Spillegals store gjulequis 2016!

ganon

The Boshy
#1
Ho! Ho! Ho! godtfolk og velkommen til årets siste konkurranse, en quiz i 24 deler! Hver dag i desember frem til jul kommer et eller flere spørsmål som må besvares innen midnatt samme dag.
For hvert riktige svar putter jeg en lapp med nicket ditt i en boks som jeg trekker de heldige vinnerne fra etter julaften! Altså, jo flere riktige svar, jo større mulighet for premie. For å ytterligere hjelpe sjansene deres blir det kun en premie per person!
Jeg prøver å holde det mulig for alle på ett eller annet tidspunkt så ikke fortvil om spørsmålene virker vanskelige i starten. Jeg kommer til å spørre om både nytt og gammelt, spill såvel som tegneserier.
Jeg kommer også til å oppdatere facebooksiden vår daglig, og jeg oppmuntrer dere til å dele den med venner. Alle som registrerer seg og svarer på minst et spørsmål er med i trekningen!
Du lurer sikkert på hva du kan vinne på dette tidspunktet? Vel siden det er jul, så holdes premiene hemmelige og vil finne veien til vinnerne ferdig innpakket. Vinnerne oppmuntres til å dele hva de vinner her i tråden i etterkant.
Dere svarer ved å sende meg en PM med det du tror er det riktige svaret innen midnatt. Jeg deler fasiten med dere etterhvert som nye spørsmål dukker opp.

NB: Det kommer til å bli delt ut premier til fem heldige vinnere i første omgang, og jeg legger til en premie for hver femte nye deltaker etter 20 deltakere. 25 deltakere gir seks premier, 30 deltakere gir syv premier etc.

Til nye medlemmer: Her er hvordan du sender en PM:



Sett musepekeren over "innbox" symbolet og trykk på "start new conversation".



Skriv brukernavnet mitt under "participants", skriv "julequis" i tittelen og fyll inn svaret under!

Spørsmålene kommer i form av bilder, lydklipp, og noen videoklipp. Målet er 100 spørsmål, men vi får se hva som skjer!
Sjangerne dere skal få bryne dere på i år er følgende:
Spillkonsoller
Spill (duuuuh)
arcade
Spilltilbehør
Tegneserier
Film
nettkjendiser

Vi starter kjapt og brutalt med tre spørsmål om konsoller:

Hvilken konsoll er dette:

n-g.jpg


Og dette:


ngp.jpg


Og til slutt dette:



ws.jpg



Da gjenstår det som alltids bare å ønske dere alle lykke til!

PS: Ingen googling av bilder tillatt!

En liten teaser på hva dere har i vente:

 
Sist redigert:

ganon

The Boshy
#6
:$

God morgen! Fasiten for i går er som følger:

1. Nokia N-Gage
2. Neo Geo Pocket Colour
3. Wonderswan

N-Gage tror jeg alle som svarte tok, mens det var også overraskende mange som kjente til de to sistnevnte! Det lover godt for resten av quisen.

Spørsmålene i dag er følgende:

1

Hvem skal dette forestille og ifra hvilken spillserie?

DSC_1638.JPG


2

Hvilke to kamphaner er dette og ifra hvilken spillserie?

DSC_1642.JPG


3

Hvilken hønsetyv er dette og ifra hvilken spillserie?

DSC_1641.JPG


4

Hvilken spillserie skal dette forestille?

DSC_1644.JPG


1 poeng for hvert riktig delsvar i dag så fyr løs!.
 

ganon

The Boshy
#7
Fasit for gårsdagen:

1. Gordon Freeman, Half Life.

2. Goro og Johnny Cage, Mortal Kombat.

3. Link, The legend of Zelda.

4. Gears of war.

Mange poeng ble sanket i går av de som deltok, men deltakelsen er en smule skuffende så langt med kun 9 deltakere totalt. Savner @Yetipants @sagosen @Maximum @Bad Mongo @DagV @CockMcBalls fra i fjor!

Spørsmål 3 desember:

Vi skal frem til enten nick eller ekte navn til følgende kjendiser på nettet:

nc.jpg


q.jpg


bj.jpg
 
#9
Hadde helt glemt dette, får hive meg på i morgen, dagens luke har jeg ikke sjans til å en gang gjette :p
 

ganon

The Boshy
#10
Fasit for i går:

1. Nostalgia Critic/Doug Walker
2. Quentin "Quinns" Smith
3. Cinema Snob/Brad Jones

Spørsmål 4. desember:

Hva heter denne konsollen, hva slags spill tar den, og hva gjør den som den originale konsollen ikke kunne?

g.jpg
 

ganon

The Boshy
#13
Fasit for i går:

1. Modern Times.

Det var endel som gjettet The Great Dictator i går, og det finnes riktignok en plakat som er ganske lik. Men det var også flere som visste svaret.

dic.jpg


2. Breakfast at Tiffany`s

3. Westworld. Tenkte at den var passende nå som serien er den store snakkisen, og det var endel som tok den.

Spørsmål 7 desember:

Lett og blandet i dag!

Hvilken arkademaskin er dette:

cs.jpg


Hvilke internettkjendiser dette:

pd.jpg


Og til slutt:

Hvilket spill forbinder du med disse internettkjendisene:

Vaatividya, A German Spy, og EpicNameBro.
 

ganon

The Boshy
#14
Fasit for i går:

1. Computer Space. Alle som har vært innom Game 2.0 på teknisk museum i år har fått tatt en titt på den aller første, og etter min mening en av de aller kuleste, arkademaskinen.

2. Prebz og Dennis.

3. Dark Souls.

Spørsmål 8 desember:

1. Hva het skaperen av den originale Nintendo Gameboy?

2. I forbindelse med hvilket spill kom denne kontrollen?

sb.jpg


3. Hva er navn/nick til denne heller kjente youtuberen?

mp.jpg
 

ganon

The Boshy
#16
Fasit for i går:

1. Gunpei Yokoi.

2. Steel Battalion for den første Xboxen. Denne er også tilstede og spillbar på Game 2.0 utstillingen!

3. Markiplier/Mark Edward Fishbach

Noen synes youtubere er obskure, men Markiplier sine videoer alene har blitt sett 6,1 milliarder ganger, sååå ganske kjent altså.

Det er på tide å komme i julehumør så i dag skal dere gjette hvor man finner følgende tre vitser!

Spørsmål 9 desember:

1. I hvilket spill lirer sistebossen av seg denne spøken?

Once upon a time there was a murderer and his victim walking hand in hand toward some deep dark woods. The victim squeezes the murderer`s hand really tight. An he says pleadingly with his big brown eyes- Im really scared mister of them deep dark woods.
And the murderer sighs and he says. "You`re scared? How the hell do you think I feel? Im gonna be walking back through them on my own...

2. I hvilken tegneserie dukker denne spøken opp?

See, there were these two guys in a lunatic asylum... And one night, one night they decide they don't like living in an asylum any more. They decide they're going to escape! So, like, they get up onto the roof, and there, just across this narrow gap, they see the rooftops of the town, stretching away in the moon light... stretching away to freedom. Now, the first guy, he jumps right across with no problem. But his friend, his friend did not dare make the leap. Y'see... Y'see, he's afraid of falling. So then, the first guy has an idea... He says 'Hey! I have my flashlight with me! I'll shine it across the gap between the buildings. You can walk along the beam and join me!' B-but the second guy just shakes his head. He suh-says... He says 'Wh-what do you think I am? Crazy? You'd turn it off when I was half way across!'

3. Og hvilke filmskapere står bak denne spøken?

Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#17
Ekke obskurt med youtubere, bare noe jeg syns er megadølt. Men sånn er det. Smaken er som baken.
 
#18
Blir ikke det litt som å si at sport er kjedelig og kultur er for homser?
 
#20
Fasit for i går:

1. Shadowman. Gi en fist til SirkusMartin som var den eneste som kunne denne. Resten av dere trenger å spille mer Shadowman.

2. Batman: The killing joke.

3. Monty Python.

Spørsmål 10 desember:

Her er brikker fra tre forskjellige brettspill, men hvilke?