Spillmusikk!

Lodin

Der Waaaah
Uten tvil årets beste orginale spillåt. Det er Cristina Vee som synger og hu er mest kjent som Bridget i Guilty Gear. :yoshi:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er en kjensgjerning at det er mye lettere å få tak i musikk i Animal Crossing: New Leaf enn før, så nå har jeg kætsja opp på en del låter. Jeg vil bare si at mye av selve spillmusikken er helt fabelaktig, men jeg har lite til overs for de fleste K.K.-sangene. Med det i bakhodet presenterer jeg K.K. Faire.

 

Novastrum

Feminist-elitist
Å herre.
Denne sangen har jeg hatt på hjernen i over tjue år nå.
Har de siste årene trodd at det var Excite bike til Game boy, but i digress ... I present to you; Motocross Maniacs.

 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg cuntrer med denne for denne har jeg hatt på huet, ikke fullt tjue år da, men lenge nok.

 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Vet da det, hindrer meg ikke å ha hatt den på hodet i nesten tjue år for det om atte så det så.

Minner meg også på den stock-lyden av den døra som knirker i daggerfall. Er ikke sikker på om denne videoens påstand stemmer, men den har ihvertfall lyden.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ahah, stock-lydeffekter ja. Den ene lyden fra Doom, den som kommer når du åpner ei dør, har jeg hørt opptil flere ganger som eksplosjonslyd(!) i ymse filmer og TV-serier. "Vann som drypper"-lydeffekten i Quake later til å være den eneste som eksisterer basert på hvor mange ganger jeg har hørt akkurat den (det er en sekvens med fire drypp helt på slutten som er ekstremt karakteristisk, det er derfor jeg har kjent den igjen). Det er også en annen "dør som åpnes"-effekt som virkelig gets around, husker ikke hvor jeg først hørte den men jeg forbinder den spesielt med Half-Life 2.
 
Kjenner igjen alle de Yetipants snakker om, men i tillegg er det en av unger som ler som jeg kjenner igjen fordi den var med i MS 3D Movie Maker. Tror den bare het "Kids laugh", men har hørt den i utallige tv-serier, reklamer (også norske) og sikkert noen spill også.