Spilltoppen LXXXIX: Final Fantasy IX

Nominert av Crizpy


  • Totalt antall stemmer
    42

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
En ny dag, et nytt Final Fantasy-spill å grille.

Informasjon om avstemning:



Utvikler: Squaresoft
Utgitt: 2000
Plattform: PlayStation


Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Contra III: The Alien Wars - 100 % hot
Grim Fandango - 100 % hot
The Neverhood - 100 % hot
Nocturne - 100 % hot
Shadow Hearts: Covenant - 100 % hot
SSX3 - 100 % hot
Grand Theft Auto: Vice City - 98 % hot
Super Mario Galaxy - 97 % hot
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Duke Nukem 3D - 96 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Shadow of the Colossus - 96 % hot
Max Payne - 94 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
Indiana Jones and the Fate of Atlantis - 93 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
Twisted Metal 2 - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Crash Team Racing - 91 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Phoenix Wright: Ace Attorney - Trials and Tribulations - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
Final Fantasy VIII - 88 % hot
ICO - 88 % hot
Return Fire - 88 % hot
Spyro the Dragon - 88 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Worms 2/World Party/Armageddon - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Shin Megami Tensei: Nocturne - 85 % hot
Star Ocean: Till the End of Time - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Final Fantasy VII - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
God Hand - 83 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Speedball 2: Brutal Deluxe - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warhammer 40,000: Dawn of War - 83 % hot
Dungeon Keeper - 81 % hot
Deus Ex - 81 % hot
Lego Star Wars - 81 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Final Fantasy IV - 78 % hot
Ōkami - 78 % hot
Diablo II - 77 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
BioShock - 75 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Football Manager - 73 % hot
Halo 3 - 73 % hot
MediEvil - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Deus Ex: Invisible War - 70 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Tales of Symphonia - 69 % hot
Valkyrie Profile - 66 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
Darwinia - 63 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
World of Warcraft - 43 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
Adventures of Lolo
Gregory Horror Show
Silent Bomber

Nominasjoner (nominert av):
The Elder Scrolls III: Morrowind (Revan)
Star Wars: Jedi Knight: Jedi Outcast (Darkstorm)
[eM] -eNCHANT arM- (Yetipants)
Meta Goons (Griever)
Final Fantasy XII (Bad Mongo)
Castlevania: Symphony of the Night (sortulv)
Sam & Max: Hit the Road (Retrosondre)
Vigilante V8 (Halky)
Strider (Trench_Rat)
Ninja Gaiden NES (Lurtz)
Portal (justincase)
Final Fantasy X-2 (AgentMC)
Mass Effect (K999)
 

K999

Keystone State Of Mind
#2
Jeg så ingen nominasjon for denne: Mass Effect. List den opp plz.

FF IX har jeg egentlig aldri spilt, bare sett på og lest om. Velger å ikke stemme.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#5
Hot

Synes dette er et veldig koselig spill, blir småglad av å spille det :D

Battlesystemet og loadingtidene er helt på trynet, så det er på nippet at det får hot.
 
#7
Jeg er egentlig litt usikker. Jeg synes spillet blir forferdlig kjedelig utover disk 3. Men. Det holder absolutt stemningen oppe til den tid. Siden jeg faktisk har spilt igjennom det to ganger fortjener det en HOT. Men jeg synes det er en av de svakere FF spilla gameplay messig.
 
#8
Final Fantasy IX står fortsatt å støver i hylla, og årsaken er nok at det blir for langtekkelig for min smak, men fordi jeg har spilt det så lite stemmer jeg "blankt".

Jeg nominerer Age of Empires II.
 
#10
Det beste FF-spillet. Istedenfor å gi oss en superkjip start (FF7), emo-helter (FF8) og annen dritt (FFX) så er dette rett og slett godsort fra ende til annen. Litt halvdårlig story, men sjarmerende karakterer og design, kjempeflott grafikk til psx å være og de beste minigamene hittil i serien. Heit.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#11
Men Tetra Master var ikke like gøy som Triple Triad. Jeg unngikk det gjennom hele spillet.

Ulikt de to andre PS1-FF-ene, er IX et mye mer muntert og koselig spill, med artige skurker, riverdance, og veldig lite emo-greier. Systemet med at du mottar nye egenskaper ved å innhente AP (ability points for de not in the know) mens du bruker visse gjenstander er kanskje ikke blant de de beste i serien, men at spillet gikk bort ifra "alle figurene er like unntatt limit breaks", og gikk tilbake til at hver figur har en egen klasse med spesifikke ting bare han/hun kunne gjøre, ser jeg kun på som positivt.

Husker jeg tilbragte mange timer med å powerlevle partyet mitt ved å gi dem ringer som motstod Thunder, og bruke Quinas Lv 5 Death-magi for å myrde level 50-drager på en viss øy. :)

Sluttsekvensen minner jeg som seriens kanskje aller beste. Skulle gjerne sett den igjen, men sist jeg gikk til siste save ble jeg slaktet av sistebossens Grand Cross, som tilfeldigvis klarte å kjøre petrify på to av folka og death på den tredje, i andre runde. :(
 
#12
Heit, hot og meget varmt. Et veldig muntert spill, som ikke bringer noe annet enn et smil om munnen når jeg begynner.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#13
Kul musikk på sisteboss. Vivi er søt.

Dessverre er spillet tregt.

Tregt.

Tregere.

Tregest.

Og dermed uspillelig etter dagens standard.
Derfor "not".
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#14
FFIX er et veldig flott spill. Det er det spillet i serien som har best omgivelser og musikk, og det er generelt et veldig koselig spill å spille. Det er også det spillet som har mest variasjon blant karakterene og det liker jeg godt. 5-6 "vanlige" folk og en furry blir for kjipt.

For første gang siden FFIV har vi det jeg kaller for "fast job-systemet" og det liker jeg veldig godt. Å lære abilities fra våpen og armor er forsåvidt greit nok, men det er ikke det beste ability-systemet i serien. Dessverre feiler spillet på et par punkter når det gjelder kampsystemet. Trance-systemet er utrolig rævva og summons er rett og slett ubrukelige. Kampene er også utrolig trege. Det tar 15-20 sekunder å loade en kamp og det skjer i ny og ne at karakterene og fiendene bare står der i fem sekunder uten å gjøre en dritt, selv om det er en av karakterenes tur.

En siste negativ ting med spillet er sistebossen? Seriøst, hvem faen er Necron og hvorfor må jeg slåss mot ham? Jeg skjønte ikke en dritt tilbake i 2001 og jeg skjønner fremdeles ikke en dritt i dag.

Excalibur 2 er ihvertfall genialt. Sånne ting burde det vært mer av i FF-serien.

Konklusjon: Kunne vært det beste spillet i serien om det ikke hadde vært for de tingene jeg nevner ovenfor. Det får nok klare seg med en 2. plass, men det er nok det spillet jeg setter mest pris på den dag i dag.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#15
Enig med det Sheriffen sa, bare synd at kampsystemet er såpass slapt. Hawt.
 
#16
Men Tetra Master var ikke like gøy som Triple Triad. Jeg unngikk det gjennom hele spillet.
Forsåvidt enig, det var litt ubrukelig. Men Chocobo-minigamet var faenmeg fantastiske greier, slo ihjel haugevis med timer på det. Mooglenet var koslig, og det var også endel andre greier man kunne ta seg til, som f.eks de zodiac-coinsa eller hvadetnåvar og auksjoner.

Jeg skjønte heller ikke bæret av sistebossen, men det betyr egentlig ikke så mye uansett.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
I og med at FFIX skulle være en slags hyllest til de tidligere spillene, er kanskje Necron en referanse til Zeromus? Hvem vet.

sheriffen skrev:
Chocobo-minigamet var faenmeg fantastiske greier
Chocobo Hot or Cold ja! Det eide! :w00t:
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#18
Vel, Zeromus fikk vi jo vite hvem var sånn ca 5 minutter før bossen eller noe :p

Yo, det er Zeromus som har vært slem hele tiden og Golbez er snill. PS han er visst broren din også.
 
#19
Dette spillet gav meg den første og største spillopplevelsen på mine litt yngre dager. Det hender at jeg tar det frem for å mimre litt og bare kose meg mens jeg trasker gjennom Lindblum.
Har ikke spilt så særlig mange andre FF spill. Skaffet meg 10ern etter jeg spilt FF9 og ble ganske så irritert over gameplayet og den "verden" hvor alt foregikk. Det ble for fjernt fra det jeg var vant til i FF9, selv om man kanskje burde hatt ett mer åpent sinn så var det litt for vanskelig å like det spillet.

Hothothot forresten!!

Tetra master var jo ikke så ille det? :p
 
#20
Jeg tror faktisk jeg vil si at IX er min absolutte favoritt i serien. Musikken er nydelig. Omgielsene utrolig pene og varierte. Karaktergalleriet var også det mest sjarmerende av alle. Istedet for å være en sippete emo var hovedpersonen livsglad og tilsynelatende bekymringsløs ved første øyekast. Det var også det eneste spillet jeg gadd å ta meg tid til å få gold chocobo i, rett og slett fordi jeg syntes Chocobo Hot & Cold vardritkule. Det eneste jeg har å utsette på det er at kampene var dørgende trege.