Spilltoppen XII: Super Mario World

Nominert av Agradula

• Not

Stemmer: 0 0,0%
  • Ikke spilt

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Siden så få hadde spilt Silent Bomber, skipper vi over til noe som ikke burde behøve noen nærmere presentasjon: Super Mario World!

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Nintendo
Utgitt: 1990
Plattform: Super Nintendo/Gameboy Advance/Virtual Console

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon per medlem.

Grillet - hotprosent :
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warcraft III - 76 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Paper Mario (Tutankoopa)
Baldur's Gate 2 (Tobias)
Silent Hill 2 (Cock McBalls)
Super Smash Bros Melee (Gekko)
Jet Set Radio Future (Sancti)
Oddworld: Abe's Oddysee (GarlandG)
Shadow of Memories (Aquila)
Fallout 2 (AzMan)
Suikoden 2 (Griever)
Under a Killing Moon (sheriffen)
Gitaroo Man (Klaymen)
Canis Canem Edit (Carlito)
Quake (Yetipants)
Jade Empire (Nicholas)
Castlevania: Dawn of Sorrow (sortulv)
Halo: Combat Evolved/Halo 2 (Halky)
Starcraft (neocon)
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Darkstorm)
The Secret of Monkey Island (Eivind)
Resident Evil 4 (Evehr)
Heart of Darkness (Adroon)
Excite Truck (Psycho Mantis)
Fahrenheit (Mongis)
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)
Onimusha: Warlords (Bad Mongo)
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)
Kingdom Hearts (Tales)
Hitman: Blood Money (AgentMC)
Hotel Dusk (Lodin)
Tetris (Sushi)

Lodin

Der Waaaah
Hawt som fy! Med fare for å muligens pådra meg stor skam vil jeg faktisk påstå at det er bedre enn selv Super Mario Bros 3. ^_^

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Überhawt! Eide ikke spillet selv før jeg kjøpte GBA-versjonen for noen år siden, men likevel hadde jeg runda det 100% utallige ganger innen den tid. Greit når man som guttunge har gode venner med rikere foreldre enn meg.

K999

Keystone State Of Mind
Har ikke fått prøvd det for mye, har selv ikke spilt igjennom det. Men har spilt det nok til å vite at det er superhot. :)

Det mario-spillet jeg har spillt mest av alle, rundet det mange ganger og storkost meg som bare det. Mitt favoritt-mario hittill. Til og med prøvd å klare å fly gjennom alle banene rett over bakken der det er mulig, moro utfordring.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
De som stemmer not på denne skal få forklare hva i helvete de driver med denne gangen.

Ikke det at folk ikke får ha meninger, men det er alltid irriterende når klassikere får en eller to not, og ingen aner hvem eller hvorfor. Ville jo egentlig vært mer interessant å høre hvorfor de ikke liker det.

Det beste 2d Mario-spillet, uten tvil. Det er egentlig alt det positive jeg forbinner med spill. Husker jeg byttelånte Playstationen min mot en SNES for å spille dette. Det var for meg mye mer appelerende enn Need for Speed, Battle Arena: Toshinden og alle demoene jeg hadde på den tiden. Vennene mine syntes jeg var snål, dog.

Jeg var ikke så glad i det som dere. Lastet det ned til VC da det kom og jeg ble ikke så kjempeimponert over det. Det er ikke dårlig, men jeg syns ikke det var så artig som 3D-spillene. Og GC-kontrollen gjorde ikke ting så veldig mye bedre. Gadd aldri å fullføre det og vet ikke om jeg gidder engang. Har egentlig lyst til å gi det en not ettersom det fenget meg så lite, men jeg foretrekker å beholde livet. Og SG-kontoen.

D

Doctor Downs

Gjest
Haaawt. Satt nettop og lurte på hvorfor i helvete jeg ikke har lasta den ned på VC enda, men kom på at det er fordi kontrollene visstnok ikke duger med NGC-paden, og at jeg burde investere i en retropad først.

Dette er vel noe av det hotteste som har blitt utgitt!:D

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
altså.. dette er i mine øyne den perfekte platformeren.
Det er et av mine absoutte favorittspill noensinne så jeg stemte ikke not

Jeg spillte dette først da i 2003 på gba (aldri spillt det på storskjerm), og jeg syns det er bedre enn 3d-mario Tales. Så unnskyldningen din holder ikke mål.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Brrrrrrennhett. Har spilt gjennom fem ganger på SNES (jeg eide aldri en SNES, gjett om jeg plagde kameratene mine en del da jeg var liten), øøøøhmange ganger på GBA, og to på Virtual Console. De tingene jeg ikke liker med originalutgaven er at poengene dine ikke lagres med spillet, og at man ikke kan få flere enn 99 liv, og dette ble fikset i GBA-utgaven. Dog la de inn en del ting som gjorde spillet ennå enklere, og det er jo litt teit. Men ikke teit nok til at det trekker ned noe nevneverdig.

Uansett... hva gjør Super Mario World så bra? Vel, for det første har du en ideell miks av powerups, nøye balansert slik at man aldri blir altfor mektig. Kappa er gode saker, men man må vite hva man gjør for å kunne bruke den ordentlig. Yoshi er også gode saker, og det at spillet inneholder noen baner som forutsetter at man kjenner mekanikkene i spillet nesten ut og inn gjør at man blir oppmuntret til å mestre det. Det er heller ingen direkte kjedelige baner i spillet, og flust med hemmeligheter, pluss at selve plattformmotoren som driver sakene er så godt som perfekt. Den enkle, men sjelfulle og fargerike grafikken sammen med den nydelige musikken kompletterer en pakke som til sammen blir et spill alle som er interessert i videospill bør prøve ut. Super Mario World er selvskreven på alle topplister over tidenes videospill, så enkelt er det. :)

Morbo har selvsagt rett. :) Men det blir heller Wii enn PS3, men det er annen diskusjon. Tilbake til temaet, så har jeg selvsagt prøvd Mario World men det er meget lenge siden. Såpass lenge siden at jeg stemte ikke spilt. Forstår at det er hot, men har aldri blitt bitt av mario-basillen selv om alle kompisene mine var i ekstase husker jeg. Selv satt jeg bare med Amigaen min. :p