Det er ikke ofte jeg avslutter et spill mens jeg banner høyt for meg selv, men joubisoft har virkelig provosert fram det verste i meg. I en av sekvensene måtte jeg krongle meg gjennom skauen med en hest som var totalt umulig å manøvrere, og som satt seg fast i alt som var av buskas, steiner og kratt. Deretter skulle jeg tyvlytte på to karer, mens jeg holdt meg inne i en sirkel. Jeg kan knapt huske en så lite tilfredstillende spillopplevelse. NPCer som gikk konsekvent i veien, kontroll som ikke responderte skikkelig, bugs og glitchete bevegelser. Hvordan en AAA-tittel kan oppleves så dårlig teknisk er forbi min fatteevne.
Jeg er også usikker på hva spillet egentlig vil at jeg skal være. Skal jeg være en drapsmaskin som ruser inn i baser og knuser alt som kommer i min vei, eller skal jeg snike meg kattemykt rundt? Snikeelementene er så dårlig implementert at det er nærmest umulig å gå for sistnevnte strategi. Man ender opp som massedrapsmann omtrent uansett hva man tar seg til med.
Resten av spillet er ikke noe bedre. Frontieren, som er området mellom byene, er stort sett platt og livløst. QTEs som kommer når man blir angrepet av skogens rovdyr (Les: HELE tiden) blir du lei etter fem minutter. Ellers, så skjer det ingenting av verdi på i disse områdene. Det fremstår bare som en glitchete kulisse for fetch-quests. Red Dead Redemption, som hadde et hundre ganger så stort område å fylle, klarte dette uendelig mye bedre.
En ting skal spillet ha, og det er at sjøslagene er skikkelig kule. Synd det ikke er mer av det.