Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
Ikke bare jeg som har sære fetisjer, altså... Men det der var sært. Sært.

Hvis det ikke blir et av de retro coverne blir det ræg. Ikke at det spiller noen rolle siden jeg skal ha skiten digitalt.

Apropos det, markedsfolka hos Sony jobba hardt for å fjerne jentungen fra coveret til Last of Us, men Naughty Dog sto på sitt.

bitComposer skrøyt i går av at de har kjøpt rettighetene til S.T.A.L.K.E.R. Den har de da fått tak i av familien til fyren som skreiv boka for mange herrans år siden. Det var derimot ikke bare jeg som stussa litt over dette siden den boka som også har blitt film ikke har særlig mye med spilla å gjøre.
Det de såklart har coppa rettighetene til å lage spill av er Stalker og det kan jo bli spennende. Ser fram til kvarterslange samtaler mellom to russere som ligger i ei elv eller lange kamerapans på en haug med løv. XD
GSC som fortsatt sitter på rettighetene til spilla er ikke særlig happy.

Brink-skaperene er i gang med et nytt spill. No pun om bombing og Brink.

Vel, det ligner i hvert fall mer på W:ET som var dritbra. Minus det at folk dør etter 3 skudd som er kjempekult. :sukk:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Apropos det, markedsfolka hos Sony jobba hardt for å fjerne jentungen fra coveret til Last of Us, men Naughty Dog sto på sitt.
Hvorfor det? Har Ellen Page sendt copyright-klage?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Passende at denne kommer rett etter en Sjuttpost. Gjennom min ukentlige fredags-nettsnoking kom jeg over denne artikkelserien, som er en serie med eposter sendt fram og tilbake mellom Leigh Alexander (som skriver jæskla bra om spill), og en kis jeg ikke kjenner fra før som heter Kirk Hamilton men som virker som en likandes kar. Uansett, Leigh spilte Final Fantasy VII da hun var knert og digger det 2 da max 4 eva lzm, mens Kirk hadde aldri spilt det. Så da gjorde de det sånn at han skulle spille gjennom spillet, og så konverserte de fram og tilbake. Mange interessante synspunkter, spesielt siden Leigh synes omtrent motsatt av meg angående Final Fantasy VII og Fallout: New Vegas. Vel verdt å lese, om enn bare for å slippe å spille Final Fantasy VII (nei jeg blir ikke frista til å prøve å spille det igjen).

Og ja, det er halvannet år gammelt, dette. Bare sånn i tilfelle Karlsen slenger innom.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joa, dobbelpost fordi langt inni den utvekslinga der var endelig den artikkelen jeg leste for mange herrans år siden som understreker hvorfor FFVII ikke klarer å gripe meg.
"I was just wondering whether," I begin, addressing the translator. "Well, many of Kitase's fans grew up with his games when they were teenagers. And they've stayed with them into adulthood and are now in their thirties and forties. I guess my question is, if much of Kitase's audience are older now, why do his games still so often feature young protagonists, setting out on life, trying to find their identity and place within the world?"

The translator nods, almost masking his confusion. I continue: "Doesn't he have anything to say to older players? In adulthood, the JRPG's lessons can seem a little trite and simplistic. Life rarely follow that trajectory in reality. Things don't get fixed so easily. Doesn't he want his to reflect more mature themes and perspectives, to express a new story, to, um, explore new territory?"

Kitase takes a deep, thoughtful breath. There's a long pause followed by a short burst of Japanese. The translator leans toward me. "He says his games aren't really for people in their thirties. The JRPG is intended for younger players because the journey of the character leaving the village to conquer the world resonates with them. He's happy to continue serving this audience."
Så, ja. FFVII er et spill for unger, og siden jeg ikke spilte det da jeg var liten, har det ingenting nytt å si til meg lenger. Høres riktig ut.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Til å være for unger engasjerer FFVII overraskende mange voksne som ikke har spilt det engang.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den Linken der skulle fått lov til å stikke Mestersverdet mitt i slira si.

Egentlig ikke men kom igjen'a åpenbar vits.

Edit: Åløøø bøtthørt eller justin!!!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
He says his games aren't really for people in their thirties
Så jeg kan bare spille FFVII i litt over ett år til? Jaja. En dag må jo moroa ta slutt.

demake

Seksuelt godteri
YESS! Håper det blir å eie like mye som FFVIII-rægen hans.