Splinter Cell: Double Agent [X360]

#1
Mod edit: Dette emnet er nå Offisielle Splinter Cell: Double Agent-emnet, så alle diskusjoner relatert til spillet kan taes her.




Det kom en Double Agent multiplayer-demo på Marketplace sist lørdag, og jeg lurer bare på om folket her ble overbevist. Singplayerdemoen til uken vil klart påvirke om jeg kjøper spillet, for det er jeg ikke sikker på. Singleplayeren i Splinter Cell-serien har jeg alltid likt, men jeg vil kunne spille på Live og. Multiplayeren denne gang i forhold til Chaos Theory har vel noen få, store endringer, og flere nye ting som har blitt pusset på. Bevegelsene til både spies og mercs (jeg vet de har et navn, men mercs er lettere) er forbedret, og man kan låse opp nye skins til dem.. tror jeg. Spies har nightvision og heatvision, og mercs har vel bare vision som ser elektriske gjenstander som er i bruk. Der kommer vi inn på greia som spies har på armen. De har ikke våpen denne gang, men greia fungerer like greit egentlig. Du kan ta ut lys i noen sekunder, hacke filer, knuse ruter og mer ved å trykke Left Trigger og A når det kommer opp at det er mulig. Mercs har ikke bevegelses-vision i demoen, og ikke i fullversjonen heller. De har isteden noe avanserte greier, som at kontrollen begynner å riste når spionene er nær deg. Hvis du ser en spion like ved deg eller noen meter ifra, innrammes figuren av en hvit strek. Hjelper deg å se ham, altså. Mercs beveger seg mye mer smooth, de kan hoppe, dukke og klatre ned stiger. Noe nytt folk fort legger merke til er at de kan feste seg til et rekkverk og fire seg ned.

Jeg brukte litt tid på å sette meg inn i demoen, men etter hvert fant jeg ut hva som var poenget. Det var litt vanskelig å finne spionene første gang, men når du blir litt mer erfaren, skjønner du hvordan dette med ristingen funker, og hvor de beste gjemmestedene til spionene er. Å være spion er veldig fett, men jeg skjønte ikke at man må tilbake til starten når man har hacket ferdig en container-greie. Hva synes folket da om Multiplayer-demoen? Skal du kjøpe spillet pga. den? Vet at mange driter i singleplayeren, men det gjør ikke jeg, så demoen som kommer neste uke er avgjørende om jeg kjøper spillet eller ikke. Dessuten kommer det så jævlig mange fete spill i tidene fremover til sommeren. Gears of War, Call of Duty 3, Rainbow Six: Vegas, Viva Pinata, Assassin's Creed, PES 6, FIFA 07.. Assassin's Creed, Halo 3 til sommeren eller? :D
 
#2
Gleder meg i grunnen mer til SP demoen som skal dukke opp i løpet av denne uken. Etter at jeg lastet ned MP demoen, har jeg i grunnen sett mer på beskjeden "joining a session" enn jeg faktisk har spilt. Har prøvd litt, og det virker helt greit, men er usikker på om det er verdt å bruke 500 kroner på fullversjonen. Spesielt siden det kommer en mengde med spill i tiden fremover, som du nevner.

Time will show, må skal som sagt teste SP demoen også før jeg bestemmer meg.
 
#3
SITAT(Mongis @ 16.10.06, 15.59) 28361
Gleder meg i grunnen mer til SP demoen som skal dukke opp i løpet av denne uken. Etter at jeg lastet ned MP demoen, har jeg i grunnen sett mer på beskjeden "joining a session" enn jeg faktisk har spilt. Har prøvd litt, og det virker helt greit, men er usikker på om det er verdt å bruke 500 kroner på fullversjonen. Spesielt siden det kommer en mengde med spill i tiden fremover, som du nevner.

Time will show, må skal som sagt teste SP demoen også før jeg bestemmer meg.
[/b]
Du får kjøpe det, synes selv det ser fett ut, og vurderer å kjøpe det ! :)
 
#4
SITAT(Mongis @ 16.10.06, 15.59) 28361
Gleder meg i grunnen mer til SP demoen som skal dukke opp i løpet av denne uken. Etter at jeg lastet ned MP demoen, har jeg i grunnen sett mer på beskjeden "joining a session" enn jeg faktisk har spilt. Har prøvd litt, og det virker helt greit, men er usikker på om det er verdt å bruke 500 kroner på fullversjonen. Spesielt siden det kommer en mengde med spill i tiden fremover, som du nevner.

Time will show, må skal som sagt teste SP demoen også før jeg bestemmer meg.
[/b]
Ja, det var faen meg et gigantisk irritasjonsmoment. <_< Men når du endelig er i gang, da er det fett!
 
#6
Eh.. vi spilte Splinter Cell Chaos Theory co-op. Dette er oppfølgeren, Double Agent. Kjøp det når det kommer, da kan vi eie i co-op. :)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
Denne demoen er en katastrofe uten like. Jeg er en av de som priset Chaos Theory for multiplayeraspektet, og selv om gameplayet virker intakt, er det sårende at Ubisoft fortsatt ikke klarer å gjøre ferdig spillene sine før de slippes. Hvordan i innerste granfitta denne demoen passerte quality control når alle som prøver den kun ender opp å spille den i omtrent 10% av tiden de bruker på å titte på "Joining server"-beskjeden er et mysterium uten like. Det ser ut som jeg blir tvunget til å kjøre samme stil som jeg gjorde ved Chaos Theory, nemlig vente til Ubisoft faktisk har sluppet de utvilsomt titalls patchene som kreves for å få spillet til å fungere nogenlunde stabilt. :(
 
#8
Har faktisk akkurat samme problem med Ghost Recon. Jeg hadde spilt det mye mer hvis det faktisk var mulig å joine et spill som ikke har startet. Lurer på hvordan ubisoft klarer å drite slik på draget.... :grine:
 
#9
Vet ikke om alle har fått med seg dette, men hvis dere er lei av å bare vente på å komme inn i servere, så er det mulig å gå på System Link. Der kan du lage spille mot mercs selv når du ikke linker med Xboxer eller er Online. Gå inn på co-op og lag deg en server, så spiller du mot tre datastyrte folk. En god måte å få lært til til hvordan det er å være spion. Jeg laget selv en versus-match og joinet mercs, fordi jeg ville teste ut Drone.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Men hallo, det er ikke sånn det skal være. Jeg skal ikke måtte hoppe gjennom ringer bare for å prøve multiplayerdelen av spillet deres, og at Live-delen ikke fungerer ordentlig på en multiplayerdemo er ganske katastrofalt. Når jeg i tillegg blander dette med tidligere erfaringer fra Splinter Cell-serien, sitter jeg igjen med en plan om å la mennesker som kjøper det på dag 1 være betatestere en stund, så skal jeg heller vurdere herligheten når det faktisk fungerer ordentlig. Jeg tipper 2-3 måneder etter launch. :)
 
#11
Grunnen til dette "joining a session"-problemet var sprengte servere. Ubisoft hadde undervurdert pågangen, men dette ble fikset i går kveld. Jeg spilte i et par timer i natt uten et eneste problem .
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Uffda. Synd de skal miste salg bare fordi de ikke klarte å forutse at folk kom til å spille multiplayerdemoen deres over internett. Jaja, sånn kan det gå. :)
 
#13
Folk som virkelig likte spillet kjøper uansett, og som camrot sier så er det bare serverne som er fulle. Tror ikke de mister så mye salg.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#15
SITAT(Revan @ 17.10.06, 17.10) 28655
Folk som virkelig likte spillet kjøper uansett, og som camrot sier så er det bare serverne som er fulle. Tror ikke de mister så mye salg.
[/b]
Ett holder for meg. Vet også om et par andre som umiddelbart mistet lysten etter demoen (av forskjellige grunner).
 
#17
Artig hvordan mange anmeldere tydeligvis ikke synes det gjør noe å spoile ting.

Hva Double Agent gjelder, så håper jeg det blir stas. Ikke helt overbevist om serien hittil, så vi får se.
 
#19
SITAT(Mongis @ 17.10.06, 17.31) 28667
Spillet fikk forøvrig 9.0 hos IGN. En liten spoiler-advarsel er på sin plass her, siden omtalen sier litt for om det ene og det andre.
[/b]
Jeg er sikker på at jeg skal ha spillet, noen andre og? Vi kunne jo laget et fast lag eller noe, slik at vi ble skikkelig gode til å sammarbeide. Trene på co-op, og teste skillsa i versus. :D
 
#20
Sååå... jeg bør ikke gå for spillet om jeg skal spille på Live?
Så et fantastisk supertilbud på Spaceworld i dag, kun 475 (eller noe slik).. Men har vurdert å kjøpe det, uten å egentlig gidde å lese noe om det i det hele tatt. Dere mener det ikke er verdt det? Dette med server-problemene virker ille (tenker litt i likhet med GRAW?).
 
Topp