Spilltoppen XC: The Elder Scrolls III: Morrowind

Nominert av Revan

• Totalt antall stemmer
    35

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Informasjon om avstemning:

Utvikler: Bethesta
Utgitt: 2002
Plattform: Windows, Xbox

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Contra III: The Alien Wars - 100 % hot
Grim Fandango - 100 % hot
The Neverhood - 100 % hot
Nocturne - 100 % hot
Shadow Hearts: Covenant - 100 % hot
SSX3 - 100 % hot
Grand Theft Auto: Vice City - 98 % hot
Super Mario Galaxy - 97 % hot
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Duke Nukem 3D - 96 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Final Fantasy IX - 96 % hot
Shadow of the Colossus - 96 % hot
Max Payne - 94 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
Indiana Jones and the Fate of Atlantis - 93 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
Twisted Metal 2 - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Crash Team Racing - 91 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Phoenix Wright: Ace Attorney - Trials and Tribulations - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
Final Fantasy VIII - 88 % hot
ICO - 88 % hot
Return Fire - 88 % hot
Spyro the Dragon - 88 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Worms 2/World Party/Armageddon - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Shin Megami Tensei: Nocturne - 85 % hot
Star Ocean: Till the End of Time - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Final Fantasy VII - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
God Hand - 83 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Speedball 2: Brutal Deluxe - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warhammer 40,000: Dawn of War - 83 % hot
Dungeon Keeper - 81 % hot
Deus Ex - 81 % hot
Lego Star Wars - 81 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Final Fantasy IV - 78 % hot
Ōkami - 78 % hot
Diablo II - 77 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
BioShock - 75 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Football Manager - 73 % hot
Halo 3 - 73 % hot
MediEvil - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Deus Ex: Invisible War - 70 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Tales of Symphonia - 69 % hot
Valkyrie Profile - 66 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
Darwinia - 63 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
World of Warcraft - 43 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
Adventures of Lolo
Gregory Horror Show
Silent Bomber

Nominasjoner (nominert av):
Star Wars: Jedi Knight: Jedi Outcast (Darkstorm)
[eM] -eNCHANT arM- (Yetipants)
Solid Snok (Griever)
Final Fantasy XII (Bad Mongo)
Castlevania: Symphony of the Night (sortulv)
Sam & Max: Hit the Road (Retrosondre)
Vigilante V8 (Halky)
Strider (Trench_Rat)
Ninja Gaiden NES (Lurtz)
Portal (justincase)
Final Fantasy X-2 (AgentMC)
Mass Effect (K999)
Age of Empires II (Psycho Mantis)
Ark of Time (Riou)
Drømmefall (Aleks)
Battlezone (Ronin)

Jeg er ikke sikker på hvilket spill jeg liker best av dem alle. Men det kan godt hende det er Morrowind.
Hot hot!

(Og hvorfor er Oblivion bare 60% hot?)

D

Deleted member 91

Gjest
Fordi kun seksti prosent av de som stemte på det stemte hot ...?

Ikke spilt, forresten.

Kjedelig grafisk stil, forferdelig teit slåssing, og huff så utrolig mye gåing!

For å ikke snakke om at spillet er bygget opp på den måten at det eneste man får ut av å bruke så mye tid det vil at du skal bruke på det -- er gleden av å ha lagt så mye tid i bare en ting. Akkurat sånn som Nintendogs, Animal Crossing og de der. En motivasjonsfaktor i spill jeg ikke finner spesielt tiltalende. Altså blir det bare svakt -- og kjedelig.

Oblivion hadde ihvertfall achievements til å lure deg rundt med.

NOT :wizard:

EDIT: Jeg vil forresten nominere Drømmefall: Den Lengste Reisen!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Synes Morrowind er kult, jeg da.

Jeg kan være enig med Aleks når det gjelder gåingen (jeg husker enda et oppdrag der du må bevege deg fra den ene til den andre enden av kartet uten å si et ord), og det andre irritasjonsmomentet er Cliff Racers - mange, mange Cliff Racers. Selv om grafikken blekner i forhold til det fargesprakende universet i Elder Scrolls IV, er det et helt kurant spill med hensyn på tiden det ble skapt.

Dertil har den mer enn nok av hva jeg regner som den fremste motivasjonsfaktor: En solid, god og engasjerende historie, samt at spillet skaper en illusjon om at dine handlinger faktisk er av noen betydning. Oppdragene varierer, og spillet er totalt sett mye mer uttenkt enn Oblivion.

Kampsystemet - dog vel repetetivt - er helt greit når du først kommer inn i det. Spesielt morsomt er det å "enchante" et sverd eller en øks med "Absorb Life", for så å se den rosa tingen suge livet ut av motstanderen og gi det til deg. Hvis du ikke er magiker da, men da kan du nesten like så godt kaste trolldommen over fiendene dine. Dessuten slår Morrowinds magisystem Oblivions enkle trylleknep ned i støvlene.

Oppsamling av rikdom er dessuten mye kjekkere her enn på Oblivion, da det er mulig å tjene inn virkelig store beløp. Jeg startet som en Breton magiker, men endte opp med å bli en rik finansmann med rundt 1000 K i lommene. Deretter forsøkte jeg å skaffe meg et hus jeg kunne legge pengene i.

Jeg er enda ikke helt ferdig med dette spillet, og jeg tror det kanskje betegner hvor bra laget det er. Etter å ha spilt det i flere år er det enda ting jeg ikke har prøvd ut, og ting jeg gleder meg til å prøve.

Morrowind er seks år gammelt, og likevel ser det relativt flott ut i mine øyne. Jeg fatter ikke helt hva du mener med at den grafiske stilen er kjedelig? Morrowind har en ganske særegen stil over seg i forhold til mange andre spill. Bare se på Oblivion, utrolig lite eget over det designet.

Nei, Morrowind er hot. ^^ Flott stemning, og massevis av dybde. Og enda bedre er det når spillet har så jævlig mye spesielt innhold folk har laget med Construction Set.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg gikk av den båten, kom meg til første kamp, slo fienden i skallen med sverdet, men likevel påstod spillet at jeg bomma.

Gidda ikke mer etter det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Definerende øyeblikk i Morrowind er like etter at du går ut av den første byen, når en kis plutselig faller ned fra himmelen og moser i bakken like foran deg. Undersøker du liket hans finner du sjumilsstøvler. Sitrende av spenning tar du dem på, og prøver et lite hopp. Like etterpå kommer en annen helt ut av den første byen, akkurat idet en kis plutselig faller ned fra himmelen og moser i bakken like foran ham osv. Lo godt av den der. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers, hvis noen synes det er teit at man ikke kan daske folk uten problemer helt i starten av spillet så går det an å tenke på at man begynner som en liten tass rett fra et slaveskip som ikke har fått trent noe spesielt. Mekk din egen super-berserkerklasse hvis det er plagsomt, så går det ikke lange tida før du moser orker og greier og greier med hva du nå enn måtte ha planer om å mose med.

Jante

privileged CIS shitlord
Husker jeg alltids trente opp athletics og acrobatics så jeg kunne bevege meg fortest mulig. Men etterhvert som man fikk constant effect flyging osv var jo ikke det noe problem. Man hadde jo også en hel rekke transportmuligheter, silth strider, teleport, mark/recall, osv. For ikke å nevne icarian flight. :D

Tror dette er et av spillene jeg har synket mest timer i. Hett som faen, selv om jeg til tider hadde store problemer med CTDs. :wizard:

Fantastisk spill! husker jeg kjøpte Goty versjonen for en del år siden i romjulen på gode gamle Spiderman for 99 kroner.

de best brukte 99 kronene i mitt liv.

nominerer Metal Gear Solid: Sons of liberty.

Faen, jeg stemte not, men det var fordi jeg var litt for raskt ute og trodde det var oblivion av en eller annen grunn.

Siden vi endelig skal få MGS-toppen her snart så flesker vi vel på å tar både enern, toern og treern i samme topp? Regner med det er yderst få som bare liker/misliker et av spillene eller motsatt.

Gleder meg, eller hva Thinaran? :D

Hot. Bare førsteinntrykket mitt da jeg første gang prøvde Halo kan sammenlignes med Morrowind. Følelsen når du stiger i land og begynner å gå innover mot byene er ubskrivelig. Jeg synes grafikken er fantastisk. Grafikken til Oblivion er glinsende og ser ut som porselen i forhold til Morrowinds variasjon i landskap og ulike naturområder, fra ørken med sandstorm og ørkenbyer til havnebyene av stein ved havet, eller steppelandskapet med soppaktige hus. :D Vannet ser jævla deilig ut tilogmed den dag i dag synes jeg. Kommer aldri til å glemme følelsen da jeg utforsket øya og dag ble om til natt. Stedet føltes enormt! :O Siltstriders... argh. Skulle ønske jeg spilte enda 100 timer før jeg begynte på Oblivion, for nå er det jævla vanskelig å gå tilbake. Finnes det noe form for mod som endrer battlesystemet?