More like Jeremy Soulless amirite. Er ingen fan. Og det er litt rich at han langer ut mot tjenestene og brukerne som har fjernet inntektsgrunnlaget hans, og ikke organisasjonene og selskapene som liksom skal ivareta rettighetene hans men likevel ikke har bygd opp et levedyktig distribusjonsnettverk for Internett-alderen.
Uansett, Digital Foundry fortsetter kappløpet mot bånn med
sin E3-coverage av Sony-konferansen, med sitater som dette:
The 2x multisampling anti-aliasing (MSAA) of the older game - something of a drain on RSX resources - appears to have been given the boot. Our initial thought was that MLAA has been introduced instead, but a look at the multiplayer demo later in the show suggested that while there were some sub-pixel artifacts typical of MLAA, the overall effect wasn't quite the same - perhaps Naughty Dog is using its own custom edge detect and blur solution.
HVEM I VILLE FAEN GÅR RUNDT OG BRYR SEG OM SÅNNE TING. Altså, bortsett fra Richard Leadbetter, da.
Som tidligere nevnt synes jeg det er greit å lese om betydelige forskjeller på flerplattformsspill, men når du begynner å synse rundt hvilken AA-algoritme som benyttes på spill basert på
hvilken type subpixel-artifacts spillet viser, da er det på tide å ta en liten runde med seg selv. Jeg setter like mye pris på god grafikk som the next man (unless the next man is Mel Gibson), men jeg skammer meg ikke over at jeg ikke ser mye forskjell på Uncharted 1-3. Digital Foundry er i beste fall en nyttig ressurs for et svært begrenset marked (de som eier både en Xbox 360, PlayStation 3 og kanskje en gamer-PC), men det begynner å bli en god del komplett meningsløse artikler der nå. Artiklene med faktisk nytteverdi (face-offs) er det langt mellom, mens runk som dette dukker opp med jevne mellomrom. Gah.