Spilltoppen V: Thief: The Dark Project

Nominert av oerhört

• Hot

Stemmer: 0 0,0%
  • Not

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1
SITAT(oerhört @ 12.05.07, 00.03) 65675
Jeg savner kommentar fra de to som hittil har stemt "not". Kom igjen'a gutta, dette klarer dere å hoste opp noen argumenter for! ;)
[/b]
Jeg stemte not!

Spilllet var rett og slett ikke noe for meg, er lenge siden jeg spillte dette nå, men husker jeg fikk skikkelig avsmak når jeg løp rundt i noen kjellere ellerno med noe spøkelser(?) eller hva det nå var. Spillet kom på en tid jeg hadde blitt grundig lei av at alle fps skulle inneholde overnaturlige elementer, og jeg forkastet spillet etter kort tid. Hadde spillet kommet på en tid jeg ikke hadde denne sperren, ville situasjonen muligens vært annerledes, men jeg må basere stemmen min på de inntrykkene jeg hadde da jeg spillte det. Tviler ikke på at det er et glimrende spill.

Edit:
Leste litt på wikipedia, og følte dette traff meg ganske bra:
SITAT
The game's content occasionally drew criticism also, some reviewers feeling that after establishing an excellent premise in stealth thievery the game failed to follow through, with missions too often straying into traditional fantasy fare of dungeons, catacombs and monsters.[14][9][7] Such enemies confused the gameplay for some.[/b]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du fikk altså ikke med deg at det ikke er et skytespill...? Hoi. :p

SITAT(Lodin @ 11.05.07, 20.15) 65639
Forøvrig testa jeg det akkurat og det vil ikke kjøre. Ikke så uventa med tanke på at jeg nå kjører dualcore. Er bare å skru av den ene prossesoren i biosen, men det er litt stress bare for å spille dette, T2 eller System Shock 2. :hmm:[/b]
Through The Looking Glass er din venn, Lodin. Der har du drøssevis av tips for å fikse de fleste problemer med Thief på moderne systemer. Her er en permanent og enkel løsning på HT/Dualcore-problematikken.

Etter hva jeg har forstått er bare Imagecfg (programmet som brukes i den guiden) et program som hardkoder inn at spillene bare skal bruke en prosessor, slik at du slipper å gjøre det hver gang du spiller.

Lodin

Der Waaaah
Var mye stress det og. Trur heller jeg bare kjører dem på den gamle PCen og TVen da. :p

Foresten er det fortsatt meninga at man skal luske og gjemme seg når man møter på udøde hameritter og burriker seinere i 1. Det er bare ikke så opplagt.
Sverdet man har i 1 og 2 en stor feil slik jeg ser det. Det ga spillern inntrykk av at man faktisk hadde en sjangse i rettferdig nærkamp og det stemmer jo for det meste ikke. Kjipt at de fjerna taupilene, men dolken var et riktig valg.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(Halky @ 11.05.07, 17.14) 65603
Men før opp Company Of Heroes (PC) :) på listen din.[/b]
Du har allerede Halo på nominasjonslista. Tror ikke CoH er så mye å diskutere akkurat nå uansett, det er fortsatt temmelig nytt, og det vant jo omtrent alle PC-GOTY-er.

OutCast og Eternal Darkness lagt til.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(rulleguru @ 12.05.07, 11.57) 65720
Hva mener du???

:eng101: FPS = First Person Sneaker[/b]
Så spillet kom på en tid hvor du var grundig lei av at alle førstepersonssnikespill på død og liv skulle inneholde overnaturlige elementer? Hopp i ælva. :p

Naturligvis. Jeg skulle dog like å vite litt mer i detalj hva det var som gjorde at det ikke fenget, men du skal få slippe hvis du ikke vil ;)

Hmm..det skulle jeg gjerne likt å visst selv. Er fryktelig mange år siden jeg spilte dette, og det eneste jeg husker er at jeg ikke likte det. Kan hende pipa hadde fått en annen lyd hvis jeg hadde spilt det igjen nå, men akkurat da likte jeg det ikke ihvertfall.

O fryd!

Jeg fant like godt fram stasen fra skapet, og du verden, du verden. På mange måter er det kanskje simpelt - det er ikke all verdens med interaktive gjenstander, grafikken er teknisk ganske katastrofal og alt det der. Det vet dere.

Likevel må jeg med glede meddele at det er akkurat like effektivt som jeg husker det, og dermed fortsatt stiller i samme klasse som andre og mer moderne stemningseventyr som for eksempel Resident Evil 4 eller Myst IV: Revelation. Brettene er egentlig ganske enkle, men det er og forblir et ekstremt effektivt grep at de ikke forteller deg hvilken måte du skal angripe dem på, og at de faktisk forsøker å lage en slags troverdighet oppi det hele ved å inkludere matlagre, kjøkken, biblioteker, hager og så videre. Lord Bafford's Manor er et perfekt åpningsbrett, men The Cragscleft Prison er søren meg et like perfekt oppfølgerbrett, der det går på akkord med mye av hva du lærte i det første brettet og dermed sørger for at du fortsatt føler deg utrygg. Jeg får krampetrekninger og spasmer av de levende døde, selv så enkle de på mange måter er.

Jeg elsker dette spillet.