Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Og nå stagnerer WOW...

Jeg dinget 60 for en uke siden...

Nå... Ja... Hva mer? Samle shitty magisters set-pieces? Ehm...

Nei, ikke stort. Farme ting? Egentlig er spillet rimelig dødt.

(og det gjør egentlig ikke så mye)

weee, etter usle 4 baron runs fikk jeg valor legsa:D im ze happy boy:D Er det noe poeng for meg da å gjøre flere baron runs?

Og Seadog, flipsta blei veldig sinna andre runnet, han syntes det var så jævlig waste at han nå har gjort 3 baron runs og ikke fått no bra... Litt for de jeg tok bone splitting hatchet fra han som jeg skal bruke som mt når det trengs, siden 2h er litt dårlig som mt...

Så han la meg til ignore lista etter en lang remse med skjellsord og dritt fordi jeg var så teit og at ryktet mitt er ødelagt osv osv:D Skulle nesten tatt screen, men tenkte ikke over det...

Han ville ikke høre på det at folk faktisk har tatt baron nærmere 50 ganger uten å få det de leter etter... huff, for et lite negerbarn...

Crizpy; fy faen ...

Du dyttet meg nettop over gjerdet. Tauren dps warrior, here I come.

Og Vivi, det er så lett å si at wow handler om å kunn farme bedre gear, og det gjør det jo i bunn og grunn, men det betyr ikke at man kan gjøre det morsomere.
Jeg vet ikke hva du synes er gøy, men pvp er jo dobbelt så morsomt på lvl 60. Du kan jo også prøve å finne deg en guild som gjør MC, om du har litt tid til overs :p

weee, etter usle 4 baron runs fikk jeg valor legsa:D im ze happy boy:D Er det noe poeng for meg da å gjøre flere baron runs?

Og Seadog, flipsta blei veldig sinna andre runnet, han syntes det var så jævlig waste at han nå har gjort 3 baron runs og ikke fått no bra... Litt for de jeg tok bone splitting hatchet fra han som jeg skal bruke som mt når det trengs, siden 2h er litt dårlig som mt...

Så han la meg til ignore lista etter en lang remse med skjellsord og dritt fordi jeg var så teit og at ryktet mitt er ødelagt osv osv:D Skulle nesten tatt screen, men tenkte ikke over det...

Han ville ikke høre på det at folk faktisk har tatt baron nærmere 50 ganger uten å få det de leter etter... huff, for et lite negerbarn...
[/b]
Skulle vært skutt sku'n!

haha Crizpy. ÿber ownage :D
(betyr det eivind at du reroller på haoma? :p)

glad jeg oxo selv har en lv.60 warrior som skriker etter å pwnz0re noen ;)

btw downa Firemaw med Envy i dag! det var gøy ^_^

Huff, da var det på'n igjen, jeg klarer liksom ikke å slutte med WoW, så nå har jeg startet en druid som også skal nå lvl 60, denne gangen på Zenedar for å spille litt med Lurtz, kommer jeg inn i guilden hans kan det hende denne blir en jeg spiller lenge på.. men siden jeg nå bare har startet nye etter å nå 60 tror jeg det blir ny etterpå :p

Heh, gidder ikke å legge så mye tid i karakterene dine? Synes mesteparten av kosen kommer med levle 60, jeg.

Men, Duh, Frenzy. Du ender opp med å ødelegge den veldig søte WoW-communitien vi har her, om du ikke roer ned Tante Sofie-faktene litt.

Litt av sjarmen med emnet du prøver å ødelegge ... :/

Huff, da var det på'n igjen, jeg klarer liksom ikke å slutte med WoW, så nå har jeg startet en druid som også skal nå lvl 60, denne gangen på Zenedar for å spille litt med Lurtz, kommer jeg inn i guilden hans kan det hende denne blir en jeg spiller lenge på.. men siden jeg nå bare har startet nye etter å nå 60 tror jeg det blir ny etterpå :p
[/b]

Herlig, kontakt meg ingame, jeg har rolla priest der.

Popsu heter jeg, de som spilte sylvanas kjenner kanskje igjen navnet fra den "legendariske" sexy dwarf priesten :flau:

Men, Duh, Frenzy. Du ender opp med å ødelegge den veldig søte WoW-communitien vi har her, om du ikke roer ned Tante Sofie-faktene litt.

Litt av sjarmen med emnet du prøver å ødelegge ... :/
[/b]
Jeg prøver bare å kutte ned på den verste ubrukligheten... Litt moro må vi også ha innimellom, men bøttevis med innlegg per dag som faller inn under "spam"-kategorien er langt ifra positivt. Enkelte mener at jeg kanskje har blitt "maktgal" og forandret meg siden jeg ble moderator, men saken er den at jeg alltid har sett ned på denne såkalte "sjarmen", som du kjære kozeloz så elegant kaller det.

Så lenge dere holder innleggene noenlunde saklige, og ikke bare kommer med ett-ords-innlegg, unødvendige kommentarer og rene smiley-innlegg - så har jeg ikke noe å klage på, og da vil jeg holde meg stille inntil videre. Selvfølgelig er det nærmest utenkelig at samtlige innlegg skal følge samme standard og være av høy kvalitet - ingen er perfekt - Men det er der jeg prøver å komme inn og kutte litt ned på ubrukligheten ved å rette en enkel dømmende pekefinger i deres retning, for å få dere på andre "spam"-frie tanker.
Er det så fryktelig mye å forlange, siden dette trossalt er et diskusjonsforum, og ikke en forbanna chat-kanal.
men men...

Hvis ikke noe av det jeg har skrevet faller i smak hos massene, så skal jeg kanskje vurdere å vike mitt "maktgale" vesen fra dette emnet, hvertfall den delen av meg som er moderator her.

Aldri sagt du var maktgal, syns bare du har blitt en tørr overstreber etter at du fikk mod. status. :)

Går treigt å logge på for tiden, og eneste serveren jeg kommer meg inn på er Sylvanas :(

<div class='quotemain'>
[/b]

Herlig, kontakt meg ingame, jeg har rolla priest der.

Popsu heter jeg, de som spilte sylvanas kjenner kanskje igjen navnet fra den "legendariske" sexy dwarf priesten :flau:
[/b][/quote]

Faktisk, så vet jeg hvem denne legendariske popsu er/var. Husker jeg var i mid20, og inspekta han, og han hadde fult epic, noe som var ganske ubegripelig for meg. :flau:

Hvorfor er han egentlig "legendarisk"?

Men betyr dette at du ikke gidder Sylvanas mer? Bingus? Elusie:)usikker:)?

Nei, dette er ike spam.

Kommer innom for å gjøre raids med priesten, og skal klare å få bingus til 60. Men vil være mest på dwarf priesten for øyeblikket. :(

Du har jo den mage'n du jobber med da :)

Og popsu var pro healer, før han slutta.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Dette emnet innholder kanskje litt spam, men det er lite vits å slå ned på det når emnet har nådd 8000+ replies. Se på dette emnet som en felles chat kanal for spillegals WoW-spillere.

Jeg syns nå at det blir litt feil at ett emne skal ha unntaksprivilegier bare fordi det er populært. Slik favorisering vil bare føre til at emnet får flere svar, dermed mer spam, som ender med at det blir enda mer populært. Dermed har en ond sirkel blitt dannet.
Du kan gjøre som du selv vil Lurtz, men så lenge Alex har gitt meg ansvar for å moderere de spesielle seksjonene, så er det akkurat det jeg skal gjøre.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Den onde sirkelen kommer neppe nå hvis den ikke har kommet over ett år etter at emnet ble lagd. Det er ingen favorisering av emnet, dette emnet ville mest sannsynelig dø ut hvis man ikke skulle få lov til å poste en profil link eller noe annet kort utsagn. Det betyr ikke at man ikke skal moderere emnet. Man kan prøve å få folk, som bare poster en emote her og der som svar, til å skrive litt mer, men jeg ser ikke noen grunn til å advare emnets kjernebrukere dersom de gjør noe slikt en sjelden gang.

Denne onde sirkelen har jo mer eller mindre pågått i et halvt år nå, og en stor prosent av alle innleggene som har kommet har vært av typen unødvendige. F.eks gratulasjoner når noen når en ny level, smiley-innlegg når noen viser fram ett morsomt bilde og en enkel ubruklig kommentar under en lang quote. For å unngå slikt kan èn i tilegg til å kommentere andres innlegg bidra med noe eget, så kan være underholdende for andre.
Sålenge innleggene er informative og nyttige for flere enn bare en eller to personer å lese, så har jeg ikke noe å klage på, så derfor er en profil-link eller et enkelt bilde mer en godkjent innhold her i emnet - etter min mening.
Det du kaller enkelt-tilfeller av smiley-innlegg og ubruklige kommentarer fra kjernebrukerene forekommer faktisk ikke så altfor sjeldent. Her snakker vi nesten daglig utspying av unødvendige kommenteringer som vi egentlig godt kunne vært foruten.
Selvfølgelig så hadde ikke emnet vært det samme uten folk som Crizpy, Hakara, Eivind og de andre som kan kalles aktive her inne, men hvor interessant er det for nye, WoW-fanatiske brukere å sette seg inni all status-bashingen og respekt-pratet som er her ute og går. Utenforstående har nærmest ingen mulighet for å bli en del av communitiet, siden det bare er vel-etablerte medlemmer som blir hørt og respektert.

Vel, nå har dette forumet bare et wow emne, utenom de ubrukelige "Hei, jeg spiller her og der" emnene. Da er det ikke så rart at det er her folk gratulerer, poster bilder o.l. Det er ikke alle som spiller på samma server, så da blir det meste postet her slik at det kan bli delt med de andre WoW spillerene på spillegal. De prøver å holde et lite wow community. Ja, det blir litt rotete og litt ubrukeligt noen ganger, men dette er eneste måten man kan kommunisere med spillegal's wow community.

Jeg har enda ikke sett en eneste ny person bli kalt noob eller jagd ut av dette emnet... alle er velkommen!

Og såklart må du forskjellsbehandle emner, dette emnet heter jo "Spillegals generelle WoW-tråd" da sier jo emnet selv at her skal det meste om wow bli postet slik at det ikke blir laget 50 forskjellige emner... hadde det f.eks vært "Spillegals generelle tauren tråd" og folk hadde postet bilder av orcer som ble level 60 og senere gratulert ville det vært noe annet.

Faen Frenzy, hold kjeft. Wow-emnet har, og fortjener, spesialbehandling. Det er 10 forskjellige del-fora for diskusjon rundt spill, kunn et emne om wow. Som max 10-15 bruker titter innom, om vi ikke kan ha et emnet slik vi ønsker det, og spessielt når en moderator er en av dem, så er det noe rart.

Hvem faen bryr seg om en liten kommentar, eller en "gz", ser ut som du satster på å forandre spillegal, en ting er sikkert, da har du valgt feil sted å begynne.

Jeg er ikke ute etter å forandre forumet på noen spesiell måte, men heller det Alex ville at jeg skulle gjøre når han gav meg jobben som moderator spesielt for de spesielle seksjonene. Har dere noen gang tenkt hvorfor Alex ville ha en moderator til å ta seg spesielt av de spesielle seksjonene i stedet for en vanlig global-moderator? Tenk, det ligger en grunn bak det hele. Jeg ble tildelt jobben av Alex på den betingelsen at jeg nemlig skulle slå ned på løspraten som regjerer i akkurat disse seksjonene. Denne WoW-tråden og enkelte av slåssespill emnene er de verste.
Det er jo opplagt at denne tråden ble omdøpt til Den Generelle WoW-tråden, slik at vi ville unngå en masse unødvendige emner (Sjekk første innlegget til Disco). Denne tråden fungerer som en samlingstråd for det som kan kalles generell, fornuftig prat innen WoW-communitet vårt. Vi deler historier og opplevelser med hverandre, men hvor generell praten mellom oss skal være her, er det nettopp det jeg ble utpekt til å passe på. Løsprat - som jeg har gitt eksempler på tidligere - skal forekomme så lite som overhodet mulig. Så hvis jeg skulle kommentere at dere bør kutte ned på småpratingen - som forøvrig er uten mål og mening for utenforstående og dermed ikke passende materiale for tråden - så bør dere finne dere i det.

WoW-tråden har ikke noe krav på spesialbehandling, bare fordi vi har et lite community på gang her. Skal dere henge her på forumet, så må dere nok leve etter de samme reglene som gjelder for alle.
Et eget WoW-commumity er en ting, men når det flommer over av internprat mellom fire-fem individer, så går vi over streken.

Hvis dere absolutt har noe å klage på, så snakk til Alex. Hvis han sier at jeg oppfører meg dårlig i rollen som moderator her, så slutter jeg med masingen og modereringen med en gang.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Frenzy: Kan du være så grei å slutte nå? Jeg skjønner til en viss grad hva du mener, men det nytter ikke. Kan vi ikke heller forholde oss til mer WoW-realterte ting? :)

Som dette:

Hvordan får jeg fiksa sånn hawt profil? Tenkte jeg skulle lage en når jeg om 1,6k rep får kjøpt meg en snasen Don Julio :D Har jo fått litt epics til tross for at jeg er særdeles lat og som regel ikke stiller opp på raids og sånn.

Er det noen andre som er i en guild som tar Nefarian forresten? :D Har bare vært med å drepe jævelen en gang sjøl, men det er jo litt gøy da!