Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
CockMcBalls = confirmed Matrox-fanboy.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
He he åja så du er sånn liten spirrevipp altså! Dette er kortet jeg betalte en årslønn (ukepenger) for:



De tolv megabytene kom godt med når man skulle frese i gang Incoming, Ultim@te Race Pro og ikke minst Actua Soccer på 486 DX4-en (100MHz!!).

Mer seriøst så kjøpte jeg det for å få kolorert lyssetting og verdens mest skallesprengende scanlines i Quake 2. Voodoo 2-kortet gjorde nytta si ganske lenge, jeg mener å huske at det ble brukt til Quake 3 også. Hvor akseptabelt det hadde vært med nåtidens personlige krav til ytelse og detaljnivå, vites ikke.

Edit: Det finnes en patch som lar deg spille Doom 3 på et Voodoo2-SLI-oppsett. :psyduck:
 
12 MB på Voodoo2-kortet var enstydende med stor tiss da jeg var 15, i hvert fall.

Righteous 3D II hadde en viss je-ne-sais-pas dog ... det var liksom valget for oss mest modne (15-åringene), kan du si. Creative-kortene var så glorete, men dette var derimot noe helt annet.

Kortene var mer eller mindre identiske.



1200 kroner inkludert G-Police, Incoming, Battlezone og Jedi Knight: Mysteries of the Sith. I ettertid ser jeg at dette var vanvittig mye for pengene, men den gangen føltes det som regelrett kjølhaling.

Og se på dette kretskortet, da, dere. Det kretskortet der skriker seriøsitet.

(PS:
Nevnte jeg at jeg hadde 12MB-versjonen? 12 MEGABYTE. PÅ SKJERMKORTET. JEG HUSKER DA VI HADDE 1 MB PÅ HELE PC-en! DU SOM TIDA FLYR.
)
 
Husker jeg rett fikk jeg med Freespace (eller et av Descent-spilla?) med RIVA TNT-kortet. Voodoo 2 Banshee-kortet tror jeg at jeg kjøpte brukt av noen på QXL.

Quake 2 med Voodoo 2 ga meg bakoversveis ihvertfall, det herjet.

Jeg tror jeg hadde et Rightous 3D-kort også på et tidspunkt, men klarer ikke helt å huske hvilken type. Vet ihvertfall at jeg bytta ut Banshee-kortet med et Geforce 4MX-kort siden jeg hadde lite spenn og bare måtte ha noe som var billig og gikk på PCI siden jeg ikke hadde AGP-port på den pcen. Kunne knapt kjøre Unreal Tournament på det i 640x480 uten at det føltes som pcen skulle dø.
 
De kule gutta kjørte selvfølgelig Diamond.
Husker jeg svei av hele avisrute-lønna mi som guttunge på 2 stk i SLI, den gang SLI kabelen gikk på utsiden av kabinettet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Riffen: GeForce 4MX var i praksis rebranda GeForce 2. Regner med Nvidia hadde et bra julebord det året.

TNT2 var første ekte grafikkakseleratoren her i gården.

Edit: Ser de forskjellige "3DII"-produsentene skiller seg fra hverandre ved et enkelt svart/hvitt klistremerke. I det minste litt mer forskjell i dag mtp. kjøleløsninger og til og med avvik fra referanse-printkort.
 
Første maskina mi trengte ikke no sånt fancy shit (for det fantes vel ikke), men det hadde en skikkelig røver av en Soundblaster. :v
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Her er mitt første egenkjøpte, brukt nesten utelukkende til å dra assorterte Half-Life-mods og UT99:


Hva skjedde egentlig med skjermkortdivisjonen til Creative? De var jo overalt rundt årtusenskiftet, men kan ikke huske å ha sett en eneste 3D Blaster logo på årevis.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Creative kjøpte opp 3Dlabs (som produserte grafikkort for proff-bruk), og skilte hele grafikkortgreia ut i et eget selskap som har det klingende navnet ZiiLABS. De lager visst dill til mobile enheter.
 
Machinima posta en tubb med bare dette bildet her tidligere i dag, men har siden gjort den privat. Jeg dør på meg om alt de annonserer er Sonic Generations 2. Og desuten vet alle at 2014 er Waluigi sitt år. :ras: