Spillegals gjulenøtter 2019!

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#21
Ikke jeg heller.
 
#23
Fasit 12 desember:

1. Spawn.

2. Sandman. Denne var rimelig bænkers for de fleste, men bildet fikk noen øyenbryn til å reise seg, for det har vel ikke blitt laget noen live action versjon av Sandman har det vel? Joda, men man må bare lete etter det. Dette er en kortfilm laget av fans uten finansiering, men resultatet er helt OK.


3. Martin gir seg selv panneklask om

3


2


1

Preacher! *smækk*

Spørsmål 13 desember:

Vi er oppe i 00 tallet og spørsmålene blir spisset inn da det meste burde være kjent fra nå og fremover.

1. I hvilket spill er det ikoniske brettet "The Silent Cartographer"?

2. I hvilket spill må du komme deg helskinnet igjennom "Ravenholm"?

3. I hvilket spill må du unngå å bli smittet av "Las plagas"?
 
#26
Fasit 13 desember:

1. Halo: Combat evolved.

Her er mer om leveldesignen: The silent cartographer

2. Half Life 2.

Alle kjenner til Ravenholm, men på Xboxutgaven (sikkert PC også) var det en achievement for å komme seg igjen Ravenholm ved å kun bruke gravity gun, noe som gjorde det til en nervepirrende opplevelse.

3. Resident evil 4.

Et mine topp 10 spill igjennom tidene, noe som gjelder flere av dere basert på svarene.

Spørsmål 14 desember:

Filmsitater 00 tallet.

1. I can’t carry it for you. But I can carry you!

2. You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.

3. No-Face, if you even put one scratch on that girl, you`re in big trouble
 
#27
Fasit 14 desember:

1. Atter en kongle

2. Den mørke ridderen.

3. Chihiro og heksene.

Spørsmål 15 desember:


Hvilke spill fra 2010-2019 er cosplayet her?

1.

10.jpg


2.

11.jpg



3.

12.jpg
 

Terje

mostly harmless
#29
Og jeg så Chihiro for bare et par måneder siden. Men kjøpte den på blu-ray så det var med japansk tale og norsk tekst. Burde kanskje kunne tatt den ut fra sammenhengen likevel da. :sukk:
 
#30
Fasit 15 desember:

1. Nier Automata. Denne tok de fleste, og det er nok et av de mest populære (og enkle) spillene å kle seg ut for. Nettet florerer med kostymer om noen har lyst til å prøve seg.

2. Denne var det verre med. De fleste var riktignok ganske nærme, men ingen resonnerte seg frem til at det var Diablo 3 jeg var på jakt etter. Mange så at dette var typisk Blizzard, men WOW kom ut i 2004 så det måtte jo være noe annet, og da sto dere ikke igjen med mange alternativer.

3. Bayonetta! Det første spillet kom ut i 2009 i Japan, men først i 2010 i Europa og Amerika.

Spørsmål 16 desember:

1. Hva er dette logoen til?

161.png


2. Hva er det jeg har zoomet inn på her?

163.jpg


3.

162.jpg


Dette er en konsoll som kommer ut neste år, og jeg vil tippe, noe veldig få av oss kommer til å bli kjent med. Hvem står bak den?

a. Intellivision

b. Milton Bradley

c. Mattel Electronics

d. Atari Inc

e. Magnavox
 
#32
Fasit 16 desember.

1. Stadia!

Som jeg har nevnt for noen så fikk jeg et buddy pass av en kompis for noen dager siden (gir meg pro versjonen i 3 måneder gratis) og det fungerer smertefritt å spille via browser! Har testet Tomb Raider og Destiny 2 og jeg har ikke lagt merke til noe delay selv på det trådløse nettet hjemme. Må innrømme at jeg er imponert. Kommer til å skrive mer om det når jeg har fått spilt litt multiplayer.

2. Xbox One X Gen X Big X-Tower X (eller noe sånt)

3.
a. Jeg fikk nyss om Amico igjennom Retrogamer og den ser ut som noe som hadde vært morsomt å ha i stua for å spille spill som er lette å plukke opp for barna og besøkende. Kommer til å holde et øye med den. Veldig morsomt at så mange at hadde hørt om den!

Spørsmål 17 desember:

Vi skal sjekke ut noen brettspill som er veldig populære! Hvilke spill er dette?

1.

173.jpg


2.

172.jpg


3.

171.jpg
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#33
Jeg kan berolige alle med at han ser ut til å intensjonelt ha valgt brettspill jeg aldri har sett før.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#35
Inb4 "detta ække Ludo"
 
#37
Fasit 17 desember:

1. Nemesis

2. Terraforming Mars

3. Gloomhaven

Alle tre spillene er visstnok vel verdt å eie man liker sjangerne de er i.

Spørsmål 18 desember: Star Wars!

1. Her er et bilde fra det første Star Wars spillet "Star Wars: the empire strikes back", men hvilken konsoll kom det ut på?

182.png


2. Hvilken Star Wars produksjon er dette bildet hentet ifra?

181.jpg


3. Og hvilket nyere Star Wars spill er dette?

183.jpg
 
#38
Fasit 18 desember:

1. Atari 2600

2. Star Wars Holiday Special

3. Fallen Order

Spørsmål 19 desember: Spillere som har utmerket seg på en eller annen måte i 2019.

1.

Norske Emil vant en gigantisk esport turnering i år, men i hvilket spill?

191.jpg


a. Hearthstone

b. Pubg

c. Starcraft 2

d. Fortnite

2. Pakistanske Arslan "Arslan Ash" Siddique skapte bølger i fighting miljøet når han beseiret de vanligvis uovervinnelige sørkoreanske spillerne under Evo turneringen i Japan tilbake i februar. Men i hvilket spill gikk han til topps i?

192.jpg


a. Street Fighter V: Arcade Edition.

b. Tekken 7.

c. Super Smash Bros: Ultimate.

d. Mortal Kombat 11.

e. Soulcalibur VI.

f. Under Night In-Birth Exe: Late[st]

g. Dragonball FighterZ.

h. Blazblue Cross Tag Battle.

3. Hvordan skapte denne spilleren massivt hodebry for et av verdens største spillselskaper?

193.jpg
 
#39
Fasit 19 desember:

1. d. 16 år gamle Emil vant co-op eventen i Fortnite VM, og delte premiepotten på 25,7 millioner med partneren David.

2. b. Noen som tippet rått og klarte denne :p Det var i Tekken 7 Arslan gikk til topps og satte Pakistan for alvor på esport kartet.

3. Hearthstone proffen Ng “Blitzchung” Wai-chung deklarerte sympati for Hong Kong demonstrantene i et intervju og resten er historie. Blizzard gjorde vel absolutt alt galt i ettertid, og det var ikke før de annonserte Diablo 4 at folk glemte hvorfor de var sinte og fortsatte hverdagen.

Spørsmål 20 desember: Mer cosplay!

Ikke fullt så imponerende cosplay i dag dessverre, men men. Hvem skal de forestille?

1.

201.jpg


2.

202.jpg


3.

203.jpg