Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Klarer ikke bruke bildetingen fordi jeg sucks, men 1985/Sonic/Final Fantasy 7/Fallout 3

Sega Master System var min første konsoll hjemme, og utenom Alex Kidd var Sonic 1 det første spillet. Final Fantasy 7 forandret livet mitt for alltid, og litt spennende setter jeg en rimelig ny tittel i siste kolonne. Fallout 3 var så gjennomført godt at det i stor grad forandret måten jeg så på spill, og var definerende for min spillinteresse. Vanskelig å sette fingeren på hva som gjorde det så bra, men det skal noe spesielt til for at jeg skal legge over hundre timer i et spill, noe jeg ihvertfall gjorde med de to siste.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika

Første spillet der er Digger, som jeg spilte på PCen til onkelen min i 1989. Regner med dere tar de to andre.

Javi

elsker dette landet
Javi: Age of Mythology, virkelig? Her kreves det nærmere forklaring altså.
Er ikke "Adolescence" tiden rundt ungdomskolen? Spilte iallefall veldig mye AoM på den tiden, so yeah.

Første spillet der er Digger, som jeg spilte på PCen til onkelen min i 1989..
Oi, det var noe VELDIG kjent med det spillet, hadde helt glemt av det. :D

Sålangt har jeg merket at folk flest er fullstendig tette i trynet og ikke skjønner at det ene menyvalget til friends er bugga, og at dersom man åpner friends nederst i høyre hjørnet, er utrolig nok alle friendsa på plass.

Utrolig nok sletter ikke steam vennelister og sånt fordi de oppdaterer programvare, men man må vel skjønne seg på datapese for å forstå sånt osv.

Edit: Til Lodin.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skjera Digger-bros? Hett tips er at Digger HD finnes til PlayStation 3 og fortsatt er kult.

Sånn ellers takker jeg for tipset om Steam UI-oppdateringa, litt amatørmessig at samtlige menyer er ødelagt men det ser stilig ut.

CyberK

Finner ikke på noe.
Angående Steam så er det mer enn bare UI-en. Ryktet sier at de har droppet Internet Explorer som grunnlag og byttet over til WebKit (aka en ordentlig browsermotor), så nå kan det hende at browsing av spill og lignende faktisk blir litt mer tålelig!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Confirmed, går ca. mye kjappere. Og jeg fant ut av den buggen som gjorde teksten i menyene usynlig, forresten. Hvis det skjer med deg, finn fram fila "steam.styles" i mappa Steam\resource\styles. Åpne den i Notisblokk og endre linja hvor det står basefontbold="Arial Bold" til basefontbold="Arial". Lagre og restart Steam, og så funker det. Dumme meg som trodde Valve klarte å mekke et standard-stylesheet som faktisk funker. :/

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Yeti: Er Space Commanders fremdeles kult også? Jeg hadde akkurat den versjonen du posta bilde av. Kalte det forresten for Space Kim-Anders, siden min main homie på den tida het det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yeti: Er Space Commanders fremdeles kult også? Jeg hadde akkurat den versjonen du posta bilde av. Kalte det forresten for Space Kim-Anders, siden min main homie på den tida het det.
Hvis du har lyst til å spille Space Invaders er det vel like greit å spille det istedenfor en jalla knockoff. Lykke til med å få Space Commanders til å kjøre vettugt på PC-en din uten mye mas og jall, forøvrig.

Libresse: Eg vurderte nøyaktig samme rekka før eg så din, faktisk. Endte likevel opp med denne:

Zelda var rett og slett større enn Street Fighter for meg. Var og er. Speler fortsatt Zelda 3 med jevne mellomrom.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Endelig en håndholdt spillkonsoll mekka spesielt for Hulken og André the Giant.