Er noen dager siden jeg runda spillet nå, så kan komme med min mening om spillet, som kanskje er ganske ulik fra resten her. For det første, så fikk jeg ikke helt MGS feelingen jeg fikk fra 3ern og særlig 2ern, som har med mye forskjellige ting å gjøre: At kameraet nå er roterbart... er ikke så sikker på om jeg liker det egentlig. Mye av spenningen i de tidligere spillene lå i at man kun så den retningen det var meningen at du kunne se. Skal jeg se bak meg, da vil jeg snu personen istedet for å vri kameraet.
Cut-scenene var ikke for lange for meg, men det som hærpa mest er det lille gameplayet mellom hver av dem. Jeg spiller først og fremst MGS pågrunn av det herlige gameplayet(selvom jeg liker historien også), så jeg hater å bli avbrutt så ofte. Jeg føler at nå som jeg har runda det, har jeg lyst til å bare spille for moroskyld, og drite i storyen, men det funker dårlig når brettene med gameplay er så korte.
Alt i alt savner jeg settingen som var i 2ern, der man sniker seg i bygninger, overvåket av kameraer og vakter. Uansett syns jeg MGS4 var/er et utrolig fett spill, men skuffet kanskje litt sammenlignet med de forrige.