Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
Bare så synd at dramataggen ble dratt ut i den serien for årevis siden og nå er 90% av stripene gnøhing om svik i idrettsverden.

Klassiker.

Likte godt (det ekstremt sanne) punktet hans om at dårlig gameplay kan til en viss grad være en viktig del av survival horror.

Det som totalt ødela Forbidden Siren for meg var de grusomt obskure "valgfrie" tinga man måtte gjøre for å komme videre i historien:
>Plukk opp håndkle
>Gjør det vått i vasken
>Legg det våte håndkledet i fryseren
>Kom tilbake til samme bane som en annen karakter
>Ta det nå hardfryste håndkledet ut av fryseren og legg det mellom en benk og et bord
>Legg en sparegris oppå det fryste håndkledet
>Gå ut
>Vent til håndkledet tiner så sparegrisen faller ned på bakken og lager en lyd slik at en shibito i et rom i nærheten blir distrahert fra nudelspisinga si så han går ut og sjekker ut hva lyden var så du kan snike deg bak ryggen hans og inn i rommet han spiste nudler i og lese et dokument som lå på bordet der
Alle mine :psyduck:'s. Jeg visste bare om dette fordi jeg spilte med en kamerat som tidligere hadde gått gjennom spillet med en guide. Du får ikke noe særlig hint til at du skal gjøre noe av dette i spillet og det finnes overhodet ikke noe logikk i det så det er ikke noe man tenker seg frem til selv. Jeg gadd aldri å fullføre spillet fordi det ikke var spesielt gøy å være avhengig av en guide hele tiden, samt at mengden trial & error drepte sjelen min.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Likte godt (det ekstremt sanne) punktet hans om at dårlig gameplay kan til en viss grad være en viktig del av survival horror.
Nei, vettu hva. Jeg blir bare irritert av sånn dritt som i det første Resident Evil-spillet, hva faen er greia? Det øyeblikket du står i en kamp på liv og død, er alt som har med skrekk å gjøre uansett kasta på havet. Består skrekken i at du for enhver pris må unngå fiendene, ellers kan det hende du må bruke det håpløse kontrollsystemet til å drepe en kjempeedderkopp? Og ja, Forbidden Siren fy faen. :argh:

Nå synes ikke jeg at kontrollen i de klassiske Resident Evil-spillene er håpløse, men det er kanskje meg. Jeg har aldri hatt et stort problem med tank-kontroller.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Min lille tommelfingerregel når det gjelder kontrollsystem er at hvis jeg selv er mer kapabel enn personen jeg styrer i spillet (bonus-minuspoeng hvis disse er elitesoldater eller SWAT eller noe) så synes jeg det er bullshit. Den regelen oppsto etter at jeg spilte Resident Evil, sånn apropos.

Kontrollene i Resident Evil 1 til 3 er absolutt hårreisende jævlige, og det har de alltid vært. Det var bare lettere å tilvenne seg fordi det var 1996 og RE-spilla var på topp 10-lista over de kuleste tingene noensinne.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er litt artig at man fremhever kontrollen i RE4 som en nyvinning i forhold til RE3, fordi den største forandringen (ved siden av manual aim) er at de flytta kamera over skuldra. Kontrollen er lettere å håndtere fordi man får mer visuell feedback på hva som skjer og hvordan figuren er orientert i verdenen. Ikke misforstå, Leon beveger seg mye mer smooth men selve kontrolloppsettet er basert på det samme som før.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den største forandringen er at man kan styre kameraet i det hele tatt, tenker jeg vi sier. Men ja, det er fortsatt basert på at man skal styre en kis rundt, helt riktig.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Han snakker om den røde laseren i GC/PS2-versjonen, hvis du ikke ser siktet på Wii-versjonen er det ikke fargeblindhet som er problemet med øynene dine.