Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
I andre nyheter skal Capcom gi ut Resident Evil 4 til PC og denne gangen er det i HD. Tipper det betyr 1080P og det kunne man allerede lure orginalen til å kjøre i. Lurer på hva tanken bak dette er

Nå vil ikke jeg komme med usaklige anklager her, men jeg er ganske sikker på at de vil ha penga dine. For er det en ting Capcom er ute etter med den konstante strømmen sin av halvhjerta remakes er det penga dine.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Er spent på å lese reviews her. Jeg har allerede HD-patch til RESI 4 og kan allerede spille med håndkontroller via xinput mener jeg å huske.
Mange av teksturene har godt av en oppgradering. Inkludert tekst/GUI-elementer i spillet.

Ler/Gråter hvis det viser seg at dette bare er HD-patchen.
 
Spillet har vel heller aldri vært til salgs digitalt? Det er jo greit at de endelig får ut fingern.
Litt som at Squenix endelig gjorde det samme med nesten ti år gamle Hitman Contracts nylig.
 
RE4 er et sånt spill som var såpass bra produsert at hvis Capcom hadde efforta litt over gjennomsnittet slik som Nintendo gjorde med Wind Waker HD så kunne det gjort underverker for helhetsinntrykket. Dette lukter mer som at det kanskje blir den porten PC-versjonen burde vært i utgangspunktet.

Når det er sagt så blir jeg trolig å coppe når det er billig om så bare for å ha et av tidenes beste spill lettere tilgjengelig.
 
"HD porten" av RE4 til PC (fnys) ser ikke nevneverdig bedre ut enn... HD porten av RE4 til PSN. Den har jeg spilt et par ganger, og den gjør jobben sin. Vært ute et par år?
 
Angående Tomb Raider tok du feil når det gjelder oppløsninga siden det kjører i 1080P. Du tok og feil når det gjalt frameraten til PS4-versjonen. Heldigvis hadde du rett om Bone sin fordi hahahahah.
"Verified sources close to Rocket Chainsaw have detailed performance and rendering quality of both the Xbox One and PlayStation builds of Tomb Raider: Definitive Edition. And for that we’re thankful. So here it is!

On average:
PlayStation 4 = 60 fps
Xbox One = 30 fps

Yes, the PlayStation 4 build is, on average, twice the framerate of the Xbox One build. Both builds are rendering at native 1080p resolution, and generally look the same in graphical effects (though some minor differences may apply). Performance is a different matter. Both feature unlocked framerates, meaning framerate fluctuates between higher and lower values. The Xbox One build can technically reach around 45 fps, though this performance is generally only achieved during the most empty, simplest environments. For most of your play, and during action scenes, the Xbox One build will sit on around 30 fps. On the other hand, the PlayStation 4 build will attempt to hit 60 fps as often as possible, and does a pretty good job of doing so, but does have slight dips under 60 fps during certain scenarios."
derp
 
Dyktig imponert over Steams In-House Streaming tjeneste som er ute i beta nå. (Nesten) ingen input lag eller kvalitetstap på bildeoverførsel. Testa fra PC —> MBP, og spillene kjørte som en drøm. Til og med over UPLAY-enabla titler som Splinter Cell: Blacklist. Har fått trua på Steambox igjen. Jeg kan ha monster-PC'en bråke med de 300 desibjellene sine inne i roteboden, mens jeg sitter i stua og ikke forstyrrer familiefreden. Framtida folkens!
 

Novastrum

Feminist-elitist
Nice, funker det over Internett også, eller er det foreløpig bare lokalt?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå veit ikke jeg med deg, men uttrykket "In-House Streaming" får jeg bare tolket på en måte jeg da.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Tenkte mer på om det var teknisk mulig, enn at det var designet slik av Valve. Du vet, internett er et basically et svært nettverk og greier. Jeg kan jo selvsagt sette opp openVPN og prøve selv - men igjen, tenkte kanskje noen hadde noe informasjon om noen hadde testa det, ping, bitrate etc.

Står forøvrig dette på FAQ-en:
Q: Can I use this to stream games across the Internet?
A: The feature is optimized for home streaming and Internet streaming is currently not supported.

Skulle selvsagt elaborert mer i forrige melding, men var på mobile og gadd ikke google.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ja, de burde spesifisert bedre med å bruke terminologi som foreslår at det er kun for innenhuslig strømning.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay. Siden vi nå har et magisk snapchat-arkiv, velger jeg å bruke dette mediet for å vise hvor mye forsinkelse det blir når jeg setter laptopen foran den stasjonære PC-en og streamer meg litt Rage. Det går vel an å se bittelitt forsinkelse på den videoen, men det er fullt spillbart og oppstartstiden på streamings er bortimot ingenting; det eneste du venter på, er at verts-PC-en skal snurre i gang spillet. Jeg smalt på med 1920x1080 på begge PC-er; som jeg pleier å nevne er den stasjonær-PC-en kjøpt ny i 2010 og fikk nytt skjermkort for to år siden, og det er null stress å streame i tillegg.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Det der er kult. Nå må jeg bare finne bluetoothdingsen til den stasjonære maskinen min for å kunne bruke PS3-kontrolleren trådløst. Og vente på å få bli med i betaen. \o/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sjekk innstillinger, "Beta participation" er et eget felt. Hvis du kan velge "Steam Client beta update" er det (antageligvis?) den du trenger. Det kunne ikke vært enklere å sette i gang; logg inn på samme Steam-konto på stasjonær og laptop, vent et øyeblikk til det står "Connected to <maskinnavn>", og så får du opp "Stream" i tillegg til "Play" når du velger et spill i biblioteket.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Apropos Ps4-kontrolleren.

Jeg har nå testet den med den stasjonære maskina (har ingen laptop, men greit å nevne for det om så det så atte) i litt over en uke.
Greia er at man først må gjøre ting som står på denne sida. http://forums.pcsx2.net/Thread-DS4-To-XInput-Wrapper
Deretter tenker man, Ah. Den nyeste versjonen av den greia er nok den jeg må bruke, for da fungerer vibreringa og fargevalg på lyset på kontrolleren og touchgreia og alt det der. Nei.
Bruk den første versjonen som ikke støtter noe av det der, men basically bare forandrer DS4 om til en slags 360kontroll. Ihvertfall softwaremessig. jaja. Whatever. dette blir jo bare endeløs babling.

Kontrollen fungerer utmerket i diverse spill med den versjonen som han fyren sier at den går han helt god for. Ingen merkbar lag i de spillene jeg har testet, og kontrollen er digg. Mye diggere enn ds3 og jeg liker den også bedre enn 360-kontrolleren, men så er jo jeg en av de freaksa som aldri har vært så jævlig glad i den kontrolleren rett og slett pga d-padda. Nå kan det hende noen nevner: "jammen det var derfor jeg kjøpte den fighting-kontrollen til 360 for der fungerer d-padden" og det er vel og greit, men jeg liker liksom tanken på at man ikke trenger å ha en hel haug av forskjellige kontrollere til en konsoll.
Jeg bestilte en sånn bluetooth 4.0 dongle fra dealextreme som maskina bare lo av og installerte driveren før jeg i det hele tatt hadde tenkt på å lete frem driverne på disken som følger med. Sitter med windows 8.1 så kan være derfor.
uansett. Jeg er godt fornøyd.

Hvis noen andre av dere skal teste ds4-kontrollen på pc så må man jo først synke den opp mot noe annet enn ps4en, og det gjør man ved å holde inne share-knappen OG PS-knappen til det lyset foran på kontrolleren begynner å blinke med no hvitt lys. Da leter den etter noe å synke opp med. For å synke den tilbake til ps4en så tror jeg du bare kobler kabelen i den på ps4en og vips. voila. tjahoo og tjobing.
Også er det også digg at den faktisk føles mer responsiv enn 360-kontrolleren på pcen. jepp. Skal teste super hexagon i kveld tenkte jeg, for det går nemlig ikke an å spille med lag på kontrolleren, noe som er en av grunnene til at 360kontrollen trådløst på min pc ikke duger.