Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså, jeg blir overraska hvis noen andre enn meg fikk dette ut av det bildet, men... ja.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det humres.

Sorry for å måtte skuffe deg, men jeg er altfor kjent med det bildet til å se noe annet enn Mario & Yoshi.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Som sagt, regna med det bare var meg. Har sett det noen hundre ganger selv, men jeg bare la merke til hvor like de formene var da bildet var kutta av akkurat der.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
inb4 Eivind.

Jeg er forøvrig enig i alt Wookiecookie sier i den posten der. Det klikker for meg når jeg møter folk i ranked matcher som åpenbart troller og dermed kaster bort minst 20 minutter av tiden min. Og som forøvrig sender meg nedover rankinglista.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
E-sport er seriøse greier.

Men hvorfor i helvete har de designa det sånn at det har ranking som tydligvis er viktig, men samtidig lar en spille med tilfeldige folk på lag? Det høres ikke engang ut som fyren har trolla, han har bare prøvd å lære spillet og tatt noen gale valg. Det logiske designvalget vil så være å mekke spillet så folk hovedsaklig får credit for hva de gjør, ikke om de er med på å vinne.
DotAer er de vprste spilla.

Når folk investerer timer og døgn i eit spel kan eg godt forstå at dei har slike regler og retningslinjer å måtte forholde seg til. Jævlig frustrerende å gå inn i eit spel med gitte premisser og møte folk som berre vil fucke fordi atte. Hackere ødela CoD:WaW sin online modus for meg, hadde det faktisk artig der sjølv om eg ikkje akkurat spelte det til døde. Er uansett eit produkt eg har brukt penger og tid på som blir ødelagt av at folk berre vil kødde seg.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
I FPS-sammenheng blir det vel mer riktig å sammenligne det med folk som griner over at man brukte "feil" våpen da man drepte de.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, siden MOBA-er fordrer lagspill på en helt annen måte og det tar så lang tid å gjøre unna en runde, blir det noe annet. Men ja, med på leken, tåle steken osv.

Men hvorfor i helvete har de designa det sånn at det har ranking som tydligvis er viktig, men samtidig lar en spille med tilfeldige folk på lag? Det høres ikke engang ut som fyren har trolla, han har bare prøvd å lære spillet og tatt noen gale valg. Det logiske designvalget vil så være å mekke spillet så folk hovedsaklig får credit for hva de gjør, ikke om de er med på å vinne.
Nå er det sånn at det er delt inn i tre rankinger i league og legends. Solo, Duo og Team. Solo er som sagt en del tilfeldig om du ikke er ekstremt god og kan bære laget ditt igjennom spillet. Jo høyere ranking du får jo bedre spillere møter du og blir man satt tilbake til "low elo" som de kaller det kan det være mildt sagt frustrerende med tanke på folk som åpenbart driter i lagspill. Jeg syntes det er helt legitimt at folk blir banna for å åpenbart trolle og det er også rimelig tullete å si at man prøver seg fram i ranked matcher da man på forhånd har 30 levler bak seg der man har lært hvordan spillet fungerer og i tillegg har normal games som man bruker til å prøve ut nye champions eller spillestiler. Det er helt ok å være dårlig, ingen blir banna for sånt. Det skal også en del til for å bli banna og chat loggen spiller en stor rolle i slike saker, da det er communityet som er juryen her etter at de inførte Tribunal for noen måneder siden.

Og i sin tid ble all prat om DotA døtta inn i YCS på SA. YCS var da dassen moddene på forumet ikke ville ha noe med å gjøre og lot folk holde på fritt. Det var helt uhørt, men den modden førte ingenting annet med seg enn drama og piss. De slang og tråden om EVE inn der i en periode.
DotAr er ytterst vanlige spill, men folk oppfører seg som ville dyr rundt dem.

Det har nok mye med hvor lang tid en vanlig runde tar. Har tatt meg selv i å rage ganske kraftig når jeg spiller det spillet. Nå skal det jo også sies at LoL er det spillet med høyest antall aktive spillere, mer enn WoW hadde på sitt største, og spillere legger igjen over en milliard spilletimer hver måned, noe som er ganske så mye. Så det er heldigvis mulig å oppleve alrighte folk der også.

Men hvis du spiller det så ofte så spill det med faste folk! Hvis man spiller med tilfeldigle danglebær fra nettet får man ubruklige partnere, men det betyr ikke at de danglebæra bør bannes.
Takke faen for når jeg bare måtte bry meg om folk som ræga over Action Quake 2.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan noen snart tenke på stakkars Lodin som må leve med at noen irriterer seg over noe han ikke bryr seg om?

Nei det er ikke det engang. Det er det er at de har kommet til det punktet hvor de banner folk for å ikke bruke riktig karakter og skills i et dumt spill. Valve burde starte med det i TF2.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Problemet er vel heller da at han velger å gjøre dette i ranked framfor de andre alternativene som finnes i alle dotaer hvor det ikke blir lagt like mye vekt på vinn og tap. Man kan vel trampe i gulvet akkurat så mye man vil over at andre tar spill for seriøst, men noen ganger når du føler du kommer på et nivå litt over "prompe litt rundt for lulz i en kvarters tid" og synes spillet er på sitt gøyeste når alle gjør sitt beste, så er det mye mer gøy med ranked og da er det bare bortkasta tid når folk troller. Da skader det ikke at esportspoletiet kommer og sier "hei, gidd å spill ranked da, kan du ikke heller spille en av de andre modusene".