Spilltoppen LXXV: Final Fantasy VII

Nominert av AgentMC

  • Sephiråttent

    Stemmer: 0 0,0%
  • Don't know, don't care

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    4

K999

Keystone State Of Mind
#41
PS3-remake kommer ikke til å skje, og om det noensinne skulle komme en remake, skjer det garantert ikke før om minst 10 år. Men det er helt greit. Jeg ser ikke noe behov for å remake FFVII enda. Nå har jo FFIV nettopp blitt remaket, så de får ihvertfall ta for seg FFV, FFVI og Chrono Trigger først.
[/b]

Altså jeg tror ikke re-maken kommer innen 2010. MEN du må huske at FF VII er det mest "populære" spillet i serien, og som sikkert har solgt mest. De har jo AC, CC, Dirge of Cerberus og BC som linker til historien. Jeg tror at hvis de bestemmer seg for en re-make så blir den prioritert før andre FF spill. Og du må huske at III og IV er re-maket til DSen. Det er nok et helt annet team som jobber på DSen enn PS3en eller PSPen for den saks skyld. Så er lov å håpe her.
 
#42
SITAT(K999 @ 05.02.08, 15.39) 101705
Jeg har vært med å spilt FF I og II. Har også startet på VIII, husker ikke hvorfor men vi bare sluttet å spille med det tårnet. Et eller annet angrep på en by. Sikkert ikke mer enn 1-2 timer inn i spillet. IX har jeg sett litt på. Skal komme meg der engang. 2 av mine bestekompiser digger FF serien og de maser på meg hele tiden om at vi må starte på 10 en eller IX.

Sheriffen og Justincase: Det er jo hele tiden snakk om en remake da til PS3, enten som små chapters på PSN (laste ned litt for litt) eller hele spillet på blu-ray disc. Jeg digget Crisis Core på PSP, men jeg hadde blitt sur hvis de remaker FF VII til PSP. FF VII i samme klasse som FF XIII hadde vært supert.
[/b]
Jeg og ga opp FFVIII etter ca 30 timer(heh). Hvorfor? Fordi jeg hater junctionsystemet og jeg hater å måtte plukke med meg magi. I tillegg synes jeg karakterene var på trynet og klarte derfor ikke å bli engasjert i storyen.

IX er definitivt det beste jeg har prøvd i serien. Lånte det bare, så jeg fikk aldri sjansen til å runne det..Men har kjøpt det i ettertid og ser fram til å spille det igjen. Karakterene er helt fantastiske og det er en helt vanvittig sjarm over det hele.

Trodde forresten ikke at Crisis Core var sluppet enda?
 
#44
Junctionsystemet var morsomt. Jeg holdt på dilla rundt med noen items helt i begynnelsen, og vips så hadde jeg 3000 i hp på squall mens de andre gikk rundt med 500-600. Småartig konsept, men altfor lettvint å knekke systemet tidlig i spillet.
 

K999

Keystone State Of Mind
#45
Jeg og ga opp FFVIII etter ca 30 timer(heh). Hvorfor? Fordi jeg hater junctionsystemet og jeg hater å måtte plukke med meg magi. I tillegg synes jeg karakterene var på trynet og klarte derfor ikke å bli engasjert i storyen.

IX er definitivt det beste jeg har prøvd i serien. Lånte det bare, så jeg fikk aldri sjansen til å runne det..Men har kjøpt det i ettertid og ser fram til å spille det igjen. Karakterene er helt fantastiske og det er en helt vanvittig sjarm over det hele.

Trodde forresten ikke at Crisis Core var sluppet enda?
[/b]
Det kom ut i japan i september. Ikke så altfor vanskelig å spille det, selvom du ikke forstår japansk. Er uansett en side ute med oversettelser på alle filmene i spillet, så er litt kult å sitte å se på i ettertid. Men du forstår jo ganske mye bare av å spille det. Det kommer vel 26 mars i USA. Er ikke sagt noe dato for europa, men er hintet om en samme dag som i USA. Blir kos å se.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#46
SITAT(K999 @ 05.02.08, 16.21) 101726
Altså jeg tror ikke re-maken kommer innen 2010. MEN du må huske at FF VII er det mest "populære" spillet i serien, og som sikkert har solgt mest. De har jo AC, CC, Dirge of Cerberus og BC som linker til historien. Jeg tror at hvis de bestemmer seg for en re-make så blir den prioritert før andre FF spill. Og du må huske at III og IV er re-maket til DSen. Det er nok et helt annet team som jobber på DSen enn PS3en eller PSPen for den saks skyld. Så er lov å håpe her.
[/b]
Yoshinori Kitase har sagt at han gjerne vil remake FFVII en dag, men hvis det skal gjøres i samme kvalitet som tech-demoen, vil det kreve et mannskap på 300 og en utviklingstid på 5 år. Dessuten er det ingen planer om å begynne med dette enda, så det går nok fort 10 år før vi får se dette i butikkhyllene. Jeg vil egentlig tro det er mest sannsynlig at det kommer til 20-årsjubileumet til FFVII i 2017, som en avslutning på hele FFVII-kompilasjonen, som Kitase har sagt er et prosjekt som skal gå over 20 år.

For tiden jobbes det med FFXIII-spillene, tre Kingdom Hearts-oppfølgere og haugevis med andre spinoffs, men når alt dette er ferdig kan det hende de begynner på en eventuell remake, men jeg vet ikke helt om det vil få førsteprioritet. Selv om FFVII er det mest populære spillet i serien, vil et helt nytt FF-spill uansett selge en god del mer.
 
#47
Hvis det kommer en remake en gang i fremtiden, og de klarer å gjennskape feelingen og gameplayet fra gamle FFVII på en bra måte, finnes det ikke ord for hvor fett det hadde vært. ^_^
 
#48
SITAT(sheriffen @ 05.02.08, 17.31) 101745
Junctionsystemet var morsomt. Jeg holdt på dilla rundt med noen items helt i begynnelsen, og vips så hadde jeg 3000 i hp på squall mens de andre gikk rundt med 500-600. Småartig konsept, men altfor lettvint å knekke systemet tidlig i spillet.
[/b]
Jeg skjønner det rett og slett ikke. Til og med sjakkopplegget i X ga mer mening for min del.

edit: og en annen ting jeg fant ekstremt irriterende var at det var stort sett bare å bruke aeonene(husker ikke om det var annet navn i VIII) for å vinne, ettersom at karakterene i forhold var knallsvake.

Tror rett og slett jeg ikke kom godt nok inn i spillet, selv etter 30 timer.
 
#49
Mens vi snakker om minigames, utnyttet man kortspillet i FF VIII på riktig måte kunne man også ordne seg items som gjorde spillet helt usaklig enkelt. Snakker om et velbalansert spill.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#50
Ser det er konkurranse om å ha vært yngst og mest uerfaren når man spilte FFVII-FFIX. Jeg gidder ikke unnskylde meg, jeg likte FFVII når jeg var 17, og FFVIII er yndligen min blandt alle sammen. Jeg hadde enda ikke blitt tatt i en mørk bakgate av alle animekonvensjonene, så for meg var dette relativt nytt. Jeg spillte forresten både FFVIII og FFIX før jeg spilte VII.

FFVII er fortsatt et veldig godt spill, selv om det er litt vel mange narutards som har hailet dette som messiah-spillet. Musikken er i verdensklasse. Grafikken var mer enn god i forhold til sin tid. ATB-systemet var godt tweaket, og kampsystemet var underholdende. Det kommer ut JapRPG-er nå om dagen som føles mer gammeldags en FFVII. Historien er totalt kaktus, når man ser det sammen med alle de utgåtte klisjéene, men er man 13-18 så spiser man den som grei skuring.

SITAT
edit: og en annen ting jeg fant ekstremt irriterende var at det var stort sett bare å bruke aeonene(husker ikke om det var annet navn i VIII) for å vinne, ettersom at karakterene i forhold var knallsvake.
[/b]
:v: Det der er reinspikka LØGN. Grunnen til at folka dine var svake var at du ikke har samlet [draw] opp nok magi til å kunne junctione gode attack-egenskaper. Dessuten er det omtrent ingen bosser som blir lette av å ha GF (guardion forcuuuu).
 

Novastrum

Feminist-elitist
#52
Veit det, ville bare nerdrage litt.
 
#53
Ja fi faan azz, dette spillet her gjorde rpg'er mer kjent, fordi spillet suxxer.
Tharfor not.

Herregud lik\misslik spillet for hva det er, ikke fordi det gjorde den private homosjangeren din mer kjent.

SITAT(Xenosapien @ 06.02.08, 11.04) 101854
Kan godt hende. Skjønner knapt bæra av junctionsystemet.
[/b]
Hvis du vet hvordan du bruker junction systemet, er det en av de mest geniale systema i ff spillene.
Det er ganske moro å sette på feks pain som status attack, slenge på 100 curaga på health-junction og gå rundt med 4k helse på level 10.

Utrolig lett å utnytte seg av systemet, og du trenger egentlig ikke å draw'e så mye utover i spillet, siden du kan få mye magi fra refine item.

Hvis du ikke vet noe om systemet så er det kanskje dumt å si du må bruke GF's hele tiden..i og med at GF's er ubrukelige og kjedelig som dmg dealere.

Jeg stemte forøvrig hot.
 
#54
Ikke det beste spillet i serien, men uten tvil et spill som har sin plass blant mine absolutte favoritter. Jeg føler ikke at jeg trenger å forklare meg for dere jævler!!! :argh: :realmad: :pirat: :emo:

Edit: Mitt favorittspill i serien er forøvrig FFVIII. Det er et fantastisk spill. Elsker, elsker, elsker junction systemet. I morgen skal jeg whoope omega ass!
 
#55
SITAT(Griever @ 11.02.08, 21.55) 102603
Ikke det beste spillet i serien, men uten tvil et spill som har sin plass blant mine absolutte favoritter. Jeg føler ikke at jeg trenger å forklare meg for dere jævler!!! :argh: :realmad: :pirat: :emo:

Edit: Mitt favorittspill i serien er forøvrig FFVIII. Det er et fantastisk spill. Elsker, elsker, elsker junction systemet. I morgen skal jeg whoope omega ass!
[/b]
Enig!

Nominerer Final Fantasy VIII!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#58
Mnja, kanskje ikke så mye undervurdert som oversett. Knakende bra spill og alt det der, men den forsvant litt under radaren slik jeg husker det. Langt fra så mye tjohei som når VIII kom. Dette var vel mot slutten av PS1, da alle så frem til PS2s velsignede foto-realistiske grafikk?