Nå har sida blitt oppdatert, og firetallet har blitt et tretall. Teorien min står ved lag
Vel; den ouroborosen er ganske forskjellig fra Elder Scrolls Online-ouroborosen (det er tre stykk i sistnevnte logo, for eksempel (noe som innebærer at det ikke egentlig er snakk om ouroboroser men samma det)), så akkurat den koblinga der kjøper jeg ikke. Kjøper heller ikke at det er snakk om Planescape, siden de mumbo-jumbo-ordene på Obsidians side er for faggy for Planescape i mine ører. Og for Elder Scrolls, definitivt ("Eír Glanfath" høres ut som om det er henta fra Tolkien-canon; alternativt, irsk/keltisk). Dessuten - dessuten! - Edge hadde en preview av det spillet for et par måneder siden, og ESO har vært i pre- og ordentlig-production i seks år. Om Bethesda tauer inn noen til å hjelpe med det spillet, er det langt mer sannsynlig at de sikter inn mot et team som allerede har MMO-erfaring, ikke kongene av superbuggy vestlige enspiller-RPGs.
MEN: Chris Avellone har nevnt noe om en åndelig oppfølger til Torment, som ikke bruker settingen (den er vel fortsatt eid av WotC) men bygger på samme type opplevelse (i forbindelse med Kickstarter, men også i et portrettintervju i Edge for halvannet års tid siden). Jeg må tilstå at hvis Obsidian lanserer et RPG hvor det ikke er så fryktelig mye skyting og slåssing, men mye mer prating, utforsking, sosiale aspekter (altså, sosiale innenfor spillverdenen, ikke med andre spillere FOR GUDS SKYLD) så er det mulig at jeg spontanejakulerer. Så er det sagt.