Spilltoppen XX: Fallout 2

Nominert av AzMan

• Hot

Stemmer: 0 0,0%
  • Ikke spilt

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Få stemmer på Shadow of Memories, og jeg tror ikke vi kan skylde på forumnedetiden her. Uansett, neste spill ut er Fallout 2. PROTIP: Hvis du kun spiller de to første timene er dette den mest realistiske "stikke rotter med skarp pinne"-simulatoren på markedet!

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Black Isle Studios
Utgitt: 1997
Plattform: PC/Mac

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Silent Hill 2 - 96 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Suikoden 2 (Griever)
Under a Killing Moon (sheriffen)
Gitaroo Man (Klaymen)
Canis Canem Edit (Carlito)
Quake (Yetipants)
Jade Empire (Nicholas)
Castlevania: Dawn of Sorrow (sortulv)
Halo: Combat Evolved/Halo 2 (Halky)
Starcraft (neocon)
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Darkstorm)
The Secret of Monkey Island (Eivind)
Resident Evil 4 (Evehr)
Heart of Darkness (Adroon)
Excite Truck (Psycho Mantis)
Fahrenheit (Mongis)
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)
Onimusha: Warlords (Bad Mongo)
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)
Kingdom Hearts (Tales)
Hitman: Blood Money (AgentMC)
Hotel Dusk (Lodin)
Tetris (Sushi)
World of Warcraft (di Valore Scadente)
Medievil (GarlandG)

K999

Keystone State Of Mind
Stemte vet ikke, da jeg dessverre har bare spilt enern.

Nominerer: Lego Star Wars 2 (kan forsåvidt bare ha 1 og 2'ern på samme avsteming, sånn som med Halo)

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Dette er nok muligens det spillet jeg vil kalle for mitt favorittspill. Det første Fallout var fantastisk, men slik jeg ser det tok Fallout 2 alt det gode fra det første, gjorde det litt bedre og gjorde det mye større.
Spillet er 10 år gammelt nå og det kunne skilte med en frihet som få RPG klarer selv i dag. Muligheten til å spille forskjellige typer karakterer, fra pinglete intelligente diplomatiske karakterer til sterke voldelige karakterer med intelligens på høyde med en dum hund. Det var et spill der man kunne bli alkoholiker og narkoman samt leie horer, bare for å roe seg ned med å skyte hele overkroppen av noen unger ute i gaten med avsagd hagle. Det hele ble styrt av et relativt simpelt men veldig velfungerene kampsystem (Turned based action point system).

Når det gjelder det estetiske var nok ikke Fallout 2 på topp når det gjaldt grafikk, men jeg elsket settingen, god Mad Max aktig verden. I god Black Isle stil var også den skrevne dialog/hendelsebeskrivelser av høy kvalitet, ikke så høy som f.Eks Planescape Torment, men over gjennomsnittet.

Jeg gleder meg enormt til Fallout 3, har ingen problemer med å be samtlig av andre spill å dra til helvete så lenge dette blir bra. Ny utvikler er så klart litt skummelt, men i motsetning til de erkekonservative fansene i No Mutants Allowed communitien velger jeg å være optimistisk.

-EDIT-

HOT, men det tror jeg allerede var ganske åpenbart :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Må vel bli hett dette. Enig med det Lurtz skriver, selv om jeg ikke er så veldig begeistra for kampsystemet.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(Thinaran @ 25.06.07, 08.38) 71462
PROTIP: Hvis du kun spiller de to første timene er dette den mest realistiske "stikke rotter med skarp pinne"-simulatoren på markedet![/b]
:eng101: Det var Fallout 1. I 2 går det mest i radiscorpions, kjempemaur og gekkoer i starten.

Forøvrig er dette elsk. Hvis man klarer å overse at grafikken er stygg og kontrollen knotete så er dette et av de beste RPGene noensinne. Selv syns jeg 1 er hakket vassere, men det er bare fordi jeg syns historien der er bedre.

En fin fin hot dette. Har begynt på spillet mange ganger, men blir alltid lei litt uti så har aldri fullført det. Elsker friheten og settingen, da.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Et helt utrolig knall spill som gjør at jeg blir glad inni meg. Det funker utrolig nok ganske bra i vista også, bare man setter på riktige compatibility greier. :)

HOT

Varmt som faen. Elsker dette spillet og liker det såvidt bedre enn Fallout 1.
Tror jeg må starte en ny char hvor jeg spesialiserer meg på big weapons. Det våpnet man kan stjele fra en selger med 2 bodyguards som har politi armor bærer på et slikt et. Og meget lett å stjele og det svir mildt sagt. Burst ftw.

Avenger minigun? Dette er utrolig hot, i likhet med 1'rn er dette en av de beste RPGene som noensinne har blitt laget og det kommer sikkert ikke noen RPGer som vil toppe spillet heller:p

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
SITAT(Maximum @ 27.06.07, 10.41) 71676
blablabla...dette en av de beste RPGene som noensinne har blitt laget og det kommer sikkert ikke noen RPGer som vil toppe spillet heller:p
[/b]
feteste EVER lzm??

SITAT(Maximum @ 27.06.07, 12.41) 71676
Avenger minigun? Dette er utrolig hot, i likhet med 1'rn er dette en av de beste RPGene som noensinne har blitt laget og det kommer sikkert ikke noen RPGer som vil toppe spillet heller:p
[/b]
Nei, nei, nei, ikke den. Man kan få den mye tidligere som sagt hvis man stjeler den og den er nesten bedre enn alle minigunna i spillet.

http://fallout.wikia.com/wiki/Bozar

Der står også det samme som jeg nevnte om at det går an å stjele den ganske lett.