For deg som liker å lese og Internet-pwnage, bringer jeg et blogginnlegg om piratkopiering. Les kommentarene.
Kortform: Et spillselskap kalt Imagine Software som var svære saker på Spectrum da jeg gikk i bleier, gikk i dørken like etter at toppen var nådd. Karen som skriver innlegget satt i styret på den tida og sier det var piratkopiering som hadde skylda, og piratkopiering har også skylda i at spillindustrien er i ferd med å dø. Hmm. Dette rimer ikke, så vår venn og kompis Stuart Campbell påpeker i kommentartråden at øh, Imagine kjørte skuta uten regnskap, brukte alle spenna på dyre biler og å kjøpe ei hel kassettrykkersjappe sånn at konkurrentene ikke skulle få gitt ut spill, og så innså de at de ikke hadde noen nye spill klare så de bare kjørte ut de gamle på nytt i enorme kvanta til fullpris. Hurra! Skal nevnes at Imagine skrøyt til spillblekker om at de to neste spillene de dreiv og mekka skulle være større enn noen andre Spectrum-spill noensinne og være klare innen seks uker. Joa. Men ja, hovedpoenget må være at spillbransjen endrer seg hele tida, og de eneste som klarer seg er de som mekker bra saker. Alt blir piratkopiert til en viss grad, men jeg veit at mange foretrekker å kjøpe skikkelige saker når de veit det er bra. Mhm.
PS: Sånn for å virkelig understreke hvor peil han Bruce-kisen har på piratkopiering, kan vi jo undersøke hans artikkel om hvordan man piratkopierer Xbox 360-spill: "In the world of the pirates copied games are called “backups”. The technique to allow your Xbox 360 to play backups is called “flash” [...]" Ja dere, sånn er det. Ta bilde av 360-en din med en blits så kan du spille gratis.
PPS: Ett av argumentene hans er forøvrig at "det er dritlett å piratkopiere spill til PSP så det selges omtrent ikke PSP-spill". Det steinkalde faktum at det kommer ut ett bra PSP-spill hvert skuddår er altså uten betydning, greit å vite.
Kortform: Et spillselskap kalt Imagine Software som var svære saker på Spectrum da jeg gikk i bleier, gikk i dørken like etter at toppen var nådd. Karen som skriver innlegget satt i styret på den tida og sier det var piratkopiering som hadde skylda, og piratkopiering har også skylda i at spillindustrien er i ferd med å dø. Hmm. Dette rimer ikke, så vår venn og kompis Stuart Campbell påpeker i kommentartråden at øh, Imagine kjørte skuta uten regnskap, brukte alle spenna på dyre biler og å kjøpe ei hel kassettrykkersjappe sånn at konkurrentene ikke skulle få gitt ut spill, og så innså de at de ikke hadde noen nye spill klare så de bare kjørte ut de gamle på nytt i enorme kvanta til fullpris. Hurra! Skal nevnes at Imagine skrøyt til spillblekker om at de to neste spillene de dreiv og mekka skulle være større enn noen andre Spectrum-spill noensinne og være klare innen seks uker. Joa. Men ja, hovedpoenget må være at spillbransjen endrer seg hele tida, og de eneste som klarer seg er de som mekker bra saker. Alt blir piratkopiert til en viss grad, men jeg veit at mange foretrekker å kjøpe skikkelige saker når de veit det er bra. Mhm.

PS: Sånn for å virkelig understreke hvor peil han Bruce-kisen har på piratkopiering, kan vi jo undersøke hans artikkel om hvordan man piratkopierer Xbox 360-spill: "In the world of the pirates copied games are called “backups”. The technique to allow your Xbox 360 to play backups is called “flash” [...]" Ja dere, sånn er det. Ta bilde av 360-en din med en blits så kan du spille gratis.
PPS: Ett av argumentene hans er forøvrig at "det er dritlett å piratkopiere spill til PSP så det selges omtrent ikke PSP-spill". Det steinkalde faktum at det kommer ut ett bra PSP-spill hvert skuddår er altså uten betydning, greit å vite.