Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato


Der! Det er en så liten ting i et spill, men alikevel. Jeg kan se skyggen min!

Når spill gjør sånt så elsker jeg det og da havner de på favorittlista mi.
 
Ellers da?
Geralt of Rivia's Pro Skater er en mod som snart slippes. De må bare mekke skateboardet først.

Her er gameplay fra Dynasty Warriors 9. Denne gangen er det open world og slippes på PC. Ser rimlig røv ut som alltid og æ gler mæ.

I morra kan man tydligvis få ting i BotW om man gidder titte på noe av reklamedillet til Switchen. Hva dette innebærer er usikkert.
In-game items can now be obtained from launching the software from certain articles distributed through a new News channel ("The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Tips from the Wild") which can be accessed through News on the Home menu.

Og her er en blog som har bilder av brusautomater fra masse spill for såklart finnes det.

Til sist kan det nevnes at ATS har lagt til dette i siste patchen for de vil jo være realistiske.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Her er forøvrig en liten Pokemon Yellow-speedrun-video:


Hvis du lurer på hva i faen så går det an å lese her:
This run was began with a simple idea, to play another game within a game, using ACE exploits. This has been done before with toy examples, but I was aiming for a full-fledged existing game, in a way that is indistinguishable from the real thing. Obviously, it should be two games from the same system, you don't want to write emulators in ACE, plus running a powerful system (e.g. Wii) to emulate a much less powerful one (e.g. GB/NES) seems cheap.
Skal ikke late som om jeg forstår hvordan dette funker, men tydeligvis er det snakk om å bruke GameBoy-inputs til å sende data til emulatoren som så blir kjørt direkte. Og ja, alt kan i teorien kjøres på en ekte GameBoy Color med noe tilpasning (som det står nederst på sida).
 
Rock of Ages 2 kommer snart. Enern var forsåvidt morosm og hadde dritlekker grafikk stært fra Terry Gilliam, men ble vel ensformig i lengden. Denne gangen ser det dog ut til å ha over 9000 aktiviteter og enda mer bøff fra Monty Python.


Også starter snart Fig-kampanjen til Swery sitt nye spill. Det foregår i en engelsk landsby hvor folk blir om til katter om nettene. Høres sånn passe Swery ut med andre ord.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Mye bra om hvorfor Hellblade er et drittspill, dog mye mild spoiling via videosnutter av senere områder og kuttescener.

Tanken om at spillet ikke prøver å være eller burde være gøy dukket ofte opp mens jeg spilte, men var likevel mye av det jeg likte ved det? :sukk: Den eneste forklaringen jeg har er at de gangene jeg ble frustrert, ukomfortabel, irritert, eller rett og slett sinna så førte dette bare til at jeg sympatiserte mer med figuren jeg spilte og som igjen gjorde meg mer investert i å finne ut av historien og bakgrunnen hennes. Der var det også mye å finne ut av, inkludert det at en kan tolke arkitekturen i området og implikasjonen av det som er feil i forhold til mytologiene.

Men trengte det å være et spill? Er det uærlig å selge et "opplæringsverktøy" som en artig produkt eller kunne det vært en film eller bok?

Jeg vet ikke. Jeg vet ihvertfall at det ikke nødvendigvis trengte å ikke være et spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjaaah. Det er jo artig skrevet, men jeg synes bare tonen er helt klin kokos annerledes enn det som har vært før i Half-Life. Det har jo alltid vært et stort poeng at Gordon aldri sier noe som helst, og så plutselig bare "heisann hoppsann, jaggu lenge siden sist, dere"? Hadde det virkelig vært meninga å gi ut noe som skulle sette korken i Half-Life-flaska, så ser jeg for meg at det ville vært gjort litt mer raffinert enn "jada så neida så sånn er nok det, hilsen Gordon Freeman". Plottet i teksten henger også ekstremt lite på greip, men det er vel kanskje sånn det skal være. Jeg innrømmer at det er såpass lenge siden jeg har spilt Half-Life 1, 2, 2 1/3 og 2 2/3 at jeg bare husker handlingen i grove trekk.

Ellers så må det vel presiseres at teksten verken bekrefter eller avkrefter noe som helst. Half-Life 3 hvor Gordon Freeman ikke er hovedpersonen vil for eksempel være en mulighet.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
spilte gjennom half life 2 for noen få år siden, og historien holder seg bemerkelsesverdig bra. Bare no jeg kom på.
 
Så jeg sitter å ser på Paxamania som vanlig. Vanligvis er det bare masse folk fra Giant Bomb og diverse indie utviklere. Det mest spennende var da Dan Ryckert spytta pølser på kommentatorene og publikum.
Men så dukker en dark horse opp. Suda og Swery mekka lag! 36:20 :eek: