Spilltoppen XXVIII: Halo/Halo 2

Nominert av Halky

• Hot

Stemmer: 0 0,0%
  • Not

• Ikke spilt

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det så lenge ut til at Dawn of Sorrow ville få en perfekt 100 %, men så kom det to rumpepirater som nektet å fortelle hvorfor de ikke likte spillet. Jaja. Neste spill (i flertall) ut er Halo og Halo 2!

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Bungie
Utgitt: 2001
Plattform: Xbox/Windows/Mac

Utgitt: 2004
Plattform: Xbox/Windows

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Quake - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Starcraft (neocon)
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Darkstorm)
The Secret of Monkey Island (Eivind)
Resident Evil 4 (Evehr)
Heart of Darkness (Adroon)
Excite Truck (Psycho Mantis)
Fahrenheit (Mongis)
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)
Onimusha: Warlords (Bad Mongo)
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)
Kingdom Hearts (Tales)
Hitman: Blood Money (AgentMC)
Hotel Dusk (Lodin)
Tetris (Sushi)
World of Warcraft (di Valore Scadente)
Medievil (GarlandG)
Lego Star Wars-spilla (K999)
Okami (GungHo)
Duke Nukem 3D (sheriffen)
Dungeon Keeper (Tobias)
Darwinia (Yetipants)
Max Payne (Maximum)
Speedball 2 (epp)
Shadow Hearts: Covenant (sortulv)

Gir hot til begge.

Er spesielt svak for kampanjen i Combat Evolved. Det er mye jeg liker. Musikken, den kunstige intelligensen, den episke historien, topp grafikk og fysikk, co-op, multiplayer, god kontroll, listen fortsetter. Beviste at FPS og konsoll kan være gull. Halo: CE har også to av de bedre banene jeg har spilt noensinne, nemlig "The Silent Cartographer" og "Assault on the Control Room". Blir ikke lei disse.
Halo 2 skuffet kanskje litt historiemessig, men multiplayeren veier opp for det tapte. Har lagt ned utrolig mange timer der.

Gleder meg til Halo 3, og håper det kombiner det beste fra forgjengerene. Etter å ha prøvd betaen, så lover det bra for MP-delen i hvert fall.

... ooog Mongis tok ordene ut av min munn. Er helt enig med deg. Husker spesielt første gang jeg og en kompis prøvde Co-op, som var helt nytt for oss på den tida, på Spiderman. Mapet var The Silent Cartographer, og vi spilte helt til vi ble bedt om å gå hjem for butikken skulle stenge.. :D

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Apropos Revan og Halo, noen som har spart på den legendariske anmeldelsen? Dette er ikke noe forsøk på å drite ut noen, jeg kom bare til å tenke på den for et par dager siden og vil gjerne lese den en gang til. Hjelp en stakkars stakkar, k?

On topic: Halo 1. Hot. En god opplevelse, mye god stemning. Halo 2... Eh, campaignen ble litt slapp utover, men også en del gode punkter. Det som dog irriterer meg grønn er overbruken av rosa/lilla/tyrkis på covenant-stashet. Hvem lagde arsenalet deres, Liberace? Det at de klarte å hive inn nu-metal på soundtracket IN-FAENS-GAME var bare flaut, og en del av leveldesignet kunne vært gjort annerledes. Men, jeg liker Halo-universet sånn generelt, så begge får hot av meg.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg derimot falt ikke for Halo-universet, og det er nok noe av grunnen til at jeg la fra meg Halo-campaignen rimelig fort. Halo 2-campaignen ble også en kortvarig glede, men det tror jeg har mer med kvaliteten på den å gjøre enn min opplevelse av det. Og når jeg i tillegg ikke er noen multiplayer-mann, ble ingen av spillene det helt store. Men Halo-spillene skal ha æren for at jeg skaffet meg en Xbox og senere Xbox 360, som har blitt min favorittkonsoll.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Double NOT.

2 av de mest oppskrytte spillene jeg vet om. Ok multiplayer, singleplayerdelen i begge to er en eneste stor sovetablett. Under middelmådig leveldesign og kjedelige våpen/fiender. Nei, du finner nok ikke meg i Halo 3 køen.

Dukie

nice girl
SITAT(Lurtz @ 23.07.07, 17.55) 74593
Double NOT.

2 av de mest oppskrytte spillene jeg vet om. Ok multiplayer, singleplayerdelen i begge to er en eneste stor sovetablett. Under middelmådig leveldesign og kjedelige våpen/fiender. Nei, du finner nok ikke meg i Halo 3 køen.
[/b]

Jeg er enig med דָּנִיאֵל her.

Double NOT med andre ord, seriøst, omgivelsene og våpna gjør det til det TREGESTE FPS spillet jeg har spilt. Kunne jo sovnet for mindre.

Sorry folkens, men i mine øyne er disse to spille the most hyped evher.

SITAT(Lurtz @ 23.07.07, 19.55) 74593
Double NOT.

[/b]
Der stjal du ordene rett fra tastaturet mitt. Kanskje tidenes mest oppskrytte spill.

Halky

Veteran bruker ;)
En meget sterk HOT til HALO 1, som jeg har kost meg med i pc utgaven, og spess MP delen der som vi har kost oss med her inne, for en del år tilbake ;) Men HALO 2 har jeg enda ikke fått prøvd enda, men mulig jeg plukker opp pc utgaven her også bare for og komme meg gjennom spillet og får testet det ut.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg har spilt gjennom førstebrett i Halo tre ganger. Hver gang har jeg bare latt være å plukke det opp igjen av en eller annen grunn. Forferdelig level design kan ha vært en av grunnene.

Halo 2 prøvde jeg i co-op, og faen heller, det fungerer jævlig dårlig med vertikal splitt, man ser jo faen ikke hvor noenting er, og level designen ble om mulig enda mer ræva. Vi spilte oss til andre brett før vi begge ble enige om at dette var no dritt.

real edit: Men multiplayer hos Nicholas var gøy. Vi drepte dem med kuler.

Novastrum

Feminist-elitist
Hot til Halo (1), hadde det kos med saken og var det første jeg kjøpte/spilte til Xbox. Runna det et par ganger, og det er et helt greit FPS. Synes dog det er rimelig kjedelig i multiplayer.

2-ern har en elendig singleplayerdel, inkludert noe av det styggeste og kjedeligste level-designet i spillbransjen - men det er sikkert morsom hvis man liker multiplayeren. Jeg synes som andre har nevnt at det går for treigt. Er man vant til Unreal Tournament-serien eller Quake 3 arena på PC så blir det rimelig kjedelige greier, inkl. autoaim. Kommer nok til å kjøpe 3-eren så lenge jeg hører noen gode ord om singleplayer-campaign.

Jeg driter i xbox live gold-abonnement, da det er et latterlig konsept.

Hot til det første bare på grunn av at det var det feteste co-op spillet i sin tid. Galant NOT til 2'eren da campaignet var så sykt kjedelig at jeg fikk lyst til å kaste hele jævla 360'en ut vinduet.

Jeg hiver meg på not-til-begge-bølgen. Mer kjedelig FPS skal du jaggu lete lenge etter. Til og med Wolfenstein 3D er mer underholdende.

Seriøst?

Jeg var sikker på at jeg kom til å bli flamed og beskyld for å ikke like kanskje "verdens beste FPS-spill"

Trodde jeg var en av de få som mente dette spillet er overhypet langt ut i månen, glad jeg tok feil.

SITAT(sortulv @ 24.07.07, 00.59) 74639
Jeg hiver meg på not-til-begge-bølgen. Mer kjedelig FPS skal du jaggu lete lenge etter. Til og med Wolfenstein 3D er mer underholdende.
[/b]
Øy, ikke kom her og si at Wolfenstein 3d ikke er underholdene :argh:

Begge spillene er mer oppskrytte enn ... alt annet jeg kommer på i farten.

Men jeg koste meg ganske mye med enern for en del år tilbake. Toern derimot, begynte kjedelig, så ble det greit nok i en-to timer, så ble det kjedelig igjen, og da mistet de tålmodigheten min. For all del, multiplayeren er sikkert kanon, men det er ikke nok for meg.

Konklusjon:
Enern - Heit.
Toern - Kald.

Jeg har spillt Halo:combat evolved, men jeg sitter i en vanskelig posisjon, jeg vet ikke hva jeg skal stemme så jeg stemte vet ikke. Jeg syntes det er greit, men jeg syntes ikke det er hot...

Hot til begge 2. Helt klart noen av de beste spillene jeg har vært borti :elsk:

Gir Hot til Halo 2. Halo var den største underholdningsformen vi hadde i militæret, og da spilte vi Halo 2. Når det forsvant, ble vi tvunget til å kjøpe inn enern, men det ble ikke stående lenge. Jeg synes spillet var altfor stivt til å i det hele tatt få ut noe av multiplayern. Så, enern: Not, toern, hot.

I lys av at Tales Of Symphonia 2 nå kommer, nominerer jeg ToS(1).