Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
Joel McHale var ganske bra på VGX. han kledde av hele glorifiserte PR/reklame-festen. Spike behandlet dataspill som en vits i en årrekke, da er det bare passende at Joel behandler hele showet som en vits.
 
Joel McHale var ganske bra på VGX. han kledde av hele glorifiserte PR/reklame-festen. Spike behandlet dataspill som en vits i en årrekke, da er det bare passende at Joel behandler hele showet som en vits.
Syns ikke han var så jævla morsom selvom han hadde en del bra burns. Det viktigste er at alle spilljournalistene satt på twatter å butthurta over ham og det hjalp på.
 
Han var ikke laugh-out-loud morsom men jeg syns allikevel det var hilarious hvordan han calla ut hele greia som en 3 timer lang reklame. Du kunne SE Geoff Keighley få litt panikk hver gang Joel gikk off-script.

Og spilljournalisters tårer er alltid bra.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Mye av Twitter-kritikken, spesielt fra Giant Bomb-folka, gikk på at han nedverdiget og latterliggjorde mediumet. Vet ikke helt om jeg er enig i han gikk så langt, men.
 
Spillmedia har seg selv å takke. Jeg vet ikke hva som er verst, at de tar seg selv seriøst eller at kundene deres gjør det. Jeg klarer egentlig ikke fatte og begripe hvordan en såpass diger industri som spillindustrien klarer å ha en så bedriten bruker- og mediakultur. Spilljournalistikk i hovedsak (med hederlige unntak, selvfølgelig) består i størst grad av å bygge opp rundt hypemaskineriet til bransjen, videreformidle pressemeldinger og for all del ikke støte bort leserne som blir hysteriske hvis spillet de venter på får mindre enn 10/10.
 
Dn bste prompesenga ever
 
Så du spiller AssCreed4 på PC, og du liker ha settings på high (fordi det eier), og alt er fryd og gammen og seksti skjermoppdateringsbilder i sekundet, men så kommer du til litt skog og kratt og en horisont med masse shizzle, og æffpeæssen dropper til 30 fordi, Ubisoft. Prøv å skru av VSYNC og hele bildet rives i to hver eneste gang du panorerer med kamerastikka, men du ser at den samme sekvensen – den som dropper til 30 fps – gir deg 55-58 fps med VSYNC'en av. Hvordan faen fikse dette?

Svenskemetoden. Seriøst. Ha VSYNC på. Control-Alt-Delete til desktop, avbryt og gå tilbake til spillet igjen, og hey presto, så har du variabel fps uten screen tears. Det er faktisk så enkelt.

 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Noen har samla sammen alle scenene i Resident Evil (når du spiller med Jill) til en film. Gankse bra saker.

 
Bob er tilbake. Først låste han seg inne på rommet sitt og skulle bli der i hundre dager om han ikke fikk et DS-devkit av Nintendo. Så raserte han Nintendo sin butikk i New York. Så skulle han lage sin egen konsoll til 20 dollar.
Nå er han igang med en kickstarter som trenger 6000 dollars for en shitty Tetrisklone som foregår i bob's game. Det skal såklart slippes til OUYA og PC. Spillet er egentlig ferdig, men penga skal gå til en ny laptop og en masse OUYAer så han kan teste det skikkelig og starte utviklinga av det virkelige bob's game.