Splinter Cell eller MGS:Substance

F

Fanta Boy

Gjest
Hei, jeg har tenkt til og kjøpe Splinter cell eller MGS Substance og jeg luerer på spørsmål her:
Finner det Tid missons??(Du vet missons med tid)
Hvordan er missonene????
Hvilket burd ejeg velge??

Det er ikke mission med tid i splinter cell, Men kjøp heller det nye det er mye bedre (splinter cell pandora tomorrow.)

Hvis du ikke har internett til ps2 burde du heller kjøpe det til pc fordi multiplayer delen er driiiiiiit bra. :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av SNOFTE@14.06.2004, 12.50
Det er ikke mission med tid i splinter cell, Men kjøp heller det nye det er mye bedre (splinter cell pandora tomorrow.)
Du har ikke runda det spillet ennå, Fredrik! :p
Du har rett, det skal du ha!

Hvis du ikke har internett til ps2 burde du heller kjøpe det til pc fordi multiplayer delen er driiiiiiit bra.  :tommelopp:
Jada! :tommelopp:

SHDR

Gullmedlem
MGS:Substance er en langt mer fokusert og elegant spillopplevelse enn Splinter Cell, men Splinter Cell er mer autentisk (jeg velger å ikke bruke ordet realistisk, for noe slikt som et realistisk spill finnes nesten ikke) og ikke minst vanskeligere.

Metal Gear har dog en personlighet, en visuell stil som alt det dynamiske lyset i verden ikke overskygge (hvilken linguist!) og en stilsikkerhet jeg synes Splinter Cell mangler. Metal Gear har dessuten en interessant og medrivende historie, mens Splinter Cell har en generisk tøysefortelling om terrorister.

Jeg liker Metal Gear bedre enn Splinter Cell. Kanskje mest fordi jeg liker japansk designfilosofi og historiefortelling bedre enn identikit-realismen i Splinter Cell.

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg klarte Metal Gear: Solid på barneskolen, tror jeg fikk med meg mesteparten av plottet. :ler:

Opprinnelig skrevet av Shadar@14.06.2004, 13.01
MGS:Substance er en langt mer fokusert og elegant spillopplevelse enn Splinter Cell, men Splinter Cell er mer autentisk (jeg velger å ikke bruke ordet realistisk, for noe slikt som et realistisk spill finnes nesten ikke) og ikke minst vanskeligere.

Metal Gear har dog en personlighet, en visuell stil som alt det dynamiske lyset i verden ikke overskygge (hvilken linguist!) og en stilsikkerhet jeg synes Splinter Cell mangler. Metal Gear har dessuten en interessant og medrivende historie, mens Splinter Cell har en generisk tøysefortelling om terrorister.

Jeg liker Metal Gear bedre enn Splinter Cell. Kanskje mest fordi jeg liker japansk designfilosofi og historiefortelling bedre enn identikit-realismen i Splinter Cell.
Enig med Shadar her. MGS2 slaar SC ganske kraftig paa det meste. Siden det er Substance du kjoper, faar du med mange timer ekstra med spilling.

Jupp!

Å ikke glem at MGS2: Substance har MANGE flere morsome elementer enn Splinter Cell. NÅ skal ikke jeg skryte av at jeg har rundet splinter cell, for det har jeg ikke. Har bare spilt 4-5 missions for en god stund siden... Likte det ikke for mye...
Men uansett. MGS er kjempemorsomt. Det er ofte jeg ler godt av det spillet samtidig som at det har en alvorlig historie, å ikke minst et alvorlig ved tema siden...

Det er mesteren Hideo Kojima som står bak MGS. Jeg leste intervjuet med ham i forrige nummer av Edge og må si jeg fikk stor respekt for denne mannen. Han har kanskje ikke innovert på en stund, så han har litt å leve opp til når det gjelder MGS3: Snake eater og MGS: Acid, men jeg har tro på at denne mannen er med å drive bransjen videre.

Kilik

Lokal moderator
Kontroll: Splinter Cell. Liker at man kan styre kameraet og generelt bedre kontroll på karakteren.

Story: MGS2:S uten tvil. Den ble kanskje litt vel over-the-top, men Splinter Cell sin var rimelig uinteressant. Hvem husker ærlig talt navnet på hovedskurken i Splinter Cell? Nettopp ja...

Grafikk: Splinter Cell, dog MGS2:S er ikke langt etter med flotte cutscenes. Ser man kun på det artistiske er MGS2 best.

Ellers går det vel mye i smak og behag. Jeg foretrekker nok realismen og vanskelighetsgraden i Splinter Cell over MGS2 selv om jeg føler sistnevnte har mer "sjel". Derimot kan ingen av SC-spillene måle seg med originale MGS...

F

Fanta Boy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Kilik@15.06.2004, 11.49
Kontroll: Splinter Cell. Liker at man kan styre kameraet og generelt bedre kontroll på karakteren.

Story: MGS2:S uten tvil. Den ble kanskje litt vel over-the-top, men Splinter Cell sin var rimelig uinteressant. Hvem husker ærlig talt navnet på hovedskurken i Splinter Cell? Nettopp ja...

Grafikk: Splinter Cell, dog MGS2:S er ikke langt etter med flotte cutscenes. Ser man kun på det artistiske er MGS2 best.

Ellers går det vel mye i smak og behag. Jeg foretrekker nok realismen og vanskelighetsgraden i Splinter Cell over MGS2 selv om jeg føler sistnevnte har mer "sjel". Derimot kan ingen av SC-spillene måle seg med originale MGS...
Godt svar, nå skjønner jeg hvorfor du er Skribent :tommelopp:

F

Fanta Boy

Gjest
Skal kjøpe Splinter cell, prøvde det på xboxi butikken, det var fett!
Snikespill var det jeg ville ha :D . kjøper det en gang i uka :p

Du får Sizegreien til å funke ved å skrive (/Size) på slutten istedet for (size) (bytt ut parantesen med [ ] )

Kode:
[Size="7"]Tekst[/size]
så da vet du det, fanta boy.

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av SNOFTE@16.06.2004, 05.55
Nå får du gi deg, splinter cell pandora tomorrow er mye bedre vertfall multiplayer delen. Ops det glemte jeg det er ingen multiplayer del i mgs2. Det er lite dårlig da.
Du røper iallefall at du ikke vet hva som skaper et godt spill. Hvorfor er multiplayer så viktig? Det er faktisk ingen multiplayer-spill på topplisten min over beste spill noensinne.

Metal Gear Solid: Substance har LOGISK nok ikke MP fordi det ikke var noe online komponent på PS2en den gangen. Er det dårlig? Nei; slettes ikke. Jeg synes det er mye bedre med et godt, interessant singleplayer-spill. Splinter Cell kan ikke anklages for å ha en god singleplayerdel sammenlignet med Metal Gear. Det er et ufokusert, liksom-realistisk snikespill med altfor mye sudden death og altfor lite personlighet.

Hva er det egentlig som gjør Metal Gear dårligere enn Splinter Cell? Jeg tror jeg vet nøyaktig hva du kommer til å svare ...

I single player delen synes jeg Metal Gear er mye bedre enn splinter cell. Splinter Cell er altfor realistisk, hvis du skal spille et spill som er realistisk er det jo mye bedre å gå ut og ha paintball eller softgun krig.

Min mening er vertfall at et spill skårer mye høyere hvis det har en multiplayer del. Dette er fordi det virker mer sosialt å spille mot andre og det gir en større utfordring.

Dette er vertfall min mening, alle har sin egen mening og alle har sin toppliste av tidenes spill. De fleste skribentene i OPSM og PCGW sier også i bladene at et spill skårer mye høyere hvis det har en multiplayer del, men som sakt alle har sin egen emning og det er vel derfor vi har et forum på spillegal.no der vi kan utrykke våre meninger.