Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tror kanskje ikke AC4 vil være noen god investering i mitt tilfelle, Ubisoft bruker kortere tid på å lage spillene enn jeg bruker på å spille dem. Har ennå ikke gjort ferdig prologen i AC3.

Men da er det jo bra at AssCreed4 ikke er et AssCreed-spill i samme forstand.

Og Yeti, du kan droppe hele treern.

Når skal vi få spille som han gærne russiske assassen som arbeider for tsaren og må assasse bla. Rasputin? Spillet ble hinta om en stund før de annonserte Black Fag.

Han var bare hovedrollen i en shitty tegneserie-spinoff

som omhandla han der dobbelagenten jeg ikke gidder huske navnet på, subject 13 eller no

Tipper han er main i fem eller no. Ingen i havet kan få meg til å tro at 4 ikke egentlig skulle være et Brotherhood eller no med Connor helt til Ubi innså at alle hater Connor og digger faren hans.

Jæveltango

Pepperoni Playboy

Assassin's Creed 4 er foreløpig en sleeper hit hos meg. Hadde store tvil før det kom ut, men dette er rett og slett det beste Pirates of Caribbean spillet jeg har spilt.
Ah, ler for meg selv når jeg ser den gifen der. Ingen spillserie er så notorisk til å presse ut gloriøse spill-demonstrasjoner, for og så ende opp med å være helt avsindig jævlig å faktisk spille. Har blitt lurt tre ganger tidligere, men denne gangen skal ikke Joubisåft få ei krone. Får sure oppstøt bare jeg tenker på grufulle AssCreed3.

Gleder meg til å se hvordan Watch Dogs blir. Mistenker at det blir hakk i plata.

For litt kontekst, så er dette hva jeg skrev om AssCreed 3, etter en drøy ukes spilling.
Det er ikke ofte jeg avslutter et spill mens jeg banner høyt for meg selv, men joubisoft har virkelig provosert fram det verste i meg. I en av sekvensene måtte jeg krongle meg gjennom skauen med en hest som var totalt umulig å manøvrere, og som satt seg fast i alt som var av buskas, steiner og kratt. Deretter skulle jeg tyvlytte på to karer, mens jeg holdt meg inne i en sirkel. Jeg kan knapt huske en så lite tilfredstillende spillopplevelse. NPCer som gikk konsekvent i veien, kontroll som ikke responderte skikkelig, bugs og glitchete bevegelser. Hvordan en AAA-tittel kan oppleves så dårlig teknisk er forbi min fatteevne.

Jeg er også usikker på hva spillet egentlig vil at jeg skal være. Skal jeg være en drapsmaskin som ruser inn i baser og knuser alt som kommer i min vei, eller skal jeg snike meg kattemykt rundt? Snikeelementene er så dårlig implementert at det er nærmest umulig å gå for sistnevnte strategi. Man ender opp som massedrapsmann omtrent uansett hva man tar seg til med.

Resten av spillet er ikke noe bedre. Frontieren, som er området mellom byene, er stort sett platt og livløst. QTEs som kommer når man blir angrepet av skogens rovdyr (Les: HELE tiden) blir du lei etter fem minutter. Ellers, så skjer det ingenting av verdi på i disse områdene. Det fremstår bare som en glitchete kulisse for fetch-quests. Red Dead Redemption, som hadde et hundre ganger så stort område å fylle, klarte dette uendelig mye bedre.

En ting skal spillet ha, og det er at sjøslagene er skikkelig kule. Synd det ikke er mer av det.

Kommer til å bli forbigått av mange, men dette føles som 18+ versjonen av Windwaker, som også har mye Far Cry 3 i seg. Kontrollene sitter. Null hester så langt.

Det høres jo vel og bra ut; er ikke helt uinteressert selv.

Fortsatt litt irritert på Ubisoft for at de startet med noe som (iblant) liknet på et dritfett snikespill, og så bare sveiva lenger og lenger ut i grøfta.

Det Assassin's Creed-spillet jeg ville ha handlet om å tilbringe 90% av tiden undercover, og om å drepe alle attentatmålene uten at noen skjønte noe som helst. Hvilket er grunnen til at Assassin's Creed (1) fortsatt er det spillet i serien jeg har hatt det mest moro med, selv om snikedelen der er temmelig skrøpelig kan man liksom merke at de "prøvde".

Siden ble jo serien helt GTA San Andreas ("jo flere lite gjennomtenkte subsystemer, jo bedre!"), eller hva?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg skal ikke nekte for at AC noen ganger spiller som advertert, men du har ingen grunn til å spille slik annet enn for å prøve å se kul ut. Du kondisjoneres jo hele tiden til å spille på helt andre måter.

Bayonetta er slikt spill hvor jeg føler meg som verdens største baws når jeg blir flink. I AC føles det bare mer og mer grindete ettersom du "knekker koden" på hvordan det bør spiles.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ålreit. Alle husker så klart Ashes Cricket 2013, cricket-spillet laget for å slippes samtidig med Ashes-kampen mellom UK og Australia i sommer? Som så ble utsatt fem måneder fordi det ikke var i nærheten av å være ferdig? Det, ja. Det med denne traileren:

Vel, Ashes Cricket 2013 ble sluppet på Steam for noen dager siden. Nå er det fjerna igjen. Noen av de som rakk å kjøpe det, la ut noen videoer for å demonstrere hvor overlegent alle andre cricket-spill Ashes 2013 var. Her er de.

Jeg kan ganske lite om cricket, så det ser helt rimelig ut for meg at en cricket-kamp dreier seg om å bytte på å løpe fram og tilbake mellom to kompisgjenger mens Barnaby fra Midsomer Murders saaaaakte sklir innover på banen.

Uansett, 505 Games som skulle gi ut Ashes Cricket 2013 fant ut da de så det der at det var like greit å kansellere spillet. Enda godt de rakk det før det ble gitt ut... åh.