det er mulig å joine LFG kanalen i IF om en ikke er i IF? Jeg har prøvd å skrive inn alt som virker logisk i forhold til kanal navnet...

Om det i det hele tatt går ann da?
[/b]
Få frem tabben på chatten din, høyre klikk på den, så trykker du deg frem til "Join a new channel" eller noe lignende, har ikke WoW for hånd og husker ikke hva som står der. Uansett, der skriver du "lookingforgroup - ironforge" og trykker Ok. Da kan du lese og snakke i den kanalen, for å forlate den igjen ser du hvilket nummer kanalen har og skriver "leave x".
 
<div class='quotemain'>
Noen som vet åssn eller om det er mulig å joine LFG kanalen i IF om en ikke er i IF? Jeg har prøvd å skrive inn alt som virker logisk i forhold til kanal navnet...

Om det i det hele tatt går ann da?
[/b]
Få frem tabben på chatten din, høyre klikk på den, så trykker du deg frem til "Join a new channel" eller noe lignende, har ikke WoW for hånd og husker ikke hva som står der. Uansett, der skriver du "lookingforgroup - ironforge" og trykker Ok. Da kan du lese og snakke i den kanalen, for å forlate den igjen ser du hvilket nummer kanalen har og skriver "leave x".
[/b][/quote]

Takker så meget! Da slipper en endelig å reise til IF for å sette sammens grupper/raids :)
 
Det er en utrolig høy latenzy, hva er det høyeste noen har fått før da??? Det høyeste jeg har vært oppe i er vel rundt 2000 eller noe. Og det er lite iforhold til 12000 :p
 
Platina, digg å se noen andre på dunemaul, vi har en liten guild som vi bruker til å chatte sammen for det meste(jeg og noen venner) som du godt kan joine, ellers adder jeg deg til flist og kontakter deg en gang =D
 
Spiller på Dunemaul jeg også... lvl 60 pala. Er i en guild med 170 folk, bare norske. Du har kanskje hørt om oss. Norwegian Heroes =)
 
Vi tok Chromaggus igår for første gang:)! Fikk den vanskeligeste kombinasjonen trur jeg.. Time lapse og Corrosiv ACID. Men greit å få det vanskeligste med en gang så har vi han uansett det dem neste gangene:)

Nefarian var det bare drite i igår.. i tillegg til at det var seint var det også tilsynelatende veldig vanskelig:) Men ganske sikker på at vi skal klare hamle opp med han til neste uke om vi er heldig:)

NEED his staff!