Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sjutten griper desperat etter neste kjepphest nå som han ikke lenger kan ri på "karakter", ser vi.

LTTP, heh, men:

Kommunikasjon trumfer språk i fleste sammenhenger*. Hvis du ikke ser argumentene for bare kommafeil (eller låneord) er det du selv som har driti på draget. Altfor ofte er "godt språk" relatert til status og klasse. Det er gjerne også de med (selvproklamert) "høy" status og klasse som definerer hva "godt språk" er for noe.

Samtidig er det ofte latskap og hastverk som gjør at vi – både muntlig og på nett – ikke benytter fullgode norske ord, uttrykk, vendinger og setningsoppbygging. Men det er bare du selv alene som kan forbedre deg på disse tingene, det er'e ingen andre som kan avkreve deg.

[*Selvfølgelig avhengig av kontekst, ffs. Du sier ting annerledes til kompisgjengen på podcasten, enn du skriver i æssæmæssen til mordi, og som du igjen formidler ad akademiske termer i universitetsoppgaven din. Men dette er så klart banaliteter i forhold til det overordna diskusjonstemaet.]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Enig, for eksempel forstår jeg av kontekst (spillforum) at forkortelsen du innleder med betyr "Link to the Past". Og riktig språk defineres av grammatikken og ordboka, så får hver enkelt finne ut av hva godt språk er for noe.

Det der baladeskvipet han slang på den videoen kan umulig værer Akira Yamaoka.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
lol, husker jeg runda Season of Sakura og de to første Paradise Heights-spilla back in the day. Paradise Heights går ut på at du eier et boligkompleks og hver gang du går inn i en leilighet snubler du over en eller annen sexsituasjon.

Shinra85

Spillegals effort emo
Uten å ha sjekka siden, så hopper jeg bare inn for å si Tokimeki Check-In

Du er en ny eier av et bed&breakfast og hver gang du går inn i et rom snubler du over en seksuell situasjon.

Jeg lukter gjennomgangstema

Dette er litt stilig. Siden nye Zelda er top down og 3D ville alt vi ser av Link være hatten. Nintendo var ikke fornøyd og lurte på hvordan de kunne få det til å se mer ut som Mink to the Past uten å vri perspektivet. Løsninga ble å istedet vri absolutt alle modeller i spillet. Link har konstant swag og går rundt som en balla. :cool: