Spilltoppen XXXII: Resident Evil 4

Nominert av Evehr

  • Not

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ikke spilt

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
sortulv gjorde sitt beste for å framprovosere not-stemmer, men The Secret of Monkey Island endte kun opp med en. Like mange not-er blir det sikkert i denne toppen, hvor vi skal snakke om Resident Evil 4.

Informasjon om avstemning:



Utvikler: Capcom
Utgitt: 2005
Plattform: Gamecube/PS2/PC/Wii

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Heart of Darkness (Adroon)
Excite Truck (Psycho Mantis)
Fahrenheit (Mongis)
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)
Onimusha: Warlords (Bad Mongo)
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)
Kingdom Hearts (Tales)
Hitman: Blood Money (AgentMC)
Hotel Dusk (Lodin)
Tetris (Sushi)
World of Warcraft (di Valore Scadente)
Medievil (GarlandG)
Lego Star Wars-spilla (K999)
Okami (GungHo)
Duke Nukem 3D (sheriffen)
Dungeon Keeper (Tobias)
Darwinia (Yetipants)
Max Payne (Maximum)
Speedball 2 (epp)
Shadow Hearts: Covenant (sortulv)
Tales of Symphonia (Ghaz)
Nocturne (tigor)
 
#2
Et spill jeg sikkert kommer til å skaffe på Wii etterhvert, dersom jeg får meg tv... men foreløpig har jeg ikke spillt. (Og er heller ikke særlig glad i horror-spill).
 
#3
Sehr hot. Intens stemning kombinert med et genialt gameplay. Etter å ha utryddet den første "landsbyen" i god shotgun-sheriff stil, så skjønte jeg at det var gull som lå og snurret i GC'en min.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#4
SITAT(Klaymen @ 07.08.07, 10.54) 76433
Og er heller ikke særlig glad i horror-spill).
[/b]
RE4 er vel mer action enn horror, så det skal nok gå bra.

Kjempehot, selvsagt. Et av de beste GC-spillene som ble gitt ut, og et av de aller beste spillene utgitt i nyere tid uavhengig av konsoll også.
 

sheriffen

humre humre
#5
Så latterlig Hot. Det tok meg helt på senga også, jeg forventet et noe skvip ala de andre RE-spilla som kom etter PS1-perioden, men ble gledelig overrasket. Så jævla bittert at ps2en min daua før jeg fikk runda det :(
 
#6
Ufattelig barsk boks, men dette har jeg ikke spilt. :/
 
#7
Hot. Det eneste jeg syns er dumt med spillet er at det ikke er skummelt, og RESI spill skal jo være skumle. men jeg vet dette blir dumt å klage over da det ikke er meningen at det skal være så jævla skumelt.
 
#9
Mistet disc 2 til GC, så har bare fått spillt halve. Nå i ettertid er jeg bare glad til, for da har jeg en grunn til å skaffe det til Wii. Utrolig bra spill.

Skjønner ikke dere som ikke synes det er skummelt, dere må jo ha nerver av stål. Det er ikke skummelt som de første RE spillene der du skvetter iblant, men det er en underliggende creepy feeling hele tiden, og klaustrofobien og mangelen på ammunisjon er gjør det hele til en lite koselig opplevelse (på en koselig måte)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Enlg med rulleguru her, selv brukte jeg mye lenger tid enn jeg burde ha gjort på dette spillet. Grunnen var nettopp at nervene mine ikke tålte mer enn noen få rom om gangen, og jeg måtte bare slå av spillet ved neste savepoint, fordi jeg visste at det var noe enda verre bak neste dør.

Usannsynlig hot hotteti hotthott.
 
#11
Hot. Runna spillet på to dager da jeg var på hytta for to år siden. Skvatt et par ganger, men synes ikke spillet har noen creepy stemning. Det skulle bare vært vanskeligere. Fikk man en hard modus når man klarte spillet?

Uansett, jeg skal skaffe meg Wii edition, for det tror jeg er enda bedre en GC-versjonen.
 

K999

Keystone State Of Mind
#12
Har ikke fått spilt det så mye, men fullførte første landsbyen, og sett de 2 siste timene i spillet. :)()

Er uansett et veldig bra spill, hot.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#13
Utrolig hot. Kanskje det aller beste konsollspillet fra forrige generasjon.

<strike>Tror sannelig jeg nominerer System Shock 2.</strike>

Nei, nei, nei. Jeg nominerer selvsagt God Hand
 
#14
En av mine favorittspill gjennom tidene. Jeg skjønner ikke helt hvordan folk ikke synes dette er skummelt. Tror jeg tok 2 uker pause etter jeg møtte de... "Regenerations" eller hva enn de kaller. Jeg fikk også en uvane av dette spillet. Nemlig å ladde nesten hele tiden (også på andre spill)... :sprø:

Uansett. Hot!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Hvis du snakker om å lade om våpenet etter hver trefning, så er da det aldeles ingen uvane. Du sliter litt i Killer7 (for eksempel) hvis du går rundt med to kuler i magasinet. :p
 
#17
Dette er ganske enkelt det beste spillet fra forrige generasjon. Og merkelig nok det beste spillet denne generasjonen også, til nå ihvertfall.
 
#18
Okey, hvorfor er dette spillet så bra?

Kanskje jeg burde teste det, jeg slutta etter RE2...tell me why?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Resident Evil 4 er veldig bra, det er ikke det; men kontrollsystemet kan de snart få på plass. Greit nok at forgjengerne var mye verre, men det er fortsatt litt for mye pensjonist-takter over bevegelsene til Leon til at jeg klarer å godta det. Gears of War burde være en klar inspirasjonskilde under utviklingen av Resident Evil 5.

Sånn ellers, det kan ikke bli noe annet enn hett, så klart. Får skaffe meg Wii-versjonen og se om det hjelper på motivasjonen.
 
#20
SITAT(NiloPilo @ 07.08.07, 23.59) 76518
Okey, hvorfor er dette spillet så bra?

Kanskje jeg burde teste det, jeg slutta etter RE2...tell me why?
[/b]
Hovedsaklig på grunn av pacingen, den er gjevn og fin, så spillet blir aldri kjedelig. Det er alltid noe som gjør at man vil spille videre. Det er en del taktikk involvert, og siden Leon er den stiveste superagenten noensinne, er spillet ganske klaustrofobisk og intenst. Og man har muligheten til å oppgradere våpnene hos en syk, maskert selger med whiskeystemme. Man må vurdere hvordan man skal gjøre det, siden man aldri har råd til å oppgradere alt. Det hele er ganske godt balansert.

Historien og filmsekvensene er som du kan forvente av Resident Evil. Stemmeskuespillet er mye bedre, men det er fortsatt cheesy som faen. Selv digger jeg det, men jeg kan godt forstå at noen ikke gjør det.

Wii-versjonen er den beste, mens PS2-versjonen er den dårligste. Forskjellene er ganske små da, og du kommer nok ikke til å syns at PS2-versjonen er kjip med mindre du har spilt det på en annen konsoll.