Spillegals spillklubb: Metal Gear Solid 4: Storytråden (SPOILERE ITT)

Man får da virkelig ikke fox ranking hvis man bruker maskingæver. Jeg skrev jo at jeg holdt på med fox emblemet. For å få fox emblem må man gjennomføre spillet på under 6 timer, mindre en 5 alerts, 0 continiues, 0 kills, og uten bruk av recovery items. På normal eller vanskeligere. Med ordentlig våpen er det jo null stress.

Edit: Det aleks sa. Men jeg klarte det som sagt. Den enkleste av de tre hardeste emblemene er krysset ut.

Joda, skjønte det.

Men i en "Action del" som det... da noen gir deg gønnern og så og si sier drep de folka som er i veien så må det vel være lov? altså ett unntak?

Du må jo drepe bosser osv, så drepe gjør man jo teknisk sett uansett.

Men nå er vel jeg bare vanskelig.

Ikke bare er du vanskelig, men du tar feil også. Du kan ikke drepe noe. Absolutt ingenting. Maskiner teller selvfølgelig ikke, siden de ikke er levende. Men alle soldater, armoured suits bosser osv, skal man bruke non lethal våpen på. Du kan bruke vanlige våpen på beast versjonen av bossene, siden det ikke dreper dem, men man burde bruke non leathal våpen på den en runde også, siden man da kan plukke statuer av når de er i beauty formen. Plukker du opp de fire, pluss den du kan finne i første akt hvis du ikke dreper noen i den bygningen når du springer rundt med meryl og folka vil du få solar gun. Med andre ord, det finnes ingen unntak. Dreper du noen så dreper du noen. Uansett.

Men er det lov og såre følelsene til noen da?

Da får du kanskje ikke "The Emo Badge"

Men aight, greit. tenkte ikke over att man kan bruke non lethal på bosser.

Men er litt tett og ha den dramatiske kampen å att bossen "dør" av att du har skutt henne med en tranqalizer gun.

Aaaahh...i sleep forever!

de overlever ikke lenge uten drakten sin hvis du husker. Men jeg er forsåvidt enig. Men det er nå sånn.
Du må fortsatt bruke den røde dokka på mantis da. Det er eneste unntaket.
Jeg er ikke så dårlig at jeg sliter på normal hvis jeg kan bruke hva jeg vil:p

Haha, vakke meninga og antyde att du søg, du gjør alt annet enn det når du gidder og snike overalt uten og drepe noen.

Jeg er alt for glad i og se mennesker lide, så det får ikke jeg til.

Å ja, jeg husker det nu jah. så det er greit.

Ved første gjennomspilling var det så mye intrykk att jeg mista noen detaljer med info, og ved andre gjennomspilling så skippa jeg mye info untatt favoritt scenene.

Testa MGO enda?

Det er en del detaljer jeg ikke husker også. Det er så mye at det er umulig å huske alle sammenhenger osv.
Internetten her er så dårlig, så jeg tror desverre ikke jeg får prøvd MGO ordentlig på en stund. Kan jo forsåvidt lage en id å se hvordan det går. Legger deg til på PSN jeg.:)

gjør det, MGO er litt hat eller elsk tror jeg.

Men jeg syns det funker helt ålreit, og det er ikke noe mer deilig enn og snike bak en fyr, ta tak og slengen i bakken og plane en kule i panna i ekte solid snake stil.

Jeg har dog ikke fått spilt med noen norske enda, så jeg kommer bare innom semi-laggete kamper som er veldig irriterende.

Har lagt deg til nå. Jeg er forresten elendig i alle former for multiplayerspill, so you're in for a treat.:D

Det er fett! sitter i studio og jobber så får ikke rørt noe spill før sent.

Men om jeg ser deg inviterer jeg.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Johnny couldn’t believe it. He had gone from the incontinent soldier to the husband of the illustrious Meryl Silverburgh, and now it was the night that their souls would forever be entwined. “Wait right here, I’ll be right back,” Meryl cooed seductively before placing a kiss on Johnny’s cheek and slipping behind the bathroom door. Johnny immediately took this time to prepare himself. Quickly stripping off his suit and leaving his clothes in a haphazard pile, he casually laid upon the bed amongst the lighted candles. He was on cloud nine. “This is it,” he smiled to himself, “I bet my grandpa is looking down from the heavens with pride right about now.” He thought Meryl was a rough-n’-tumble kind of girl, but he knew that deep down inside all she really needed was a man to love her. “Ready?” Meryl asked from behind the blurred bathroom door. With a slide, Johnny was able to see every well-sculpted portion and muscle of her voluptuous body. But Johnny’s smile was soon abandoned; Meryl was wearing a strap-on.

Er noen dager siden jeg runda spillet nå, så kan komme med min mening om spillet, som kanskje er ganske ulik fra resten her. For det første, så fikk jeg ikke helt MGS feelingen jeg fikk fra 3ern og særlig 2ern, som har med mye forskjellige ting å gjøre: At kameraet nå er roterbart... er ikke så sikker på om jeg liker det egentlig. Mye av spenningen i de tidligere spillene lå i at man kun så den retningen det var meningen at du kunne se. Skal jeg se bak meg, da vil jeg snu personen istedet for å vri kameraet.

Cut-scenene var ikke for lange for meg, men det som hærpa mest er det lille gameplayet mellom hver av dem. Jeg spiller først og fremst MGS pågrunn av det herlige gameplayet(selvom jeg liker historien også), så jeg hater å bli avbrutt så ofte. Jeg føler at nå som jeg har runda det, har jeg lyst til å bare spille for moroskyld, og drite i storyen, men det funker dårlig når brettene med gameplay er så korte.

Alt i alt savner jeg settingen som var i 2ern, der man sniker seg i bygninger, overvåket av kameraer og vakter. Uansett syns jeg MGS4 var/er et utrolig fett spill, men skuffet kanskje litt sammenlignet med de forrige.

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg synes det rett og slett var en annen opplevelse. MGS2 var mye mer "teknisk", du ble presentert med en gitt setting, der alle vaktene og kameraene var helt forutsigbare. Det var mulig å lære seg timing slik at man kunne løpe gjennom hele spillet og såvidt ikke bli sett på hvert sted. Rett og slett litt puzzle-aktig. MGS4 er på en måte mer flytende og organisk, siden det er snakk om en slagmark der kampene bølger frem og tilbake, og der din innvirkning på kampene har en direkte innflytelse på hvilke snikemuligheter og ruter som ligger åpne for deg. Jeg synes hvert av spillene fungerer veldig godt på sin måte.

Synes ikke mgs4 var spesielt lengre eller kortere enn de tidligere. Ganske nøyaktig det samme egentlig.

Vel, mgs1 drar man igjennom på 6-7 timer, mgs2 og 3 tar ei mer enn 10-12(med cutscenes)

Mens Mgs4 tar deg minst 15-17 med cutscenes.

Jeg tenkte da uten cutscenes er det ingen man bruker mer enn fem timer på hvis man skynder seg litt.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
For min del har spilla bare blitt lengre og lengre. Første gangen jeg runna spilla, brukte jeg:

MGS: 15 timer
MGS2: 19 timer
MGS3: 21 timer
MGS4: 26 timer

Maraj

Ålø- og energiminister
Håh! MGS4 18 timer. Og jeg (og BLÅÅÅÅÅ) knota rundt mye.