Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del synes de burde ha fortsatt med å kalle ham Ladd Spencer.

Tid for sitat of the day.
"Right now if a guy buys a game on Games for Windows and a guy buys a game on Steam – they can’t play together. If another guy bought it in a retail store, he can’t play with the first two guys.

Right now we’re like “Please, work together” Our big concern right now is that these silos are being built. Everybody’s separating out and it’s really… as a developer who just wants gamers to be able to play games together, it’s frustrating right now. Things like that are hurting the PC industry for gamers."

- Gearbox's Steve Gibson talking to the London Games Festival blog.
Hurf de durf.

Rimelig sikker på at Blizzard banner folk som jukser i sc2 fordi de prøver å jukse seg til achievements som er et rent helvete å få til uten å jukse. Men fortsatt lulz.

Valve driter nok ikke i det kjære deg, siden folk har blitt suspenda og noen har blitt banna og alle som de faktisk har tatt i å jukse har fått rollback av alle achives osv. :):):)

De får ikke spille på vac-servere nei, som omtrent 99% av alt som er verdt å rulle på har.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg har hørt om er at noen har fått TF2-lisensen fjerna fra kontoen slik at de må kjøpe det på nytt hvis de vil spille. Vits i liksom.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers snoka jeg på Twitter her istad og leste en tweet fra vår kompis oerhört som linka til en artikkel om gamle PC-spill som var bra. Ikke at artikkelen var så forferdelig spennende (ett kort avsnitt om hvert spill, og den inneholdt for det meste forferdelig obskure spill ingen har hørt om som Secret of Monkey Island og Doom), men ett av de siste spillene fikk meg til å ta en liten double-take. For der var det jaggu, det spillet jeg var hekta på da jeg var liten men så glemte navnet på og mista og ikke fant igjen.

Dette er da Brix (kjemperart at jeg glemte navnet, synes jeg). Det viser seg å være en for det meste reinspikka kopi av et annet puzzle-spill kalt Puzznic, som utmerker seg ved å være en ikke spesielt fantastisk ide halvveis kompetent gjennomført. Så også Brix, siden mange av brettene bare er henta direkte derfra. Kort fortalt så har du brikker med motiver på, og når to eller flere av brikkene kommer i kontakt forsvinner de og målet er å få vekk alle. For å komplisere saken litt er det gjerne hindringer du må forsere og alt er litt klønete å kontrollere og mange av elementene mekker ikke sans men det driter jeg i for musikken er så bra at jeg kunne den utenat selv før jeg fant igjen spillet nå.

Dette er da låta jeg kunne nynnet for deg i forrige uke. Dette er hva jeg husker av Brix. Herlig, avslappende ambient/electro-greier som utnytter den kjipe OPL-synthen på tidlig nittitalls SoundBlaster-kort på en herlig måte. Gammal SB-synth er på mange måter som NES-musikk for meg, det skal godt gjøres å få meg til å synes at de lydene høres fæle ut fordi det var soundtracket til barndommen min. Det er noe med en god låt som utnytter de mange særhetene ved de synthene som bare er skikkelig koselig. Husker jeg fant en sånn samle-MP3 med massevis av gamle spillåter spilt via OPL, tatt opp digitalt via hjemmemekka hardware for bedre lydkvalitet enn du kunne fått på et ekte kort. Nuvel: Låt nummer to i Brix er en mer spejsa bossa nova-greie med glockenspiel, og selv om det høres interessant ut er ikke melodien det. Da er det andre boller med låt nummer tre. Dette er en låt som virkelig skriker "her har du soundtrack til et puzzle-spill, jajamensann". Eller ikke, siden det er dødstechno med skrikende synthfaen som høres mer ut som musikken på siste brett i et action-plattformspill. Herlig uansett.

Kan også legge til at i versjonen jeg lasta ned, var det også med et Brix 2 Deluxe. Testa det for å se om det var blitt noe stell på sakene (eneren var ikke spesielt vanskelig, bare frustrerende på grunn av ræva design) og det var som om noen hadde skrevet opp alle feilene fra det første spillet, understreket dem og sagt "fokuser på dette". Og så gjorde utvikleren det, og forsterket samtlige. Musikkfyren brukte tydeligvis samtlige av royalties fra det første spillet på knark, for i toeren kan musikken best beskrives som passiv-aggressive technodekonstruksjoner av ymse barokke verker. Høres ut som om den er mekka av et dataprogram, for det er ingen rød tråd å spore eller noe sånt. Fysjom.

Hvis du ble interessert av min ikke akkurat overstrømmende anmeldelse så kan du jo sjekke ut Brix på nett, med mulighet for å spille det direkte i nettleseren via en Java-basert emulator som var litt imponerende. Ikke noe lydkortstøtte, dog.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
hei dere har dere hørt om kinect det er en ny ting som komer til å revolpsjunonere spiling

Var noen gjøker som stod og demonstrerte Kinect på Oslo City her forleden, uten at det funka som en femmer. Småflaut å se på :)

Kleevah

Livsfarlig amatør

Synd det bare er en shoop...