Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ang. DotA2 så kan man lese litt juicy drama om det her

Jeg støtter ennå Legends mest pga. businessmodellen dems hvor hele spillet er gratis men dem gjør det visstnok bra med bare å selge skinz og shizz.

Må huske at "Icefrog" bare er et merkenavn for valve og ikke no mer, alle digger historier om hvordan èn person klarte å lage noe stort, særlig non-profit for å så update det i flere år for å holde hele greia fresh. Det er en stor bragd i seg selv, men det er ikke no tvil om at Kjære Icefrog har blaffrende assburgers (alle som har vært borti wc3 custom maps vet at dette er et must for å orke å lage noe som helst), Valve sier at han er genial og leder dem trygt i havn istedenfor å si sannheten, at han er en del av teamet som mest sannsynlig har blitt satt til å se på balance issues og slikt (planen var at han skulle være Lead på Dota 2, noe han ikke er) siden fyren har en massive following.

Tror uansett Dota i regi av Valve kan sette en stopper for alt det andre middelmådige drittet vi har å rutte med nå (Ja, jeg ser på dere LoL og HoN).

Så var det det faktum at isfrosken bare var en liten del av teamet som jobba med Dota up a Cat. Bare fordi noe er en fandrevet mod betyr ikke at Valve automatsik har retten på navnet eller kan trademarke det. En tilsvarende situasjon ville vært om Epic uten videre erklærte at nå skal vi mekke Minecraft 2 i tida før det ble et storspill og Notch fikk papirene i orden.

Nei? Dota har blitt trademarked av Valve/Icefrog for snart et år siden.

So? All den tid part 2 kan bevise at de allerede har et tilsvarende produkt ute på markedet med samme navn så har ikke Valve så mye de skulle sagt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, så nå synes Eivind at HoN er dårlig. *Oppdatere Eivind-loggen*

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
DJ Hero 2 kommer jo snart, og jeg syntes denne reklamen var ganske barsk.

[yt]tjbII5xqG8s[/yt]

So? All den tid part 2 kan bevise at de allerede har et tilsvarende produkt ute på markedet med samme navn så har ikke Valve så mye de skulle sagt.
Åja det er sånn det funker nei vent.

Edit: HoN har alltid vært det beste alternativet når det gjelder "action RTS/MOBA" eller hva faen de kaller det nå, spilte det mer når det var i Beta, siden jeg forventet at de liksom skulle gjøre noe ut av betaen, ikke bare velge å release spillet halvferdig.

Tror nok muligens Valve har gjort litt due diligence og researchet trademark-registeret ganske nøye. De ville ikke engang fått registrert varemerket hvis det var noen andre som hadde gjort det før, og at noe heter Defence of the Ancients, på folkemunne forkortet til DOTA, er ikke bra nok som prior art for varemerket "Dota 2".

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Spillegal gratulerer sagosen med den (nesten) beste gamerscoren.