squaresoft eller squareenix mista grepet?

R

reflipp

Gjest
etter jeg hadde spilt final fantasy
6 7 8 9 x
så kom seff x-2
og ødela hele greie.
mitt folhold til hele dritten var ødelagt nå.

er vel nesten etår siden jeg spilte x-2 også.
men i *********
irriterer meg over det forsatt.
så har vi xi.

aldri sett makan til bortkasta penger.
har de mista grepet helt eller?

eller hva mener du?

kan de ikke få spill fom ff 7 igjen.
vet den nye ff7 kommer snart.
men er det verdt og kjøpe den?
blir vel kun skuffet igje tenke rjeg jg.

jeje

eller hva mener du om square enix?
som de kaller seg.
har de bltt noe bedre?
eller værre?

synes de har mista grepet!

Hvis du kunne skrevet et innlegg som ikke har samme oppsett som et dikt, så hadde det vært fint.

Egentlig så pleier jeg ikke å sammenligne spillene , for man har alltid en favoritt, og få andre spill klarer å leve opp til favoritten din, derfor vurderer jeg heller hvert spill for seg. Og FFX-2 var et helt greit spill i den forstand.
Noe av det som jeg ikke likte ved FFX-2 var hele Tomb Raider opplegget med jenter kledd opp i minimalistiske klær og skytevåpen. Musikken, med unntak av introen (Første sangen, ikke den latterlige der yuna synger) syns jeg var elendig. Grafikken er nydelig, men Story > grafikk , og følte ikke at det var en fengende story i FFX-2.

Håper bare at FFXII kan ta seg opp og igjen gjøre final fantasy verdt å spille, for jeg orket ikke bruke tid på FFX-2.

Final Fantasy XI er en genistrek fra Square-Enix sin side. Det er et av de mest populære MMORPG-ene som er ute. Kanskje du bare ikke liker sjangeren?

Og hvis hele forholdet ditt til Final Fantasy er ødelagt bare på grunn av ett spill, legger du litt for mye i det. Spillene har ikke engang en sammenhengene historie (forutenom X og X-2) ...

Kan ikke du, reflipp, komme med begrunnelse for hvorfor FFX-2 er så vanvittig dårlig? Det har tross alt 87% på gamerankings.com.

Det er greit at det er annerledes, men annerledes er ikke nødvendigvis dårlig. Historien er dårligere enn i andre FF-spill, ja, men FFX-2 er kanskje det spillet som har aller best gameplay. I tillegg er grafikken god og musikken grei nok, så forstår bare ikke hvorfor folk klager så sinnsykt på FFX-2. En del fjortiss-fakter kan vel ikke ødelegge alt det positive, vel?

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Grunnen til at FFX-2 er så forbanna dårlig er at det storyen ikke henger på greip og at det er så forbanna lett. Jeg meide gjennom hele spillet uten å trene noe særlig og jeg dæva ikke en eneste gang. Jeg lo meg halvt ihjel da jeg tok sisteboss. Angrepa den brukte så ut som om det skulle ta knekken på meg, for animasjonene tok jo et helt århundre å gjennomføre før det traff. Men vips, når det traff så tok det ikke 1/3 av liva mine en gang. Hva er det for en vits? Jeg vil ha litt utfordring! Det har aldri hendt at jeg klarer en sisteboss på første forsøk. Dette er latterlig.

SquareEnix er i allefall noen som tørr og satse og prøve ut nye ting.
La oss ikke la FFX-2 ødelegge hele greia, FFXI vet jeg ingenting om, men det er jo tydeligvis ganske populært hos enkelte.
FFXII gleder jeg meg til og håper det kan bli et nytt super spill.Jeg gidder ikke la 1-2 spill ødelegge min respekt for Square. Jeg håper bare på at dem lager FFXII som et ordentlig FF spill, et seriøst et.

Vi får bare håpe 12`ern blir bra, for alle spillene etter 9 har bare vært drit.
(Har ikke prøvd 11)

Det som er/var bra med Square er jo SNES spillene deres, gutter!
Alt innen FF-serien siden VI har skuffet big time.

Jeg liker square enix godt jeg. Har brukt ganske mange timer på både Crystal Chronicles og Star Ocean. Men hvis det er FF-serien det snakk om her så likte ikke jeg hva de gjorde med FFX, altså X-2. Det positivet med FF X-2 var kamp systemet og lettkledde jenter :sikle:, resten likte jeg ikke. Barnslig humor, dårlig handling, idiotiske side quests (og for mange), fortis oppførselen...ja. Men det var heller ikke et dårlig spill for jeg spillte faktisk gjennom det, det var bare det at det ikke kunne måle seg med de andre spillene i serien. Hvis square enix (akkurat som squaresoft) skulle skjerpe seg med noe så måtte det være å holde release datoene de lover. Uansett så gleder jeg meg SINNSYKT til FFXII og jeg tror/håper dette spillet vil bli det beste i serien. De gamle spillene blir jo faktisk bare dårlige og mer oppbrukt ettersom tiden går.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Opprinnelig skrevet av Vampire_man@07.05.2005, 01.19
Uansett så gleder jeg meg SINNSYKT til FFXII og jeg tror/håper dette spillet vil bli det beste i serien. De gamle spillene blir jo faktisk bare dårlige og mer oppbrukt ettersom tiden går.
216616​
Har lest en del om FFXII i dag og jeg begynner virkelig å glede meg til dette spillet. spesielt kampsystemet virker lovende. Gleder meg utrolig mye til E3 og muligens mer info om spillet.

jeg synes ikke de har mistet grepet!! bare for det de har laget 1 eller 2 dårlige spill gjør jo ingenting!! alle spill kan jo ikke bli perfekte og dessuten kommer jo 12eren til å bli det kongeste spillet de har laget(tror eg :D )11eren har heller ikke jeg spillt men hører masse bra om det så då er det jo bare x og x-2 som er dårlig.. synes eg!!!

Tja, X var vel bra nok det. Bare litt anderledes en de 9 forrige.
X-2 var en kjempe nedtur, men ellers ganske sånn jeg ventet. Feminint og fjortis spill.

Ellers så likte jeg X ganske godt. :)

Elsket graffikken i X. Åpningsscenene fikk meg til å sitte å måpe i en halvtime. Aldri sett slik fantastisk grafikk før.

Storyen var svak og voiceactinga grusom. Jeg var flau på SquareEnix vegne under "latter" scenen i Luca mellom Tidus og Yuna. Mitt dårligste spill øyeblikk ever, bytta nesten kanal.

Synes X var et greit spill. Når ikke opp til VI-IX, men er et av de beste RPGene jeg har spillt.

X-2 derimot er noe av det værste jeg har sett. Et kommersielt oppgulp fra SE kun for å tjene penger. For et herk av et spill.

XI er sannsynligvis det spillet jeg har lagt mest timer i. Ca 2500 timer. Så å si at jeg synes det er dårlig vil være å skyte seg i foten med hagle.

Håper for all del at SE kan vise oss at de fremdeles kan lage fantastiske spill med XII. De andre "melkeproduktene" tror jeg ikke kommer til å få stor suksess andre steder enn Japan.

En ting til Square må skjønne: Ikke flere wannabe-helter og andre med lite/for små klær på seg (tenker mest på ffx tidus (ja, han var alt FOR wannabe) og ffxii hovedpersonen (husker ikke hva han heter, men seriøst, han ser totalvræka ut)). De holdt seg bra i de 8-9 første spillene (ikke medregnet side-spill), så hvorfor ødelegge det nå?

FFXI skal ikke jeg si noe om innholdsmessig, men etter hva jeg og sikkert mange andre forbinder med FF er en god ordentlig story, og ikke bare store, gode og fine landskap hvor målet ikke er å fullføre storyen, slik det er med absolutt alle MMORPG (ikke negativt ment for MMORPG, men mer mot FF..).

Det eneste som ser ut til å kunne bli bra/greit av sideprodukter er Advent Children. Håper inderlig det lever opp til rykte det har fått.

Håper Square tar seg inn igjen med story og opplegg i FFXII, ellers kommer FF-serien videre til å være ødelagt for en del. Square må vise at de fremdeles ikke bare duger, men kan tinga sine.

helt enig, hva er det for noe tull
tidus var en kul fyr synes jeg da
noen enige i at mange av ffkarakterene er skremmende like
squareenix var produsenten som ødela, ikke squaresoft....

Har faktisk spilt FFX-2 en del i det siste, prøver på en universal fil som jeg har gjort med alle de andre spillene. Egentlig, så syns jeg at spillet har en del større underholdningsverdi enn det jeg kan huske. Selve kampsystemet er noe av det bedre, lære seg "jobber" som Gunner, Warrior, Samurai osv. Men historien derimot syns jeg er sånn midt på treet. Historien bak the Crimson Squad, Nooj, Baralai og kampen mellom The Youth League og New Yevon syns jeg til dels er interrisant og spennende, men deriomt den Tomb Raider faktoren i spillet syns jeg er på trynet. Jeg syns at mye i spillet blir veldig fjortiss og "teenage" aktig, sånn som alle de tåplige konsertene og innspillene som fks "Your Friendly Neighbourhood Gullwings", det virker bare så altfor amerikansk.

Det er ikke så ille, det er bare noe helt annet enn det andre vi har sett fra Square. Jeg tror square har valgt et spill som retter seg mer mot en annen mål gruppe enn det de har vært vant til før.

SHDR

Gullmedlem
Er det egentlig noen av dere som følger med på utviklingen Square-Enix har hatt den siste tiden? Det er ikke akkurat små nyheter at Hironobu Sakaguchi har stiftet Mistwalker. Ikke fordi det nødvendigvis betyr at han kommer til å lage så himla gode spill, men heller fordi fyren har fryktelig mange venner i Square.

De har blitt med ham til Mistwalker. Hvorfor er det en big deal? Og ikke minst: hvorfor blir de med ham fra Japans kanskje viktigste utvikler? Jo, fordi mergingen mellom Square og Enix har ført til en del interne stridigheter. Enix har alltid blitt sett på som high-brow-utvikleren av de to, og et problem har visst vært at Square-ansatte har blitt sett "ned på" og havnet litt under i hierarkiet, og generelt blitt dårligere ansett enn de fra Enix. Vips! Mesteparten av de gamle FF-gutta stikker over til Sakaguchis nye studio. Blant annet mesteparten av FFXII-teamet til Hiroyuki Ito. Ryktene sier at stakkars Ito fikk sammenbrudd da teamet hans stakk av, og at spillet ble utsatt temmelig grundig på grunn av dette.

Jeg tviler på at dette kommer til å hjelpe det noget falmende ryktet til FF-serien noe særlig. Men vi får se? Kanskje dette er gjenopplivningen serien egentlig trenger? Innflytelsen fra Enix blir iallfall interessant, om enn kanskje ikke helt det Square trenger. Dragon Warrior-spillene er jo tross alt ikke helt ... for oss. Trygt, greit, rolig, ja. Designet av Akira Toriyama, oh yes. Perfekt for Japan. Mindre perfekt for de som tror alt fra Japan er smooth, raskklippet og edgy som FF-spillene.