Dette området har de aldri vært ute på tidligere. De slipper en convergence-box i nesten-lommeformat til 3500 kr, og forventer at den skal kunne hevde seg mot en ren spillmaskin til 1500 kr.
Joda, jeg kan ta helt feil, og atter igjen overvurdere markedet, men PSPen er i øyeblikket en Ferrari. Dyr, fin og upraktisk. Hypemaskinen tar av, men jeg merker meg noe interessant. Da jeg sa PS2 i 1999 var alle klar over at den kom i løpet av 2000. Alle gledet seg. En god del av vennene mine vet ikke hva PSP står for, og de er rimelig in tune med verden. PSP om 6 måneder? Hva er PSP ..? Har ikke Nintendo hatt konkurranse ..? Hva med Game Gear på begynnelsen av nittitallet? Den var like stor som PSPen, og den floppet.
Andre håndholdte som har floppet? Lynx, Wonderswan Color, Neo-Geo Pocket Color, GP32, N-Gage ... listen er lang. De fleste av disse konsollene var bedre enn konkurrenten sin, GB(A), og ingen av dem solgte i forhold. The reason? Mine besteforeldre vet hva en Gameboy er. En Gameboy er en håndholdt konsoll, akkurat som en Playstation er en hjemmekonsoll. Kan PlayStationPortable bli det nye Gameboy? Jeg er ærlig talt svært usikker. Markedet er konservativt. Og Nintendo Gameboy har eksistert siden massemarkedet for spill gjenoppstod.